• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta
    Villemoa skrev 2010-09-07 18:37:56 följande:
    Aleta: var kan man köpa den där chokladen du pratar om? Tänkte att man ju kunde köpa lite till maken i julklapp.
    Jag har köpt härifrån:
    http://www.chocolatetradingco.com/moreinfo.asp?ID=658
    Fast då beställde jag 20 chokladkakor, jag antar att frakten känns om man bara köper en. 
    Min man har hittat en butik som säljer den och även en 75%-ig Pralus som var riktigt god. Jag kan kolla med maken vad butiken heter om du är intresserad.

Ifall vår ekonomi förbättras (känns inte så troligt just nu) så köper jag säkert ett par kilo och då kan du få vara med på ett hörn.
    Jag hör av mig då med. 
    Eftersom ren kakao (och det här är den enda jag smakat som har varit god) är rena hälsokuren så finns det några fler som brukar vilja ha några.

• passionsblomman

Aleta, bara så du vet så tänker jag köpa choklad av DIG till jul. Till mig själv. I julklapp!

Bara om de andra är snälla och dessutom visar förståelse för lyxfaktorn i det hela, får de smaka. Annars kan de skotta i sig sina Romerska bågar bäst de gitter.

• lanovia 08

Daa skönt att höra att tvillingarna har egna uppsättningar av allt o inte behöver sno av varandra.

Skönt att ha maken hemma igen? (fast det kanske står något om när jag har läst mig igenom alla sidor)

• lanovia 08

Kanske det kanske.

Skall bli så mysigt att komma iväg på en riktig lyxarhelg o bara vara familjen efter 2 veckor renovering och kaos. Innan det är dags att återvända till det igen.

Ninnnis skrev 2010-09-06 14:07:28 följande:
      Jag vet, jag vet! *viftar ivrigt med handen*Jensens Bøfhus, kanske?

• Hvidbrud

Jag fick gå och läggamig med barn som vägrar somna... Fyyy vad jobbigt det är! Ville lite slänga henne i golvet en liten stund... Det har blivit helt hopplöst sen honbörjade sova på dagis. Honvägrar släppa taget om mig om ens en sekund och sen när honväl är bortdomnadochjag försökerlösriva mig, så vaknar hon igen och det börjar om igen... sen kl 19...

• lanovia 08

Sug åt dig som en svamp! Det förtjänar du.
    Klart man ställer upp men inte desto mindre anledning att bli stolt vid beröm.

Norrskensflamman skrev 2010-09-06 14:29:37 följande:
    Maken har varit på akuten och fixat med lite papper åt familjen vars flicka bröt benet. Sköterskan på akuten bad honom köpa blommor åt mig för att jag tolkat så bra i lördags *rodnar* De menade att utan mig hade de stått sig ganska slätt och det hade varit väääääldigt krångligt och jobbigt, både för dem och för familjen OCH lilla Dasha. Kul att få lite positiv cred, det är inte var dag. Samtidigt som det ju är en självklarhet att man ställer upp, det var ju för bövelen våra vänner som var hos oss på besök. Skulle jag bara skickat dem på akuten ensamma utan tolk en lördagkväll  ?! !

• lanovia 08

Hvidis hör av dig när du vet om du kan i helgen. Jag hoppas så jag blir tokig.
    Vill ju träffa dig.!

• lanovia 08

Så känner man ibland, som tur är går känslan över fort.
    Jobbigt att det blivit så såvrt att få henne att somna själv.

Men du hur har ni uppfostrat erat barn?? På ett mycket konstigt sätt verkar det som om ni har lyckats få en envis flicka. *ironsik som 17*

Hvidbrud skrev 2010-09-07 22:21:16 följande:
    Jag fick gå och läggamig med barn som vägrar somna... Fyyy vad jobbigt det är! Ville lite slänga henne i golvet en liten stund... Det har blivit helt hopplöst sen honbörjade sova på dagis. Honvägrar släppa taget om mig om ens en sekund och sen när honväl är bortdomnadochjag försökerlösriva mig, så vaknar hon igen och det börjar om igen... sen kl 19...

• lanovia 08

Appropå att lägga barn, igår fick våran tjej för första gången somna utan mig eller maken. Vi var iväg på varsin aktivitet, jag ammade innan jag gav mig av sedan gav min mamma henne välling och nattade henne. Gick jättebra, hon somnade så snällt för henne. Skönt att veta att vi kan vara borta om det är så.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans