• Bröllop201187

Kan man?

Vårat färgtema för vårat bröllop går i Vinrött och svart..

Men då undrar jag om man kan ha så här

Svarta dukar
    Vinröda löpare
    Vinröda rosenblad
    Vita rosenblad
    Flytljus i skålar från ikea
    Och något blomsterarrangemang

Och sedan tänkte vi färga knoppa lakan, männen får svarta lakan på sina stolar och kvinnorna vinröda...

Tror ni det blir för överdrivet?

• Svar på tråden Kan man?
  • Bröllop201187
    moonlightgirl skrev 2011-01-18 19:28:11 följande:
    Vilka snygga löpare du hade på bilderna, vart har du hittat dem??
    Jag och min älskling ska köra på vita dukar och vinröda löpare tänkte vi.  =)
    Sen så ska vi även köpa in röda och vita rosblad. Kan även hända att det blir lite svart i dekorationerna om det blir för ljust med bara vitt och vinrött.  =)
    www.myheart.se har jag köpt löparna, är jättenöjd med temat och vice versa...
  • Bröllop201187
    Äppelkärna skrev 2011-01-18 19:27:54 följande:
    Såg den här tråden först nu och måste bara få ge en komplimang jag också. Vrålsnyggt! Jag hade verkligen uppskattat att gå på ett bröllop med lite tuff och vågad färgskala. Själv kör vi på vitt och rosa och antingen guld eller silver, så en himla skillnad på temafärger & det är ju så himla underbart när det blir personligt och varje bröllop är riktigt annorlunda än det förra! :D
    Jo det är så skönt att inte göra som det tradtionella..
    Jag är super nöjd nu väntar, jag bara att få duka med kandelabrar och block ljus blir en kandelaber på varje bord och sedan vita blockljus.

tack för komplimangen!
  • moonlightgirl
    Bröllop201187 skrev 2011-01-18 22:32:47 följande:
    Tack snälla du, jag ska genast kika på den sidan.  =)
  • moonlightgirl
    Bröllop201187 skrev 2011-01-18 22:32:47 följande:
    Köpte du vinröda löpare?? Jag vill ha det men nu när jag satt och tittade tyckte jag att de såg cerisa ut.
  • Lev idag

Hej, vi ska också köra på lite mer annorlunda färgtema! :)
    Vi ska ha lite rockigare tema med svart, vinrött och vitt som färger.
    Dödskallar är också något som kommer genomsyra bröllop och fest :)

• Bröllop201187
    moonlightgirl skrev 2011-01-22 17:00:08 följande:
    Köpte du vinröda löpare?? Jag vill ha det men nu när jag satt och tittade tyckte jag att de såg cerisa ut.
    Ja jag köpte vinröda löpare, och jag tycker att dom är vinröda, kolla mitt galleri så finns dom juh där på dukningen.
  • moonlightgirl
    Bröllop201187 skrev 2011-01-23 00:03:53 följande:
    Ja jag köpte vinröda löpare, och jag tycker att dom är vinröda, kolla mitt galleri så finns dom juh där på dukningen.
    Jo jag såg dem där och tyckte att de var jätte snygga och på din bild såg de vinröda ut men på myheart vart jag osäker. Men det blir dem för mig också (eller för oss menar jag) för jag ska ha vinrött på min klänning.
  • Lev idag

Ja de vinröda löparna på myheart såg jättefina ut! :)
    Jag funderar på vita dukar, men köra på svarta och röda löpare.. har dock inte kommit så långt i det tänket då vi inte gifter oss förrän nästa år. :)

• Bröllop201187
    moonlightgirl skrev 2011-01-23 09:34:16 följande:
    Jo jag såg dem där och tyckte att de var jätte snygga och på din bild såg de vinröda ut men på myheart vart jag osäker. Men det blir dem för mig också (eller för oss menar jag) för jag ska ha vinrött på min klänning.
    Jo jag förstår hur du menar för det set konstigt ut, men beställ hem 1 först så kan du juh avgöra, så gjorde jag iallfall.. Om du känner dig osäker...
  • Bröllop201187
    Lev idag skrev 2011-01-23 11:49:04 följande:
    Ja de vinröda löparna på myheart såg jättefina ut! :)
    Jag funderar på vita dukar, men köra på svarta och röda löpare.. har dock inte kommit så långt i det tänket då vi inte gifter oss förrän nästa år. :)
    Det låter inte heller så tokigt....

1 år går snabbt jag lovar =)
  • moonlightgirl
    Bröllop201187 skrev 2011-01-23 21:38:04 följande:
    Jo jag förstår hur du menar för det set konstigt ut, men beställ hem 1 först så kan du juh avgöra, så gjorde jag iallfall.. Om du känner dig osäker...
    Ja jag tänkte att jag ska göra så och sedan ska vi provduka lite här hemma och se om det ser bra ut. =)
  • Bröllop201187
    moonlightgirl skrev 2011-01-24 18:00:26 följande:
    Ja jag tänkte att jag ska göra så och sedan ska vi provduka lite här hemma och se om det ser bra ut. =)
    Ja gör det, REK jag blev jättenöjd med dukningen själv, ska göra en ny nu när jag har fått tag i kandelabrar och murgrönan och trärosorna =)
  • Lev idag

Åh murgröna känns ju otroligt fint..
    Plus att vi ska ju gifta oss på Gotland (murgrönans land) :)
    Så murgröna kanske vi skulle kunna få in någonstans.. :)

• moonlightgirl
    Lev idag skrev 2011-01-24 20:17:56 följande:
    Jag håller med om att murgröna är jätte fint.
    Ja men det tror jag att ni kan dekorera med och göra fint. Det är ju kul att använda det speciellt då ni ska gifta er på gotland.
  • Bröllop201187
    Lev idag skrev 2011-01-24 20:17:56 följande:
    Jo det är juh fint =)
  • Bröllop201187

Hur går det för er med era färgteman?

• nikkihag

Det finns ju mycket fina mönster på tapetrullar som man kan använda som löpare, en rulle = ca 10-11 meter
    Ska själv ha det, lätt att torka av ev. spill från också. 

• Lev idag
    Bröllop201187 skrev 2011-04-17 13:32:30 följande:
    Hur går det för er med era färgteman?
    Jo det går okej.
    Jag har bestämt mig för vita dukar och så har jag köpt vinröda dekorationskristaller som ska strös ut över borden. Det kommer att bli lyktor med svarta ljus i och så små vaser med typ 1 svart ros i.
    Servetterna kommer antingen bli vinröda eller svarta, vet inte riktigt än.
    Löparna har jag släppt så det blir det inga. 
    Men så här långt har jag kommit. Sen lär jag ju ändra mig hundra gånger då vi inte gifter oss förrän 30 juni 2012. :)

Hur går det själv? 
  • Bröllop201187

Jo det börjar ta sig, skippar bara rosorna på borden...

Känns som allt börja falla på plats, men det vorte väll själva fan om det inte skulle göra det vid det här laget..

Jo du kommer nog att ändra dig ungefär 100 gånger till.. 

Svar på tråden Kan man?