• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Trolljentan

Vi funderade oxå på det där med save the date, men det kändes mest bara onödigt så det blev till att skicka hela inbjudningen på en gång. Men jag förstår absolut idén och tycker den endå är ganska bra.

• MG11
    Bröllop201187 skrev 2011-01-30 18:01:04 följande:
    Okej på det viset, ska ni vara ute då?
    ja det är det tänkt..vi skall gifta oss på neptuni åkrar byxelkrok Öland en plats som vi håller väldigt kär i våra hjärtanSolig
  • MG11
    Rickina skrev 2011-01-30 18:51:18 följande:
    Jag hoppas verkligen du kan hitta telenr på länken som Willowfield skrev ut.
    MG11 skrev 2011-01-29 11:33:11 följande:
    Hej

här har ni en som gifter sig dagen innan den 29 men kanske kan få vara med ändå?
    Välkommen!
    tack så mycket!kul att vi är flera som kommer följas åt till den "stora dagen"Glad
  • MG11
    Margris skrev 2011-01-31 21:19:38 följande:
    Hänger på er tråd. Vi gifter oss den 29:e!
    åh va härligt en till med samma datumGladvilken sorts vigsel skall ni ha?
  • Hugo

Inbjudningskorten är snart kalar iaf, ska bara knytas band och skrivar adresser. Så jag kanske skickar iväg dom snart ändå, tyckte att dom blev super fina och är jätte spänd på att få höra vad gästerna kommer tycka om dem :P

Är det någon som har planerat att vara utomhus? Vi ska ha själva mottagningen ute så hoppas på fint väder (har tillgång till lokal om det mot förmodan blir regn). 

• Trolljentan

Vi kommer inte vara ute men däremot så håller vi till i en renoverad lada. (Ska ha festen på ett gammalt bruk)
    Så det blir lite mitt i mellan skulle jag tro=) Man känner sig inte så instängd och vi kommer troligen ha portarna öppna under kvällen oxå. Får verkligen hoppas at det inte kommer regna, för då kommer vi nog bli döva där inne. (Det är ju bara oisolerat plåttak.)

• Emmilie87

Nu är inbjudningarna postade! Imorgon är bröllopsplanerna inte längre hemliga. Pirrigt! :P

• Trolljentan
    Emmilie87 skrev 2011-02-09 11:42:36 följande:
    Nu är inbjudningarna postade! Imorgon är bröllopsplanerna inte längre hemliga. Pirrigt! :P
    Oj, höll ni allt hemligt?!!!!
    Det skulle jag aldrig klara =D
    Men va spännande! Hoppas ni får massor med possitiv respons.
  • Bröllop201187

Nu är bröllopsinbjudningarna skickade så då är det bara att vänta och se, väntar spänt =)

Hur går det för er andra?

• andreasochkarin

Härligt Bröllop201187!

Vi skickade ut inbjudningarna för ett par veckor sen och det börjar ramla in svar nu, ska bli spännande att se hur många vi blir. Vi har bjudit 126 st men vi tror att en del lite mer avlägsna kusiner och äldre släktingar som inte orkar åka så långt kommer tacka nej så vi kanske blir runt 100-110 st! I helgen ska vi förhoppningsvis få komma och kolla på festlokalen så vi kan börja planera lite dukning och dekorationer och sånt!

Klänningen är beställd för några veckor sen och kommer väl dimpa ner i postlådan om sisådär 2-3 månader, gissa om jag längtar? Ringarna är bestämda men inte beställda, men vi ska nog ta tag i det snart.. Hmm..

Annars är det mest mat- och tårtgrubblerier som står i fokus just nu!

Hur långt har ni kommit i övrigt?

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?