• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Aleta skrev 2010-09-07 13:22:24 följande:
    Choklad motverkar karies, det är sockret i som förstör allt. Ju mörkare desto bättre, men välj en god böna för allt i världen. Av billig choklad så är Anthon Berg överlägsen i kvalitet. Lindt och Marabou är inte ens i närheten."Once you go black, you never go back" har jag hört. Ikväll ska jag rösta, tror jag, ryktet säger att det ska gå att göra på bokbussen, det blir spännande. Nu har jag ju fått en massa politik innanför västen här i tråden också. Kram på er allihop!

Det låter ju bra förutom att jag inte alls gillar mörk choklad! Min man däremot älskar det.

• Aleta
    Villemoa skrev 2010-09-07 14:50:13 följande:
      Det låter ju bra förutom att jag inte alls gillar mörk choklad! Min man däremot älskar det.
    Så sa jag också förr. Du har bara inte ätit RÄTT mörk choklad. Den går tyvärr inte att köpa på ICA.
    Amedei No 9 kan jag rekommendera om man inte ska slå på stort och ta Amedei Porcelana (brukar önska mig en sådana till födelsedagen, världens dyraste choklad - och godaste). När man väl är fast så börjar man inse att bönor smakar olika och upptäcker fler och fler varianter som man tycker är goda. 
    Det är precis som med surströmming antar jag (fast mindre plågsamt? ).

Ingis, snart får du jaga Busan!
    Favoritsmörgåstårta = alla som inte smakar smör, skippa smöret.

• Villemoa

Aleta skrev 2010-09-07 15:29:25 följande:
    Så sa jag också förr. Du har bara inte ätit RÄTT mörk choklad. Den går tyvärr inte att köpa på ICA. Amedei No 9 kan jag rekommendera om man inte ska slå på stort och ta Amedei Porcelana (brukar önska mig en sådana till födelsedagen, världens dyraste choklad - och godaste). När man väl är fast så börjar man inse att bönor smakar olika och upptäcker fler och fler varianter som man tycker är goda. Det är precis som med surströmming antar jag (fast mindre plågsamt? ). Ingis, snart får du jaga Busan!Favoritsmörgåstårta = alla som inte smakar smör, skippa smöret.

Med tanke på att maken är chokladälskare så har jag smakat rätt många sorters mörk choklad, fast jag kommer inte ihåg vad de heter, och jag gillar fortfarande inte mörk choklad. Sorry!

• Aleta
    Villemoa skrev 2010-09-07 15:34:12 följande:
      Med tanke på att maken är chokladälskare så har jag smakat rätt många sorters mörk choklad, fast jag kommer inte ihåg vad de heter, och jag gillar fortfarande inte mörk choklad. Sorry!
    Omöjligt!
  • Aleta

Tipsa maken då om Francois Pralus Le 100% om han inte redan har testat den. Tunga grejer för chokladjunkies! (Jättegod, ren criollo, men utan socker.)

• Norrskensflamman

Och jag väljer alla sorters smörgåstårta OCH ljus och mörk choklad alla dar i veckan *sneglar ned på det där lösa, vita dallret som smyger ut ovanför byxlinningen i glipan mellan jeansen och trikåtröjan*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans