• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • S2011

vi skickar ut våra i slutet av januari. vi har hela min sida, plus några vänner, som behöver åka 40-75 mil och därmed också boka boenden. då är det bra att vara ute i tid, tänker vi.

• 2011 07 30

Hej!

Här är en till som står brud 11-07-30.
    Har endast bokat kyrka och lokal... inget mer...
    Kul att vi är några stycken som kan bolla tankar!

• jkbr

Det låter bra, där vi ska ha festen är ett väldigt populärt semester ställe så jag har redan bokat ställen  till folk att bo på, så får folk bestämma sig när dom får inbjudan. (vi har ca 20 som kommer från Norge)  är det föresten någon som vet hur länge innan man måste lämna in klänningen om man vill sy om den? 

• Bröllop201187
    jkbr skrev 2010-12-05 18:16:10 följande:

Det låter bra, där vi ska ha festen är ett väldigt populärt semester ställe så jag har redan bokat ställen  till folk att bo på, så får folk bestämma sig när dom får inbjudan. (vi har ca 20 som kommer från Norge)  är det föresten någon som vet hur länge innan man måste lämna in klänningen om man vill sy om den? 

Jag skulle nog lämna in den åtminstonde 1 månad innan med tanke på att det tar sin lilla tid. Men ring dom och fråga när dom vill ha den så det hinner bli klart!

• Bröllop201187

Ja Juli brudar hur går det i planeringen?

För oss ser det ut såhär

Brudklänning
    Näbbklänning
    Tärnklänning
    Brudskor
    Festlokal
    Präst/Kyrka
    Dekoration till dukning
    Fotografering
    Inbjudningskort
    Vad jag ska ha för brudbukett
    Mat

Sambons frack ska vi köpa när vi kommit hem från utlandet i Februari!

• SandraJohn2011

Vi gifter oss också 30 juli! :)
    Planerar bröllop i Dalarna/Orsa från Stockholm, smått stressigt när det inte är nästgårds att kolla upp saker och ting.

Vi kommer skicka ut ett "Save the date"-mail nu under mellandagarna och själva inbjudan under våren. Då tänkte vi att gästerna hinner planera semester och liknande i tid och vi behöver inte stressa fram ett fint inbjudningskort.
    Jag har tänkt att inbjudningar, fest- och vigselprogram, tackkort och hemsida ska ha samma design så att något blir sammanhängade och vill ha mycket tid till det. (petnoga och kontollfreak) Glad

• Rickina

Vi kommer också att gifta oss 30juli, så hoppar in här om det är ok?

Vi har bokat kyrka och festlokal. Brudklänning, tärnklänning och blivande makens kavaj är fixade och väntar på att bli skräddarsydda. Menyn är fastställd och inbjudningarna är beställda. Det är så långt vi har kommit. Känns som vi ligger lite efter om man jämför :D

• Bröllop201187
    Rickina skrev 2011-01-02 00:09:37 följande:
    Vi kommer också att gifta oss 30juli, så hoppar in här om det är ok?

Vi har bokat kyrka och festlokal. Brudklänning, tärnklänning och blivande makens kavaj är fixade och väntar på att bli skräddarsydda. Menyn är fastställd och inbjudningarna är beställda. Det är så långt vi har kommit. Känns som vi ligger lite efter om man jämför :D
    Det är helt okej, frö jag verkar vara ensam kvar i denna tråd så det är skönt med nytt folk..

Så mkt efter ligger du inte, man tar det som man känner..

Brudklänning
    Näbbklänning
    Tärnklänning
    Brudskor
    Festlokal
    Präst/Kyrka
    Dekoration till dukning, det mesta inköpt men, det som saknas köps in eftersom
    Fotografering
    Inbjudningskort
    Vad jag ska ha för brudbukett
    Mat
    Bordsplacering
    Festprogram under egen produktion
  • dreams come true

Rickina:
    Välkommen hit

Vad har ni för meny?
    Sitter och filurar över det nu, och vi håller på att bli tokiga och få allvarliga ångestsymptom känns det som...
    Det är så svåååårt!

• oh yeah

Hej!
    här är två till som gifter sig 30/7-2011

Vi är väldigt chill & har endast
    Lokal bokad & "save the date-julkort" skickade...

Hoppas det inte blir för stressigt längre fram,
    men vi försöker ta det ganska lugnt & testade ex. brudskålsvirke på nyårsafton
    & snubblade häromdagen över de perfekta ringarna Solig

Lycka till alla sommarpar!

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?