• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Fru sy skrev 2010-09-07 17:25:55 följande:
     Aldrig i livet, kommer inte in något kött i vårt hus för tillfället. Det enda som jag kan tänka mig äta ikväll är potatismos, så det blir det och wienerkorv... 

Är inte winerkorv kött?

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-09-07 22:21:16 följande:
    Jag fick gå och läggamig med barn som vägrar somna... Fyyy vad jobbigt det är! Ville lite slänga henne i golvet en liten stund... Det har blivit helt hopplöst sen honbörjade sova på dagis. Honvägrar släppa taget om mig om ens en sekund och sen när honväl är bortdomnadochjag försökerlösriva mig, så vaknar hon igen och det börjar om igen... sen kl 19...

Näää men lilla E!

Busan är osså mammaklännig på kvällen......men vi kör samma nattningsrutiner som innan....hon får sova en stund i min famn innan hon får lägga sig i sin säng.....
    Men maken har börjat med att hon får lägga sig själv när hon behöver sova på dagen....lägger henne i hennes säng o lägger sig själv i sängen brevid....somnar efter 20-30 min....DET ska vi köra med som kvällsrutin sen i fortsättningen.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-09-07 22:37:51 följande:
    Appropå att lägga barn, igår fick våran tjej för första gången somna utan mig eller maken. Vi var iväg på varsin aktivitet, jag ammade innan jag gav mig av sedan gav min mamma henne välling och nattade henne. Gick jättebra, hon somnade så snällt för henne. Skönt att veta att vi kan vara borta om det är så.

Va skönt!

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-09-07 19:11:18 följande:
    Just nu har jag en lasagne i ugnen, det är antagligen världens bästa lasagne recept, det enda som gör det ännu bättre är lite vitlöksslungad broccoli, en fräsch sallad och ett enormt glas rödvin och så massor av parmesan *dregglar* Det ligger många års studier samt ett par år på restaurangskola och restaurangkök bakom det beslutet   Min inre ängel strider med min inre djävul, ska jag eller ska jag inte göra en kladdkaka? Djävul skriker högt jajajajajajajaja jag vill ha choklad!! Ängeln säger tänk på va du äter, inte föda ett monster socker-tjack barn, inte dra på dig grav.diabetes, inte moffa på kg som du inte behöver, du är tjock så det räcker! Just nu är det oavgjort och jag har tagit det mogna beslutet att vänta tills efter maten, är jag chokladsugen då så ger jag mig

De recepten får du hemskt gärna skicka till mig osså....*dreglar*

• Ninnnis

Hvidbrud skrev 2010-09-07 20:16:41 följande:
    Letar efter ninnis. pippiperuk? Har hon inte lovat att ha det på sig? Heja Zlatan!

Haha, jag glömde tyvärr pippiperuken

Vi satt på andra raden, precis bakom kameran. Skitkul! Såg även Henke Larsson på någon meters avstånd när vi gick in, det tyckte maken var kvällens höjdpunkt.

• Ninnnis

lanovia 08 skrev 2010-09-07 22:37:51 följande:
    Appropå att lägga barn, igår fick våran tjej för första gången somna utan mig eller maken. Vi var iväg på varsin aktivitet, jag ammade innan jag gav mig av sedan gav min mamma henne välling och nattade henne. Gick jättebra, hon somnade så snällt för henne. Skönt att veta att vi kan vara borta om det är så.

Duktiga lilla E som somnar utan er

• ingenjörsbruden

Så många olika sorters smörgåstårta det finns!

Tack för att ni delat med er av era favoritsorter!

Aleta: hur menar du med smörgåstårta som smakar smör? Har lyckligtsvis inte råkat ut för det själv...så jag blev nyfiken!

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-09-08 07:17:14 följande:
    Nu utredning:Sallad till smörgåstårtan? Jag tycker det är gott men maken tycker det är B.....vill höra fler röster!

Till smörgåstårta ska det bara vara smörgåstårta!

Äntligen en utredning som engagerar mig

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans