• Bröllop201187

Kan man?

Vårat färgtema för vårat bröllop går i Vinrött och svart..

Men då undrar jag om man kan ha så här

Svarta dukar
    Vinröda löpare
    Vinröda rosenblad
    Vita rosenblad
    Flytljus i skålar från ikea
    Och något blomsterarrangemang

Och sedan tänkte vi färga knoppa lakan, männen får svarta lakan på sina stolar och kvinnorna vinröda...

Tror ni det blir för överdrivet?

• Svar på tråden Kan man?
  • Bröllop201187

Jo vi tyckte oxå att det är töntigt, men kolla i mitt galleri om ni vill se klänningen till tärnan, jag har bara klänningen i svart på bild, men ska beställa den i vinröd

• Aylas

Jag tycker det låter häftigt med vinrött och svart och kan inte alls förstå din systers val att inte vara tärna på grund av färgen och grymt fin tärnklänning för övrigt

Däremot hade jag valt annorlunda vid dukningen. Svarta dukar tycker jag nästan känns lite halloween. Jag gillar iof vitt och hade valt vit grundduk och anitigen en röd löpare och kanske svarta detaljer. Stolsöverdragen hade jag nog också valt vitt med svarta och röda band runt ryggarna. Men jag tror att det är en bra idé att provduka och se hur det blir. Hur temat är på bröllopet annars har jag ju ingen aning om, som du har tänkt kanske är helt klockrent för det!

• JustMeAndMyLove
    Aylas skrev 2010-11-15 17:21:25 följande:
    Jag tycker det låter häftigt med vinrött och svart och kan inte alls förstå din systers val att inte vara tärna på grund av färgen och grymt fin tärnklänning för övrigt Däremot hade jag valt annorlunda vid dukningen. Svarta dukar tycker jag nästan känns lite halloween. Jag gillar iof vitt och hade valt vit grundduk och anitigen en röd löpare och kanske svarta detaljer. Stolsöverdragen hade jag nog också valt vitt med svarta och röda band runt ryggarna. Men jag tror att det är en bra idé att provduka och se hur det blir. Hur temat är på bröllopet annars har jag ju ingen aning om, som du har tänkt kanske är helt klockrent för det!
    Jag tror det blir skitsnyggt med svart ;) Speciellt om du har levande ljus. Blir nog en häfftig stämmning! Men det låter som ett väldigt bra tipps att provduka hemma!
  • Bröllop201187

Jag ska provduka ikväll och sedan dyker det upp en bild i bildgalleriet =)

• Bröllop201187

Finns bilder i bildgalleriet på min sida nu, det som saknas på bilden är blockljus och sedan ska det vara en genomskinlig skål och inte den blomman.. Men på ett ungefär iallafall..

• Alorna

Jättesnyggt! Men jag tycker att du ska skippa rosbladen då dom ser lite malplacerade ut. Men det kanske bara är jag som tycker det :D

• MrsT2011

Grymt snygg dukning!! Jag gillade rosbladen, både de röda och de vita, smaken är verkligen olika! =) Det blir kanon med vita stolsöverdrag, kör på det!

Men en sak jag funderade på: Du tror inte att genomskinliga skålar "försvinner" mot det mörka? Jag hade valt vita skålar då det vita bryter av väldigt snyggt mot det svarta och vinröda.

Klänningen är ju både kort och baraxlad, somrigare än så blir det inte. Jättesnygg, hon borde verkligen ångra sig när hon ser den! ;)

• Alorna

Får jag fråga vart du hittat den tärnklänningen? :)

• Bröllop201187

Alorna skrev 2010-11-16 08:54:51 följande:
    Får jag fråga vart du hittat den tärnklänningen? :)

Tärnklänningen köper jag av en tjej på tradera för 800kr st.  fråga om hon kunde ta hem dom och det kunde hon. så jag ska beställa mina 3 efter Jul.

• Bröllop201187

MrsT2011 skrev 2010-11-16 08:44:10 följande:
    Grymt snygg dukning!! Jag gillade rosbladen, både de röda och de vita, smaken är verkligen olika! =) Det blir kanon med vita stolsöverdrag, kör på det! Men en sak jag funderade på: Du tror inte att genomskinliga skålar "försvinner" mot det mörka? Jag hade valt vita skålar då det vita bryter av väldigt snyggt mot det svarta och vinröda.Klänningen är ju både kort och baraxlad, somrigare än så blir det inte. Jättesnygg, hon borde verkligen ångra sig när hon ser den! ;)

Jo det har du faktiskt helt rätt i man får titta på vad dom har för vita vida skålar på ikea =)

Svar på tråden Kan man?