• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM
    viktualia skrev 2010-08-16 15:52:49 följande:
    Min lilla medhjälpare stönar som värsta monstret.. alla inne på färgaffären noterade Trollets existens.. hm..
  • viktualia

Passionsblomman - Ang äpplen och ge bort dem till dagis och liknande svarade min kompis så här på frågan om de får ta emot äpplen från min trädgård:

"Ja, det får dom. Du räknas inte som livsmedelsföretag och i det här fallet är din leverans "små mängder, lokalt" som alla företagare kan ta emot så länge livsmedlet är OK."

Så tjata du lite på närmaste dagis/liknande... själv ska jag fundera på hur och om jag ska göra mig av med våra mängder äpplen..

• passionsblomman

Tack Vickan! Då ska jag prata med skolköket och fröknarna nu när skolan startar och tvinga på dem gråpäron! Och äpplen!

Jag ska snacka med ålderdomshemmet också , för di gamle kan gott behöva få sig ett päron med. Så det så!

• Telis

Tusen tack för en supertrevlig lunch idag! Inte ens jag behövde skämmas! Och AM, Hektor är ju bara glad, det gör inte dugg med lite glada illtjut emellanåt.

Vickan, har ni något musteri i närheten? Jag vet att man kan lämna in äpplen på Brunneby musteri utanför Linköping och få betalt i varor.

• Telis

Alltså, jag förstår ju att Östergötland är lite långt att åka med dina äpplen - jag tänkte bara om det fanns ett liknande ställe nära där du bor.

• Oms

Hattis - vad skönt att NY varit en bra resa!

Lappis - jamen precis dagen då ni är godkända o klara är väl att räkan som ett "plus" och barnbesked som "BF" och kanske när ni är o hämtar lillen/lillan som "förlossning" jag menar det e ju minst lika mkt drama och stadier att gå igenom en adoption som en graviditet och alla dess toppar o dalar - om än att adoptionsprocessen tar mkt längre tid.

AM - dagisstart för barn nr 3 ja herregud tidn går sååå fort! snar pratar vi väl studenten i den här tråden också

EGO - själv sitter jag lite surt och väntar på stora dottern. hon befinner sig på Skarpö (el var det Resarö denna gång?) sen innan helgen och LOVADE att hon skulle komma hem igår senast kl 6... igår blev idag och efter en del diskussioner så sa jag ok men SENAST kl 18 på måndagen Detta då vi ska ta ut flätorna (hon har inflätat löshår i rastaflätor ca 300st) och dessa måste man till viss del fläta upp... ett hästjobb om ni frågar mig men det måste göras...idag.... för imorn bitti kl 9 kommer en väninna till mig och flätar nya och då måste detta vara klart.... iaf... tror ni hon är hemma nu då??? nej hon har precis kommit tillbka från vattnet där de har åkt ring efter båten... men när sjutton kommer hon hem då?? jag får väl sitta hela natten o ta bort de där dj-vla flätorna... så trött på min tonåring...

• porchez

ahh, nu förstår jag varför det varit så lugnt i tråden idag, det var ju varit en liten trådlunch idag ända gången jag kan längta efter att bo i Stockholm annars så klarar jag aldrig av streset där särskillt bra

Lappis kan förstå din längtan efter en liten,... 

Hade gärna tagit emot äpplen om jag haft vägarna förbi, men tid är det sista jag hag just nu, efter rekordförsäjning i förra veckan/helgen så är det numera kaos på jobbet! Kul men jobbigt! sen kan man bli chockad över att en så stor mässhall som Älvsjö mässan är att det inte kan ha fungerande luftkonditionering? 8 besökare hade svimmat av värmen i mässhallarna, och vi hade en kund som lagts in på sjukhus pga hjärtflimmer. Det var ca 25-27 grader inomhus och ingen syre...

AM - kan inte riktigt förstå att Hektor är så stor, dagis? tycker han är princip nyfödd

Hattis - vad härlgit det låter med er NY resa, längtar otroligt mycket tillbaka dit, efter att ha besökt staden i 16timmar i vintras, snacka om att jag fick mer smak!

Har kommit på en nackdel med Facebook, att se bilder på sitt ex med hans gravida flickvän, ouch att det skär i hjärtat

• fru AM

Oms: låter som en duktig portion tonårs-jag-gör-som-jag-vill ... Jobbigt. Vore det inte lite nyttigt för henne att få ta konsekvenserna av sitt handlande - typ INTE få nya flätor eftersom hon inte kom hem i tid? Så skulle jag göra - men jag agerar nog "arga mamman" lite för lätt och ofta å andra sidan ...

För alla er som INTE har äppelträd eller ens trädgård men ändå är sugna på "hemkokt" sylt/mos etc kan jag tipsa om detta: http://www.appelfabriken.se/index.html Är väldigt nyfiken och ska försöka övertala maken att åka på utflykt i helgen.

• porchez
    fru AM skrev 2010-08-16 18:24:25 följande:
    Oms: låter som en duktig portion tonårs-jag-gör-som-jag-vill ... Jobbigt. Vore det inte lite nyttigt för henne att få ta konsekvenserna av sitt handlande - typ INTE få nya flätor eftersom hon inte kom hem i tid? Så skulle jag göra - men jag agerar nog "arga mamman" lite för lätt och ofta å andra sidan ..
    precis så tänkte jag också.. Men jag är också kanske inte arga mamman men dock lite argsint av mig... även om det inte varar särskillt länge
Svar på tråden Livets toppar och dalar