• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Någon som kan komma på något stilfullt i läder till min man på bröllopsdagen ... JAg har planen att hålla mig till "årstemat" varje år och i år är det "läderbröllop": http://www.evaw.se/Brollopsdagar.htm

Problemet i år är väl att han redan har mängder av saker i just läder eftersom det är det jag brukar köpa till honom i present. Brunt skinn föredras.

• Lapinette

Porchez  - ta bort exet från fb! Själv försökte jag bli vän med min ... men han ville visst inte . Tror det räckte för honom att se att jag har ett italienskt efternamn och sen såg han rött (han är sicilenare).

AM – Äppelfabriken brukar min bror + sambo besöka så jag har lite goda saker hemma därifrån J. Har för mig att det även är mysigt att besöka dem vintertid för då gör de egen glögg.

Oms – fick ni sitta hela natten och ta ut flätorna? 

Pb – härligt att mötet med jobbcoachen kändes bra! Skulle själv behöva gå till någon .. för att reda ut vad jag ska bli när jag blir stor (större!).

• Lapinette

AM - ett snyggt bälte? Själv gav jag maken ett i julklapp med första bokstaven på vårt efternamn (fast det står egentligen för ett italienskt märke).

• muggles

AM: nytt klockarmband?

Piggelin: har glömt kommentera Amandas "skitungebeteende" - tänk att den lilla sötnosen kan bete sig så? Blev lite förvånad då hon alltid varit så gullig och snäll när vi träffats. (Men skönt att höra att fler barn kan vara lite trotsjobbiga...)

Oms: jag tycker du gör ett fantastiskt jobb med din stora dotter. Det låter väldigt frustrerande och plötsligt känns en liten trotsande 3-åring som en lätt bris i jämförelse

• muggles

Maken rapporterade att Moa glatt skuttade in till nya dagiset idag Värmde skönt i hjärtat!

• Ore

Oms: Det låter VÄLDIGT frustrerande med en obstinat tonåring...!

Nennerapport för dagen?`

Och jag vill också gärna höra hur det går för gosnosen

Lädergrej: Avdelning ganska dyrt, men en riktigt bekväm skinnfåtölj? (Gärna med en matchande till dig, sån där relaxvariant ser jag framför mig, och så ligger ni där och kivas om att "nu är det din tur att kolla vad illvrålet från barnens rum beror på"...

Jag tror att jag skulle kunna bli bad cop, om jag behövde. Men jag tror att maken är bättre bad cop än vad jag är...

Vickan: Lillkillen ändrar sina rutiner stup i kvarten, så även om jag försöker hålla på rutinerna så gör inte han det...? Så det kanske inte blir så inrutat som du är rädd för? För oss är det mest att jag försöker få i lillkillen mat på hyfsat bestämda tider, sedan finns det en viss regelbundenhet i hur han sover, men det är ju inget man ska räkna med - har jag märkt... För då ändras det ju direkt!

Ego (och litet äckelvarning): Lillkillen har fått mask i magen. Uuuuääää! Projekt storsanering av lägenhet är påbörjad, och jag behöver eliminera tänkbara orsaker till problemet. 1: Makens jobbkläder 2: Skor på golvet 3: Kontakt med småkusiners otvättade händer. 

Denna vill jag därför ha till att hänga vid hatthyllan och lägga upp skor i: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00193386

Och denna: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90061249 till jobbkläderna...
    Fast jag skulle kunna få tag i liknande på närmare håll, förstås.

• Ore

Åh, vad skönt att Moa trivs bra på nya dagiset!

• start september

Total ego: Köpte ett par snygga dyra skor med skyhög klack på rean igår, trots rea alltså dyra. Visst betyder det att den här graviditeten måste funka så att fötterna snart svullnar och jag inte kan ha dem?!

Svar på tråden Livets toppar och dalar