Klipper och klistrar från annan tråd jag skrev i:
Vi hamnar nog ungefär på 17-18000:- allt som allt. Då har jag räknat i överkant på vissa saker. Vissa saker hade vi redan så egentligen har vi inte behövt köpa in det nu. Vi är först 49 personer till tårtan och sedan 37 till kvällen/festen.
Klänningen har jag fått, kommer lägga till tyll i kjolen bara vilket kanske går på 120:- Skor, guldiga som jag köpte i somras 99:- sen köpte jag vitt glitter, slipade skorna och limmade på det så 180:- ungefär.
Underkläder, smink, hår 1100:-
Brudgummens kläder kostym (second hand, finns mängder med frackar och kostymer i secondhand-affärer. ) Ny skjorta till det så blir det inte mer än 500:-
Vi gör maten och tårtorna själva, förutom rostbiff som vi köper hos ica-affären och får lite bättre pris för att vi köper mycket. Förrätt, efterrätt, dricka, tårta, efterrätt, snacks 4200:-
Ringar 2400:- (lämnar in lite guld vi inte vill ha samtidigt så får ner det till 2400 av den anledningen. då är det två förlovningsringar och en vigselring i titan. Hade kostat ungefär 4000:- annars.
Blommor 650:- Köper rosknippen från vår lokala ica-affär och beställer ett par rosor till från blomsterhandeln plus lite annat att dekorera med. Dessa blommor kommer räcka till buketter till mig och två flickor samt till borden.
Barnens kläder och skor (6 stycken är dom) 2800:- Syr flickornas klänningar själv. Pojkarna kommer ha grå byxor, vit skjorta och svarta västar. Slipsar i samma färg som klänningarna som jag också kommer sy. Äldsta pojken kommer också ha kavaj.
Dukning 1200:-
Foto tar syrran och en kompis.
Transport behövs inte, räcker att åka i det vi har till kyrkan som är så nära.
Presenter till gästerna 200:-
Lotterivinster till barnen under kvällen 200:-
Lyktor 400:-
Inbjudningskort 100:- (Har otroligt mycket pyssel mm.)
Bröllopsprogram mm. 100:-
Jag är helt övertygad om att vårt bröllop blir kanonfint trots att vi gör mycket själva och köpt second hand och på rea mm. Jag har varit gift en gång innan och det är en dag där så mycket pengar försvinner på en och samma gång. Bättre att lägga fokus på det som är viktigt den dagen, att man vill vara tillsammans så länge man nu bara kan och dela sina liv med varandra.