• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Har massor att göra på jobbet, kram till alla som vill ha!

Lycka till på jobbet Hvidisen!

• Ankan80

Grattis på bröllopsdagen Lanovia!
    Skall ni hitta på något idag?

Vi tänkte köra till vår festlokal och ha picknick på stranden. Försökte samma sak förra året, men då var det svinkallt.
    Tänk, redan gifta i 2 år

• Norrskensflamman

Jag vill åsså va me å kramas *kram-kram-kram*

Ninnis: Ajjjjjje, gör det inte ont att tjoffa in sprutan där?

Jag har också apmycket på jobbet. Dessutom är jag så trött att jag inte vet hur jag ska hålla ögonen öppna. Zzzzzzzzz...
    Nä, det är bäst jag går och käkar lite och tar en kopp nymalet kaffe.

• Aleta

Grattis på bröllopsdagarna!

*kastar mig in i kramkalaset* Kramkramkramkram!

Mina flickor ska börja i konståkningsskola om en månad. Jag frågade om inte lillan (3 år) kunde få vara med också när jag anmälde storasyster och det gick bra, man betalar inte förrän efter andra tillfället, vilket låter klokt.
    Skridskor har vi hittat på loppis samt fått av en annan dagisförälder. Jag antar att de måste slipas? Hjälmar blir jag tvungen att köpa förstås, men det kanske de kan använda till annat också.
    Stora tjejen sa att hon inte ville vara med för att lära sig konster utan för att lära sig åka skridskor. "Skönt, då blir hon inte besviken" tänkte jag eftersom det är just det man lär sig utom att sjunga och leka lite. En liten stund senare la hon till: "Fast det är klart, en liten snurr och ett hopp vill jag nog lära mig också." Ojojoj, vilket självförtroende de har de små.

• Heloise

Debatterar föräldraförsäkringen på FL, jag tycker inte att man ska tvinga folk att dela, iaf itne utan att ha nått form av nät som fångar upp familjer där ena parten inte har nått jobb och den andra ett högavlönat jobb. Eller där en ung tjej utan jobb/ möjlighet till csn etc får barn med sin kille som har jobb, hur ska de underlätta det för dem att dela lika?

• Villemoa

Ja jisses vad ni skrivit mycket! Får se om jag kommer ihåg att kommentera det jag ska.

Ninnis: spännande med sprutdags! Och AJ för en radie om 5 cm från naveln!

lanovia: håller med övriga i frågan om amningen och grattis på bröllopsdagen

Ankan: grattis på bröllopsdagen

Bruttan: kul att "se" dig igen! Fy för sjukdomar och knasiga karlar, KRAM!

Hvidis: lycka till på första jobbdagen!

Heloise: jag tycker heller inte att man ska tvinga folk att dela på föräldraledigheten, vari ligger det demokratiska där liksom. INGEN ska tala om för oss vad som passar oss bäst som familj!

Flamman: vilken helg!! :-O

Och, det var ungefär det jag kom ihåg att kommentera. Kramar till alla!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans