• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Choklad motverkar karies, det är sockret i som förstör allt. Ju mörkare desto bättre, men välj en god böna för allt i världen. Av billig choklad så är Anthon Berg överlägsen i kvalitet. Lindt och Marabou är inte ens i närheten.
    "Once you go black, you never go back" har jag hört.

Ikväll ska jag rösta, tror jag, ryktet säger att det ska gå att göra på bokbussen, det blir spännande. Nu har jag ju fått en massa politik innanför västen här i tråden också.

Kram på er allihop!

• Norrskensflamman

Kram Aleta!

Nu har jag gjort några partitester igen, bla DN.s.
    Var rädd att det skulle visa Piratpartiet och SVerigedemokraterna igen, men nu är jag visst Kristdemokrat. *kliar mig i huvudet* Kanske är det Hägglund-effekten?

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-09-07 13:35:24 följande:
    Kram Aleta!Nu har jag gjort några partitester igen, bla DN.s.Var rädd att det skulle visa Piratpartiet och SVerigedemokraterna igen, men nu är jag visst Kristdemokrat. *kliar mig i huvudet* Kanske är det Hägglund-effekten?
    Jaha, jag var tydligen Centerpartist.

Det är väl ingen som röstar på Piratpartiet förresten? 
    Då gör ni min man arbetslös och mina barn får svälta.
    (Företaget han jobbar på släppte ett nytt program i veckan, tre dagar senare så finns det hackat och går att ladda ner gratis. Jag blir jättearg, åratal av arbete och folk bara stjäl! )

• Norrskensflamman

Nej jag röstar inte på Piratpartiet!
    Men jag har fått svaret att jag ligger närmast Piratpartiet och Sd när jag gjort några test. Förmodligen för att jag är så hoppig i mina åsikter, ibland är de vänster ibland är de höger, ibland i mitten, så det har inte gått att placera mig i något parti. Så då har jag väl hamnat där då :-/
    Men DN:s test kändes mer seriöst, där kunde man gå in och se sedan hur långt ifrån man låg olika partier i sin åsikt.
    Det var där jag blev Kristdemokrat.

• Norrskensflamman

Ja, ja, jag får väl följa med här i slutspurten av valrörelsen och försöka bedöma vilka frågor som känns absolut viktigast för mig.

• ingenjörsbruden

Jag är småallergisk mot politik....men mot inte politik i sig utan för att det oftast är ordbajseri o ordvrängeri o personangrepp....hatar sånt...jag älskar att prata men är inte så bra på att diskutera.......så jag gör oftast osså tester för att se...men de hjälper inte mkt.....sist låg jag i mitten för allt...suck.....

Jag tror att jag kommer att välja ut 2-3 kärnfrågor som jag känner mest för...o så får det bli det partiet som tycker mest som jag....

Tycker inte heller om folk som stjäl....o hur kan man verkligen ha ett parti som har EN kärnfråga.....nja....

I går så ställde sig Busan upp av sig själv mot sin läragåvagn...det har hon inte gjort innan...för den rullar ju! Men igår så reste hon sig o knatade iväg....ska bara lära henne att svänga osså!

Utredning: Vilken är DIN favorit-smörgåstårta?! *djupa allvarliga utredningar....*

• Norrskensflamman

Duktiga lilla Busan

Min favoritsmörgåstårta är med räkor och lax (oftast är den ju gravad, men jag tycker bättre om rökt) och ägg.

men jag gjorde själv en gång med rökt renkött, purjolök och nåt mer. Det var superduper gott! *dreglar*

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-09-07 14:09:09 följande:
    Utredning: Vilken är DIN favorit-smörgåstårta?! *djupa allvarliga utredningar....*

ALL smörgåstårta! *dregglar*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans