• Bröllop201187

Kan man?

Vårat färgtema för vårat bröllop går i Vinrött och svart..

Men då undrar jag om man kan ha så här

Svarta dukar
    Vinröda löpare
    Vinröda rosenblad
    Vita rosenblad
    Flytljus i skålar från ikea
    Och något blomsterarrangemang

Och sedan tänkte vi färga knoppa lakan, männen får svarta lakan på sina stolar och kvinnorna vinröda...

Tror ni det blir för överdrivet?

• Svar på tråden Kan man?
  • Bröllop201187

liiine89 skrev 2010-11-13 13:56:58 följande:
    FAN , det lät riktigt coolt ju!! Jag säger - go for it!! Kommer bli dösnyggt, ser det framför mig :D .. tummen upp!!

Men tycker du man ska färga knoppalakane lr köra dom vita?

• Alorna

Jag skulle kört på vanliga vita knoppalakan. Spar man lite pengar på färgen med.

• gelehallon

Tänk på att det kostar massor att köpa textilfärg när man ska få ett helt och jämnt täckande resultat på sååå mkt textil.

OCH! Ta reda på om tråden som knoppa-lakanen är sydd i är i bomull eller syntet... inge snyggt om tråden förblir vit när du färgat lakanet rött... :(

Men ett vinterbröllop skulle det va läckert på, eller höst... Men ska du gifta dig vår eller sommar, skulle jag nog tycka - mer vitt!

Lycka till!

• JustMeAndMyLove

Jag hade kört på vita knoppalakan men bred svarta och vinröda sidenband!

Annars lät det skitsnyggt och jag tror inte det är "för mycket". Om det är någon gång man kan spä på rejält är det ju till ett bröllop ;) 

• Bröllop201187

JustMeAndMyLove skrev 2010-11-13 21:26:12 följande:
    Jag hade kört på vita knoppalakan men bred svarta och vinröda sidenband! Annars lät det skitsnyggt och jag tror inte det är "för mycket". Om det är någon gång man kan spä på rejält är det ju till ett bröllop ;)   

Jo vi tänkte det att ska man göra det ska man göra det ordentligt.
    Jag tror oxå det får bli vita knoppalakan men då är juh då frågan, vart kan man få tag i svarta lr vinröda breda sidenband då?

• Bröllop201187

gelehallon skrev 2010-11-13 20:49:59 följande:
    Tänk på att det kostar massor att köpa textilfärg när man ska få ett helt och jämnt täckande resultat på sååå mkt textil.   OCH! Ta reda på om tråden som knoppa-lakanen är sydd i är i bomull eller syntet... inge snyggt om tråden förblir vit när du färgat lakanet rött... :(   Men ett vinterbröllop skulle det va läckert på, eller höst... Men ska du gifta dig vår eller sommar, skulle jag nog tycka - mer vitt!   Lycka till!

Det är 30 Juli, så vi har valt väldigt mörka färger för ett sommar bröllop. Och fått mkt kritik för det av sambons syster.. Hon skulle nästan inte komma pågrund av färgvalet.
    Hon klev av som tärna pågrund av färgvalet...

• JustMeAndMyLove
    Bröllop201187 skrev 2010-11-13 21:55:04 följande:
      Jo vi tänkte det att ska man göra det ska man göra det ordentligt.Jag tror oxå det får bli vita knoppalakan men då är juh då frågan, vart kan man få tag i svarta lr vinröda breda sidenband då?
    hm.. googlade lite och hittade de här:

http://www.romance.se/index.aspx?&Lang=sweden&type=PGTag&menuIdx=4&tagval=party_venue_ribbons

Inte rätt färger dock. Men man kan ju leta vidare i liknande webbshoppar!

Hiiiimla fina stolsöverdrag hade de! Men ish så dyra :/

• Bröllop201187

JustMeAndMyLove skrev 2010-11-13 22:01:03 följande:
    hm.. googlade lite och hittade de här: www.romance.se/index.aspx Inte rätt färger dock. Men man kan ju leta vidare i liknande webbshoppar! Hiiiimla fina stolsöverdrag hade de! Men ish så dyra :/

Man kan juh kolla in tradera oxå kom jag juh på...

• JustMeAndMyLove
    Bröllop201187 skrev 2010-11-13 22:02:39 följande:
      Man kan juh kolla in tradera oxå kom jag juh på...
    Sant! 

Konstig reaktion där från systern :/

• Bröllop201187

Det tyckte vi oxå, men hon tänkte inte ha en vinröd klänning mitt i högsommaren

Svar på tråden Kan man?