• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Mumseli

igår skickade vi våra inbjudningar. Idag har vi redan 30 av 93 som har tackat ja.... härligt!!!
    Längtar!! :))

Vi står inför ett lite problem dock...... har många gäster som kommer långväga ifrån..... och alla hotell i Kristianstad är fullbokade och det ser inte mycket bättre ut i Hässleholm..... nya tag i morgon för att hitta annat boende till gästerna....

• andreasochkarin
    Bröllop201187 skrev 2011-01-18 22:36:07 följande:
    Vad har ni för stämpeltryck då?
    Vi har den bilden som är på min presentationsbild här på BT, fast utan datumet!

Så vi har alltså svart papper.
    Sen stämplar vi ett svart &
    När &'et har torkat stämplar vi AK med svart färg och häller på embossingpulver och värmer med brödrost. Blir jättesnyggt och vi är SÅ nöjda! (så nu är det bara att börja massproducera!)

Har försökt ta bild på det, men det blir lite konstigt med blixten, men man ser ungefär iaf! =)

• Winterfresh

Blir galen snart....försöker hitta ett par skor som jag trivs i som inte har för håg klack och med täckt tå. Men hittar inga någonstans. Skickade efter ett par från brandos men de var för stora och de hade inga kvar i en storlek mindre
    Annars flyter planeringarna på för fullt, var och pratade med floristen lite i torsdags, ska ringa på måndag och besluta om jag ska låta dem göra den. de är populära och man måste vara ute i god tid för att vara säker på att de inte är uppbokade.
    Fotografen pratade vi också med i torsdags, ska få komma i maj och göra en provfotografering utan bröllopskläder...
    Klänningen är beställd och kommer väl i början av juni skulle jag tro. Cateringen är bokad och ska träffa dem i april då vi vet exakt hur många gäster som kommer.
    Guldsmeden ringer i mars och ger oss ett pris på ringarna, "smällt ner förlovningsring+ mormors alliansring + morfars vigselring)
    Mest nu så funderar jag på hur bordsdekorationen ska se ut...Velar fram och tillbaka hela tiden.

Vart beställer ni andra skor ifrån? tycker snart jag varit inne på varenda skosida på nätet och hittar verkligen INGA *panik*

• Willowfield

En till blivande Juli brud, tänk att så många valt just denna underbara dag. :)
    Oh! Vad långt ni hunnit allesammans. Vågar inte tänka på vad jag/vi gjort eller inte, men måste väl...
    imorgon verkar vara en bra dag att göra en checklista.. för att se på pränt vad man har klart och vad som kanske brådskar.

Jobbigast är att jag velar hela tiden, tänker, "tänk om jag ångrar mig" ang lokal, klänning osv..vill ju att allt skall vara bara så bra, och känner att med vissa saker får man ta det som finns och inte det man helst vill ha.. 

• dreams come true

Willowfield: Vi känner nog faktiskt inte så med något. Vi har letat, letat, kollat runt och verkligen känt efter. På så sätt har vi hittat precis de lösningar som känns så där rätt i magen, och dessutom till bra priser.

nu har vi äntaligen bestämt mey, så här kommer den att se ut:

Norrlandssushi med ingefärs gurka och tomathack med hallonvinäger (Kallrökt lax med en röra av creme fraiche, philadelphiaost och pepparrot i. Till detta inlagd gurka med ingefära och hackade tomater med hallonvinegrätt.

Lammytterfilé med gratinerad bakadpotatis, lingon och rödvinssås. (Helstekt lammytterfilé, bakad potatis som man gröper ur gör som ett mos av, blandar i knaperstekt bacon, toppar med västerbottenost och gratinerar, rårörda lingon med whiskey och rödvinssås)

Citron och limemousse med rabarberkompott och havreflarn (Sötsyrlig mousse med kardemummakryddad rabarberkompott, och så havreflarn och chokladdekorationer till det.)

