2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.
vi med:) Har bokat och ändrat mig flera gånger kan inte bestämma mig för något känns det som. jag står mellan ett (dyrare krångligare ) slott och ett pensionat. Vi kommer vara runt 45 och kanske slottet blir för stort och då är det kanske inte värt 15-20000 mer. har i alla fall nästan bestämt mig för domkyrkan i Strängnäs:)
Min meny består av Buffe, det är så skönt för då kan alla välja och vraka som dom vill och man slipper höra att det äter inte jag och vice versa
Vi har bestämt vigselplats och restaurang efter det. Festlokal för fest ett par veckor senare är också bokat. Fotograf, frisör och bröllopssvit är också klart. Jag håller på att provlagar meny för festen och har tårtförslag på gång.
Den stora utmaningen blir dekoration och dukning av lokalen. Festen är grovplanerad och jag håller på med festprogrammet. Sen ska jag sy klänning också och har valt ut model. Våra barn (6, ej gemensamma) och mannen ska ha kläder också. Mannen avslöjade att han funderar på transport från vigselplats och restaurang och han får gärna överraska. Han kommer att få huvudansvaret för musiken och så ska vi gå på danskurs i vår tänkte jag. Hmm... det är en hel del kvar kan man konstatera.
Ja det är mkt att planera när man ska gifta sig, och jag själv är ett kontroll Freak så jag vet inte ens om jag kommer att kunna sitta still på bröllopsdagen =)
Japp vi oxå... Den 30 Juli är den stora dagen...
Vi planerar för fullt, min festman fick precis bokad några killar som kommer och grillar lamm... :)
Efter en oviss höst är äntligen den festokal vi önskat våran :D
Bitarna börjar falla på plats, men det blir hela tiden mer och mer saker som skall göras tykcer jag...
Nästa vecka skall det provas klänning :)
Vi gifter oss utanför Karlstad 30/7 2011! =) Längtar!
Har bokat kyrka och festlokal, börjat planera lite mat och sånt och ska köpa hem saker till inbjudningarna så vi kan få iväg dom i början av nästa år (det är många som kommer få åka rätt långt, så vi tänkte skicka iväg dom rätt tidigt!). Vet vilken klänning jag vill ha, men har ej bestämt om jag ska köpa eller fixa någon som syr upp efter mina mått..
Annat som är klart är frisör, fotograf, ringar (besämt, ej köpt), sånger. Festhäftet och vigselprogrammet är halvfärdigt.
Ibland känns det som att vi är ute i FÖR god tid, men det hinner nog bli stressigt ändå tillslut. Haha.. =D
sitter och pillar ihop det sista med inbjudningarna, shit vilket meck!
nu är det iaf bara tilläggsinfon kvar till instickskorten (och adresser på kuverten) och sen är det tack och lov klart.. man får ta en bit en dag och en annan nästa, annars tappar jag tålamodet :)
känner mig för tillfället hyfsat "före", men jag misstänker att jag hinner gå helt wild and crazy efter jul... särskilt om man betänker att jag häromveckan hade en total meltdown vad gäller tårtan. tack vare en kär vän och min bm så har vi dock tårteländet avklarat nu:)
Vi gifter oss också 30 Juli 2011 utanför Skellefteå i Västerbotten. Lääängtar!
Känns som att det är länge kvar, men tiden rusar ju bara iväg.
Man vill inte göra för mycket "redan", men det börjar kännas som om man ska passa på att göra det man kan så snart som möjligt....
Ja man kanske skulle ta och börja med inbjudningarna, jag har köpt in papper och lacksigill... Och jag har gjort klar inbjudan på datorn, men den ska skriva ut och sedan ska det brännas lite papper...
Jo jag förstår dig jag kommer att få en MELT DOWN efter jul...
För då börjar tiden bara att ticka iväg...
Bränna papper?