• Bröllop201187

Kan man?

Vårat färgtema för vårat bröllop går i Vinrött och svart..

Men då undrar jag om man kan ha så här

Svarta dukar
    Vinröda löpare
    Vinröda rosenblad
    Vita rosenblad
    Flytljus i skålar från ikea
    Och något blomsterarrangemang

Och sedan tänkte vi färga knoppa lakan, männen får svarta lakan på sina stolar och kvinnorna vinröda...

Tror ni det blir för överdrivet?

• Svar på tråden Kan man?
  • JustMeAndMyLove
    Bröllop201187 skrev 2010-11-13 22:10:05 följande:
    Det tyckte vi oxå, men hon tänkte inte ha en vinröd klänning mitt i högsommaren
    Haha, ja du vad ska man säga. Det verkar vara så många vuxna människor som har en massa fix ideer för sig som de vägrar släppa.. Nästan lita lustigt/komiskt, även om jag kan förstå att det inte alls var kul för er att få höra det.
  • Bröllop201187

Det är juh aldrig kul att höra...

Men vi vet juh oxå att vi har ett specieltt färgval. Men vi vill inte ha det traditonella.

Min klänning är vit med vinröda broderier, och vinröda rosor på därav den vinröda färgen.

• moonlightgirl

JustMeAndMyLove skrev 2010-11-13 21:26:12 följande:
    Jag hade kört på vita knoppalakan men bred svarta och vinröda sidenband! Annars lät det skitsnyggt och jag tror inte det är "för mycket". Om det är någon gång man kan spä på rejält är det ju till ett bröllop ;)   

Får lov att hålla med här. Tycker att det låter jätte snyggt. Kör på.  =)

• moonlightgirl

Bröllop201187 skrev 2010-11-13 22:15:08 följande:
    Det är juh aldrig kul att höra...Men vi vet juh oxå att vi har ett specieltt färgval. Men vi vill inte ha det traditonella.Min klänning är vit med vinröda broderier, och vinröda rosor på därav den vinröda färgen.

Så har jag också tänkt att ha det. Tråkigt med systern men men vad ska man göra, det är eran dag så kör på.

• Bröllop201187

Jo jag ska provduka här hemma och ta en bild och lägga upp den på bröllopstorget så då kan ni juh titta och se om det blir bra när man ser helheten =)

• Moster Stina

Oj!
    Man skulle definitivt MINNAS er festlokal i alla fall!

När det gäller färgerna på stolsöverdragen så vill jag bara påtala att folk KAN ställa in sin närvaro i sista minuten. Kanske måste ni få göra om en del av bordsplaceringen. och kanske hamnar inte alla kvinna, man, kvinna man....
     Och då blir det ju kanske inte lika effektfullt med två röda stolar bredvid varandra eller så...

Däremot tycker jag att BARA ha röda stolar mot er svarta duk kan bli jättehäftigt.

Folk kanske ändå inte ens fattar att de fått stolsfärg pga kön!

Sen måste jag tyvärr, även jag, påtala jobbet, och pengarna det kostar för att färga.
    INTE billigt!

Här är ett tips på svarta lakan i alla fall. Kanske blir det i slutändan billigare än att färga.    http://www.jysk.se/4/294/658/659/1400140/a/catalog

Lycka till!

• Sebastiána

Jag skulle hellre köra vinröda dukar och inga löpare. Svarta dukar tycker jag ger en tung begravningsstämning.

• Sebastiána
    Bröllop201187 skrev 2010-11-13 22:10:05 följande:
    Det tyckte vi oxå, men hon tänkte inte ha en vinröd klänning mitt i högsommaren
    Jag hade vinröd klänning när jag var tärna Det funkar på sommaren med - bara det är en somrig modell.
  • Bröllop201187

Jo det va juh så det va tänkt att vi verkligen skulle på lagd på minnet =)

• MrsT2011

Ursäkta franskan men fan vad töntigt att vägra ha vinrött på sommaren!

Jag hade en supervacker vinröd, axelbandslös balklänning när min bästa vän gifte sig i början av augusti, klänningen var exakt samma nyans som hennes ljuvliga Grand Prix-rosor, vi var så nöjda båda två! 

Svar på tråden Kan man?