Chokladtårta (Chokladbottnar, jordgubb/mascarponefyllning på ena lagret, blåbärsgrädde på andra lagret, spacklad med chokladganache och dekorerad med vita nätta blommor)

Det som är nästa sak att göra nu är att printa inbjudningarna. Dom är färdiga att monteras och kuverten är färdigskrivna. Så nu, är dom snart på väg. Bara att man ska ta tag i det också.
    Pratade med frisören häromdagen som ska kolla med smink och så också. Känns verkligen att det börjar närma sig nu

• Willowfield

dreams come true, problemet är inte att vi inte kollat upp saker, mera att vår lilla stad inte har så mycket att erbjuda i denna väg. Visst finns det vi vill ha men inte närmare än ett tiotal mil från oss, vilket gör att det känns lite som att ta det näst bästa. 
    Fast jag känner igen mitt syndrom sen tidigare fester, denna oro, brukar för det mesta visa sig vara totalt obefogad.. :)

• Rickina
    Winterfresh skrev 2011-01-22 21:26:42 följande:
    Blir galen snart....försöker hitta ett par skor som jag trivs i som inte har för håg klack och med täckt tå. Men hittar inga någonstans. Skickade efter ett par från brandos men de var för stora och de hade inga kvar i en storlek mindre
    Annars flyter planeringarna på för fullt, var och pratade med floristen lite i torsdags, ska ringa på måndag och besluta om jag ska låta dem göra den. de är populära och man måste vara ute i god tid för att vara säker på att de inte är uppbokade.
    Fotografen pratade vi också med i torsdags, ska få komma i maj och göra en provfotografering utan bröllopskläder...
    Klänningen är beställd och kommer väl i början av juni skulle jag tro. Cateringen är bokad och ska träffa dem i april då vi vet exakt hur många gäster som kommer.
    Guldsmeden ringer i mars och ger oss ett pris på ringarna, "smällt ner förlovningsring+ mormors alliansring + morfars vigselring)
    Mest nu så funderar jag på hur bordsdekorationen ska se ut...Velar fram och tillbaka hela tiden.

Vart beställer ni andra skor ifrån? tycker snart jag varit inne på varenda skosida på nätet och hittar verkligen INGA *panik*
    Jag beställde ett par skor där man kunde bestämma klackhöjd själv. Även färg och vilken passning till foten, så som smal, normal eller bred. Men minns inte vad sidan heter. Ska försöka finna det och återkomma.

Vi har nu bestämt oss för att fotograferas direkt efter vigseln och låta vår toastmaster ta hand om våra gäster i festlokalen undertiden. Vi pratade med toastmastern angående detta igår och han tyckte också det lät som en fin idé. Vi ska då bjuda på lite dryck och mingel och få alla gäster fotograferade parvis/familjevis. Har ni tips på något mer man skulle kunna göra den 1h-1,5h vi är borta?
    Inbjudningarna skickas ut imorgon :D
  • Mia4

Rickina: Kan det vara på Matildas fest? 
    www.matildasfest.com/

Jag har själv tittat på skor där och planerar att göra en beställning. Det verkar som att man kan få precis de skor som man vill, vilket är toppen för mig som inte vill ha för hög klack, sluten tå och i en viss färg.

Vill bara berätta att vi äntligen fick våra inbjudningskort klara igår kväll! Jag har postat dem idag, så imorgon eftermiddag väntar vi på att få höra lite reaktioner från vår omgivning. Ingen, förutom vårt värdpar, har vetat om att vi planerat ett bröllop! Glad 

• dreams come true

Vi gjorde också klart vår inbjudningar igår. Nu står dom och väntar på att frankeras för att sedan läggas på lådan!

• Winterfresh
    Rickina skrev 2011-01-23 17:16:30 följande:
    Jag beställde ett par skor där man kunde bestämma klackhöjd själv. Även färg och vilken passning till foten, så som smal, normal eller bred. Men minns inte vad sidan heter. Ska försöka finna det och återkomma.

Vi har nu bestämt oss för att fotograferas direkt efter vigseln och låta vår toastmaster ta hand om våra gäster i festlokalen undertiden. Vi pratade med toastmastern angående detta igår och han tyckte också det lät som en fin idé. Vi ska då bjuda på lite dryck och mingel och få alla gäster fotograferade parvis/familjevis. Har ni tips på något mer man skulle kunna göra den 1h-1,5h vi är borta?
    Inbjudningarna skickas ut imorgon :D
    Är nog matildasfest.com men hon har sagt upp kontraktet med skoleverantören vilket är jäkligt synd. Hittat massa skor på den sidan...
    Ska bege mig till skoaffären imorgon och kolla runt lite vad de har (om de fått in några vita skor)....
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?