• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-09-06 14:12:21 följande:
      Okej, då är jag med. Bara andra märken på preparaten än de jag haft. Ingen nässpray, bara sprutor alltså. Eller endast ska man kanske säga.Och så drar ni u på nedreglerade fasen för att det ska stämma med resan. Visst?

Korrekt!

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-09-06 14:42:25 följande:
    Ninnis: ska du till Kreta När då? om det inte är en hemlis...

25 september till 2 oktober

• Ninnnis

Vi ska fira svärmors 60-års dag på Kreta.

Nu ska jag åka hem och hämta min gosvovve, kram på er!

• Norrskensflamman

Då firar du min födelsedag där då Glöm inte ta med dig reseförsäkringen!
    Kan inte nog poängtera detta efter den senaste tidens bravader...
    Krama gosvovven från tant Flamman

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-09-06 15:03:13 följande:
    Då firar du min födelsedag där då Glöm inte ta med dig reseförsäkringen!Kan inte nog poängtera detta efter den senaste tidens bravader...Krama gosvovven från tant Flamman

Och ge tusan i att hoppa studsmatta Ninnis!

• Leksi

Usch, både jag och Alfred är dunderförkylda. Nu har jag verkligen fått prova på föräldralivet hard core. SÅ jobbigt att ta hand om en kinkig, febrig, snorig 4-månaders samtidigt som man är sjuk själv och helst av allt bara skulle vilja dra ner rullgardinen och sova i 12 timmar.

Grattis på bröllopsdagarna Lanovia och Ankan!

Hur gick första arbetsdagen Hvidis? Vad skulle du med mandlarna till? Mellanmål? *känner mig dum*

Hur eländig jag än känt mig de senaste dagarna verkar ni haft det 17 resor värre Bruttan och Flamman. Stor kram till er!

Tråkigt med den missade uppkörningen EA, men nu kommer den andra gå klockrent!

Kul att höra hur Busan utvecklas Ingis! Och nästa sommar kommer ni ha en jättefin gräsmatta och trädgård till henne!

Fru Sy - vad härligt att det fanns en liten därinne! Hoppas bara det jobbiga illamåendet ger med sig snart. Hur känns det hittills med tabletterna?

*hjärtar Daas små busiga tvillingar*

Åh det var så mycket jag skulle skriva och kommentera men jag får återkomma.

• Aleta

Krya på dig Leksi!

Flamman, du eller maken kanske skulle extraknäcka lite som jourtolk?
    Det borde väl vara hyfsat betalt eller?
    Man kan ju telefontolka också om det är mitt i natten.

Skrillorna är slipade à la hockey, kan inte tänka mig att det behövs någon specialslipning än.
    Dessutom så vill de nödvändigtvis springa omkring med skridskorna på inomhus hela tiden, så nu har jag byggt en liten balansbräda som de kan leka med istället. Känns mindre riskabelt.
    Upptäckte med skridskorna på att lillan verkar vara sned i ena foten, eller svagare på något sätt för hon orkar inte stå rakt på högerskridskon. Min mamma sa att det har hon sett länge men glömt att berätta för mig.
    Vad gör man åt sånt? Någon som vet?

Ninnis vad härligt med Kreta, jag har aldrig varit i Grekland någon gång. Är det barnvänligt? Det kanske vore något för en familjesemester (risken är att ungarna är myndiga när vi väl kommer iväg ).

• Hvidbrud

Altea: man leker olika lekar där hon får belasta den svaga foten mer än den starka, stå på ett ben- som en tupp, ballansera på en sån ballansbollplatta hoppa på ett ben lite senar när den är starkare, lägg märke till om hon står och vilar mycket på den starka foten och be henne då stå med båda i marken. Lite olika övningar/lekar där hon märker heter hur vikten fördelar sig på fötterna olika, tex sträcka ut arnarna som ett flygplan och luta åt häger och vänster.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans