• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Ninnnis skrev 2010-09-07 09:13:59 följande:
      *Inboxar*

Har inte fått nåt i inboxen.

• Villemoa

Ninnnis skrev 2010-09-07 09:23:27 följande:
    Villemoa, jag är oinbjuden till ditt konto så jag kan inte inboxa...

Kanske skulle läst klart innan jag skrev mitt meddelande om att jag inte fått nåt i inboxen. Nu har jag iaf tagit bort alla nya bilder och ändrat så att inloggade medlemmar kommer åt mina sidor. När BT får arslet ur och fixar så att man kan ha högre sekretess lägger jag upp nya bilder igen.
    Prova att inboxa igen.

• Norrskensflamman

Heloise skrev 2010-09-07 11:59:17 följande:
    Jag tycker ju inte att man ska styra upp det, men jag förstår inte varför inte barnbidrag är med i diskussionen alls, där skulle man ju verkligen kunna TVINGA fram en förändring och verkligen se till barnens väl, med barnens väl menar jag ju naturligtvis ur den påtänkta lagens mening, den som säger att lagstiftad kvotering skulle gynna alla barn och alla familjer och alla kvinnor.   Natruligtvis vet varje familj själva hur de ska styra upp det i sin familj. Vi får sälja vårt hus om Paner måste vara hemma halva tiden, iofs kan han ju knäcka extra på gatan Jag är emot kvoteringar och lagstiftningar som rör familjer, MEN OM man nu måste lagstifta så tycker jag att barnbidraget är en bättre ände att börja i.  

Jo, jag förstår hur du menar. Tål att funderas på. Har du lämnat en motion till Fp,du som har försänkningar där?

Ninnis: Inte aaaaaalls avundsjuk på dig att du ska få se kungarnas kung ikväll LIVE *kniper ihop munnen, grön i ansiktet*

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-07 12:18:49 följande:
      Jo, jag förstår hur du menar. Tål att funderas på. Har du lämnat en motion till Fp,du som har försänkningar där? Ninnis: Inte aaaaaalls avundsjuk på dig att du ska få se kungarnas kung ikväll LIVE *kniper ihop munnen, grön i ansiktet*
    Mmm jag är inte nöjd med den försänkringen... Inte heller briljerade Björklund i skolfront igår heller, idiot. Klart som fan man ska kunna överklaga betyg...

Hägglund är sympatisk, synd att "hans" parti har så mkt stolligt för sig.

Wetterstrand beundrar jag på nått märkligt sätt, dessutom var det kul att se hur hon sakta men säkert fjärmade sig ifrån Stinsen och Sahlin och närmade sig alliansen... Kändes som att hon försökte rida två hästar med ett arsle, iaf när det gäller skolpolitiken. Det är synd att hon fick ärva vänsterdragningen av de förra språkrören. Blir intressant att se hur de ska komma runt att hon måste avgå, ärligt miljöpartiet är där de är tack vare Wetterstrand, utan henne...

• Norrskensflamman

Daa har sms:at till mig att hon har rätt så körigt på jobbet och inte hinner hänga med oss som vanligt på lunchen. Men hon mår bra, dock är hon väldigt trött.

• Heloise

Eller jag är nöjd med DEN försäkningen men inte med tiden försänkningen tar, dessutom så vill jag inte ställa till mer tokerier

• Norrskensflamman

jag gillar också Hägglund, tyckte han var bra i utfrågningen, Wetterstrand har jag gillat förut men börjar bli lite less... Och så har Mp några förslag som jag inte kan förlika mig med, samt vänstervridningen som du skriver.
    Nu har jag missat en massa debatter när det varit så turbulent hemma. Synd, för jag ville verkligen hänga med denna gång och göra ett genomtänkt val i år!

• Norrskensflamman

Heloise skrev 2010-09-07 10:27:51 följande:
    Jag är lite kär stundtals i Magnus Betnér... kollar just på hans uncut på youtube

Just nu är jag lite kär i min man *fnissar*. Han har lovat att utfordra ungarna när de kommer hem, för jag har ont om tid. T ska första gången på Street dance kl 17 redan!
    Hon ville inte fortsätta Barndansmixen utan vill gå Street dance. Så hon får väl prova det då. Lilla K däremot tycker än så länge barndansen är jättekul och hon har ju väntat två år på att få börja, så hon är nöjd nu

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-07 12:28:11 följande:
    jag gillar också Hägglund, tyckte han var bra i utfrågningen, Wetterstrand har jag gillat förut men börjar bli lite less... Och så har Mp några förslag som jag inte kan förlika mig med, samt vänstervridningen som du skriver.Nu har jag missat en massa debatter när det varit så turbulent hemma. Synd, för jag ville verkligen hänga med denna gång och göra ett genomtänkt val i år!
    Jag håller med om att det finns förslag ifrån Mp som jag sätter i "tokig i huvudet" kategorin. För att vara helt ärlig, majoriteten av Mp's förslag är ganska tokiga, det är synd att hon är språkrör för Mp Kan de inte byta ideologier lite sådär som det faller sig ex, Wetterstrand kan väl bli centerpartist, jag gillar iofs Maud men tänk dig Wetterstrand för centern, då blev det åka av

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans