• Bröllop201187

Kan man?

Vårat färgtema för vårat bröllop går i Vinrött och svart..

Men då undrar jag om man kan ha så här

Svarta dukar
    Vinröda löpare
    Vinröda rosenblad
    Vita rosenblad
    Flytljus i skålar från ikea
    Och något blomsterarrangemang

Och sedan tänkte vi färga knoppa lakan, männen får svarta lakan på sina stolar och kvinnorna vinröda...

Tror ni det blir för överdrivet?

• Svar på tråden Kan man?
  • Thinkerbelle

Båda färgena er jo ganska dramatiska färger, så tror iallefall at intrykket er ganske sterkt..Nå er det jo vanskelig å si om det er overdrivent eller ikke, men persolig syns jeg det er litt mørkt kanskje - begge fargene er jo mørke.. Hva med å satse mer på den ene fargen og bare bruke den andre litt her og der..

Dersom dere ikke har menn og kvinner sittende annenhver, så tror jeg inntrykket med fargene på stolene lett kan bli uorganisert. Men dersom de sitter annenhver kan det fungere godt:)

rolig at du velger färger som kanskje er litt utradisjonelle, det tror jeg kan være stilig. Det er jo masse man f.eks kan gjøre med svart:

fremtidigefru.blogg.no/1289127033_svart_inspirasjon.html

• say yes

jag tycker som thinkerbelle att man kanske skall sattsa på en av färgerne mer och sen att man kanske skall ha max 2 temafärger + vitt. typ vitt+ rött som huvudtema färg med inslag av guld eller så. Men tänk på att det är er dag och att ni skall ha det ni tycker är snyggast. 

• mattiasFästmö

jag tycker för det första att ni ska skippa de vita rosenbladen, jag förstår inte riktigt vad de ska göra där? och sen är jag lite så emot att skilja på tjejer och killar, så jag hade nog hellre gjort så att man har varannan svart varannan vitröd eller liknande.

• Alorna

Jag hade lätt gjort som du när det gäller borden.
    Men hade lämnat stolarna vita för att lätta på intrycket lite.

• Bröllop201187

Alorna skrev 2010-11-13 11:05:09 följande:
    Jag hade lätt gjort som du när det gäller borden.Men hade lämnat stolarna vita för att lätta på intrycket lite.

Men tror du att det funkar om man tar vita knoppalakan då?
    Tänkte så det inte blir kosntigt med vita stolar och mörkt på bordet?

• Bröllop201187

mattiasFästmö skrev 2010-11-13 11:02:54 följande:
    jag tycker för det första att ni ska skippa de vita rosenbladen, jag förstår inte riktigt vad de ska göra där? och sen är jag lite så emot att skilja på tjejer och killar, så jag hade nog hellre gjort så att man har varannan svart varannan vitröd eller liknande.

Vi tänkte att dom vita rosenbladen skulle göra så det blev lite ljusare...

Jo så kan man juh oxå göra, med stolarna helt rätt

• Bröllop201187

Thinkerbelle skrev 2010-11-13 08:35:30 följande:
    Båda färgena er jo ganska dramatiska färger, så tror iallefall at intrykket er ganske sterkt..Nå er det jo vanskelig å si om det er overdrivent eller ikke, men persolig syns jeg det er litt mørkt kanskje - begge fargene er jo mørke.. Hva med å satse mer på den ene fargen og bare bruke den andre litt her og der.. Dersom dere ikke har menn og kvinner sittende annenhver, så tror jeg inntrykket med fargene på stolene lett kan bli uorganisert. Men dersom de sitter annenhver kan det fungere godt:) rolig at du velger färger som kanskje er litt utradisjonelle, det tror jeg kan være stilig. Det er jo masse man f.eks kan gjøre med svart: fremtidigefru.blogg.no/1289127033_svart_inspi...

Jo vi ville ha det lite vårat eget och inte som alla andra har...
    Det är juh alltid kul att, göra något ovanligt =)

• Farmall

Låter jättefint. Kör på det om du vill.

• liiine89

FAN , det lät riktigt coolt ju!! Jag säger - go for it!! Kommer bli dösnyggt, ser det framför mig :D .. tummen upp!!

Svar på tråden Kan man?