• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Morning!

Ninnis, hoppas du fick en bra avslutning på dagen Jag spanade minsann efter dig (och bara liiiiite på Zlatan och Mellberg) men såg ingen Pippiperuk

Duktiga lilla E som somnar när mamma och pappa är på aktiviteter. Så skönt att hon känner sig trygg med mormor.

Och Busan som somnar själv i egen säng på dagen. Just de där stunderna på dagen när man vilade middag är ju så mysiga. Men JAG kunde oftast inte somna själv och slappna av om inte lillstumpan låg brevid. Så är det än idag. När jag är riktigt trött, så där trött så man nästan gråter, men man är så uppe i varv och har så mycket att tänka på att man inte kan slappna av och sova den där välbehövliga halv/heltimmen på eftermiddagen på helgen... Då lurar jag flickorna till mig (det sover inte middag numer, bara ibland), slår på Nick JR eller nåt liknande på låg volym, tar en tjej på varje sida och automatiskt så styker de mig på kinden, pillar mig i håret, och då somnar jag BUMS!!! Det blir som en form av Taktil massage. Alldeles gratis och jättemysigt

Hvidis: Det är som Blomman skriver, E tankar mammanärhet så hon ska klara sig på dagarna utan dig. Det är bara att låta henne tanka för fullt och njuta, det går över, men det kan också komma tillbaka. Det går i perioder.

Smörgåstårta med sallad, menar du klädd med salladsblad eller dekorerad med lite finhackad sallad eller vad? Jag har ätit både och och det är väl okej, men alls inte nödvändigt. Särskilt den som var klädd med sallad kändes lite onödig, bättre med ost och klet istället

• Norrskensflamman

Men vad hände med Mellberg förressten ! Nu kan han ju inte spela mot Holland

Och det där skägget kan han ju ta och raka bort snarast tycker jag.

Blommis: Så fantastiskt kul med trådbesök! Jag är väl snart den enda du inte träffat... Jag tycker du och sambon och Blompojken ska ta en tur upp till Norrland nån gång så NI får komma och vara gäster och bli ompysslade, istället för att du jämt ska gå an som en galning och ha öppet hus. Kom till oss så ska jag pyssla om er

• Norrskensflamman

Jag har föressten ett recept på en jättegod tonfiskröra och gröna ärter mosade och lite annat klet, till att ha mellan smörgåstårtebottnarna. Mums!
    Tyvärr har jag inte med mig det här på jobbet, annars hade jag mejlat över det.

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-09-08 08:33:45 följande:
    Jag har föressten ett recept på en jättegod tonfiskröra och gröna ärter mosade och lite annat klet, till att ha mellan smörgåstårtebottnarna. Mums! Tyvärr har jag inte med mig det här på jobbet, annars hade jag mejlat över det.

DET lät ju gott...det kan man väl höfta lite...ska ju bara göra en port till mamma.....
    Bra tips.

Salladen tänkte jag mer som en grön sallad brevid med lite tomater o gurka.....grönsaker på smörgåstårtan tycker jag osså verkar onödigt...mera klet!

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-09-08 07:30:54 följande:
      Till smörgåstårta ska det bara vara smörgåstårta!Äntligen en utredning som engagerar mig

Hehehee!

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-09-08 08:31:48 följande:
    Men vad hände med Mellberg förressten ! Nu kan han ju inte spela mot Holland Och det där skägget kan han ju ta och raka bort snarast tycker jag.

EXAKT min åsikt! Både när det gäller kapningen och skägget...

Dagen slutade mycket bättre, tack!

Nu ska jag på utbildning, kram på er!

• passionsblomman

Okej tjejer, nu får jag verkligen inte sätta mig här med er, för SNART kommer Vickan och Parnassia, och sedan kommer Vänner och EA -fullt hus med bebisar och kvinnor!
    Och innan dess MÅSTE jag städa av badrummen och lite mer i köket.

Sambon ringde just efter att ha kommit ut från jobbintervjun. Han får vidare besked i slutet av den här eller början av nästa vecka. Visste inte hur det gick, men tyckte att det kändes bra iallafall.

Nu får ni ha det gott alla. Få se hur mycket det är att läsa ikapp imorgon eftermiddag-kväll, när alla har åkt....

Ingis, jag tror det är typ 15 jag träffat om jag räknar med dem som kommer nu.

• Norrskensflamman

*vinkar till Blommis* Ha så trevlig

INgis, jag tror man ska undvika att mosa ärtorna kom jag på. Man ska ha delikatessärtor, och så röra försiktigt. Kan lätt bli konstig färg på röran annars...

• Aleta

Ojoj, nu ringde telefonen precis när jag skulle svara, så det enda jag kommer ihåg är:

Ingis: Smörgåstårta där man har brett på tjockt med smör på bröden smakar smör. Jag tycker att det räcker med rörorna.

Telefonsamtalet som var så omstörtande var ett erbjudande om jobb! Ett graviditetsvikariat på ett år. Detta innebär att nu måste jag ta beslut om vi ska försöka bli gravida igen eller inte. Vi har inte diskuterat detta klart hemma. Jag vill ju mest helt klart, men orkar man ge sig på det igen? Liten chans i min ålder, illamående, risk att något går på tok. Å andra sidan chans till en underbar unge till, det slår ju allt.
    Det kanske inte var meningen att vi skulle ha ett till? Jag är lite så där att jag följer ödet och ett erbjudande om jobb så där från ingenstans (och det antyddes att det eventuellt kunde bli fortsättning efter viket) känns ju lite som en fingervisning.
    *Tänka, tänka, tänka*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans