• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Jag borde också lchfa eller sluta dricka vin MEN ... det är alldeles för många fester framöver så det känns värdelöst att ens försöka.

• Lapinette

Inser att jag får behålla kalaskulan ett tag till och sätta på mig en härligt rosa mammaklänning på bröllopet i Cannes .

På tal om mat - LUNCHTIME!

• fru AM

Lappis: vi hade fint väder i Italien och sedan kanske 40% av tiden i Sverige. Lokalt lågtryck över makens sommarställe och faktiskt över Möja ... Därav mina nya love handles ...

• lunagarden

Tja, jag är ju ingen teolog, men visst räknas buddhismen en religion (uttryckte mig lite klumpigt), för oss är det dock ingen religion utan att sätt att leva - en livsfilosofi som vi sympatiserar med.

Vad jag menade med att buddhismen för oss inte är en religion är att vi inte tror på en allsmäktig gud som styr våra liv, utan vi väljer själva den väg vi ska gå och ansvarar för våra egna handlingar.

Det finns ingen Gud som befaller oss att inte göra vissa saker, utan vi utgår från att vi ska behandla andra som vi själva vill bli behandlade.

Intressant diskussion!

• Lapinette

AM - kärlekshandtag betyder en sak MYCKET KÄRLEK!

• Liten med Mindre

Ojoj - djupa diskussioner. Ska nog inte blanda mig i, det mesta har redan sagts.

Mask i magen - urk. Och Mindre som äter så mycket sand i sandlådan... Hon är ju en spinkis, men jag har inte sett mask hittills, så det är nog bara springben och inte springmask.

September - lilleman är drygt 5 månader.
    Hoppas verkligen du inte får nytta av de fina skorna.

Parnassia - vill du ge en kort intro till hur du kommer i form igen så får du gärna inboxa mig. Samlar motivation tills det rinner över o jag sätter igång. Det tar emot dock när magen är trasslig igen, och jag blir mysko av medicinerna. Vill ju gärna skylla putmagen på annat än slöhet.

Köpte dock lite fina kläder igår, så att jag känner mig ok till kalaset. Handlar man på HM så blir det ju inte snordyrt heller.

Ikväll ska nog lillemannen få flytta in i spjälsäng. Blir spännande. Vi bad Mindre välja mellan två spjälskydd till honom. Hon pekade på det med Laban o sa "den vill jag ha". Undrar om han får behålla sitt nya, eller om han får ta syrrans söndersparkade...

• lunagarden

Liten - vad har lilleman sovit i tills nu? Vagga?

Jag funderar på att köpa en sån där spjälsäng som man kan ha brevid sin egen säng med öppen sida till lillan. Har en känsla av att det kommer att bli trångt i sängen annars, om inte Charlie snart slutar att vilja komma till oss på natten

Är det någon som har erfarenhet av en sådan?

• BrudSommar2006

Hos oss slutar det med att maken blir av med sin sängplats när Iris vill komma in till oss på nätterna! Som tur är händer det inte särskilt ofta. Vi får väl se när Astrid får börja sova i egen säng, det blir väl någon gång när Iris kan sova hos mina föräldrar ett par nätter och slipper vara med om eländet...

Hej förresten, här tycker jag att jag lagom hinner läsa ikapp innan jag måste uträtta något och sedan börja om igen när jag får datortid igen.

Har inget om religionsdiskussionen att tillföra mer än att våra barn är döpta. Jo en sak till, det vore mycket bättre för de där galningarna i länderna neråt som ständigt håller på att slå ihjäl varandra i religionens namn om just religion inte vore ett så starkt inslag i deras liv. Nog sagt om det.

Nenne, jaså du är här än!

Lapinette, lchf:ar man så får man dricka vin, väldigt lite kolhydrater i speciellt vitt vin har jag hört! Fast ska det funka så får man nog vara noga med sitt lchf:ande och inte köra lchf-light för då blir man nog fet istället! Svårt att hitta mat att äta utan tillfört socker har jag märkt, det får nog bli någon annan bantningsmetod för min del. För din del borde det väl räcka med en tredagarsbantning för att komma iform igen??? För min del får jag nog sikta mer på tre år...

• lunagarden

Min man jobbar nätter, i genomsnitt 3 i veckan, och jag har svårt att föreställa mig hur jag ska kunna ha två småttingar i sängen utan att kunna oroa mig att någon av dem trillar ur

• BrudSommar2006

Stackars Astrid blir visst aldrig av med sin jättesnuva, tredje dagen nu. Idag fick jag i alla fall i henne lunch, det var tre dagar sedan sist.

Vi har bestämt oss för att satsa på Sälen igen i mars tillsammans med mina föräldrar så nu ska det bokas stuga igen. Ser redan fram emot att få åka lite skidor, det är mamma och jag som åker. Maken har sagt att han aldrig mera tänker ställa sig på ett par skidor, det har tagit ett och ett halvt år för honom att kunna lyfta armen över huvudet igen efter hans sista försök så barnvakten har vi ju ordnad. Pappa är i så dålig form så han orkar sig nog inte ut i något skidspår tyvärr.

Svar på tråden Livets toppar och dalar