• Rufsas

Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten

Som många andra har vi bett en restaurang/bar samla på sig alla tomma vinflaskor som vi sen kan få för att hälla över eget vin och göra egen ettiket till bröllopsfesten.

Hur försluter ni flaskorna? Finns det kork att köpa?

• Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten
  • Rufsas

Var köper man bensinen lättast?

• danicalifornia

det köper man i en järnhandel eller typ coop, kanske på en mack! typ etanol funkar!! har tagit bort klistermärken från dörrar med det!

• Sara och Micke 2010

Men herregud tjejer... har Ni missat världens bästa grej?! Det har räddat mig många gånger från att sitta och pilla jobbiga klisterlappar. Jordens underverk heter LIMTVÄTToch säljs på järnaffärer i halvlitersflaskor.

Trevlig helg!

Sara

• Rufsas

Åh, jag känner på mig att LIMTVÄTT kommer att bli min nya bästa vän! Tack för tipset Sara!

• KatjaB

Sara och Micke 2010 skrev 2010-08-20 15:34:44 följande:
    Men herregud tjejer... har Ni missat världens bästa grej?! Det har räddat mig många gånger från att sitta och pilla jobbiga klisterlappar. Jordens underverk heter LIMTVÄTToch säljs på järnaffärer i halvlitersflaskor. Trevlig helg!Sara

ah..smart! själv mutade jag mina syskonbarn som tvättade rent flaskorna mot en hundring var.

• Motorbruttan

Om man nu har många flaskor som man vill få bort etiketterna på så kan man ju lägga dem i badkaret om man har ett. i diskhon kanske man får plats med två medan i badkaret en himla massa. 

• KatjaB

så gjorde vi, slängde ner dem i barnens badbalja över natten, sen fick syskonbarnen mot mutor skrubba bort klistret som satt kvar.

• Motorbruttan

Och jag antar att syskonbarnen tyckte det va roligt en stund?

• JustMeAndMyLove

Synd jag inte får plats med bilen i badkaret :/

( Fick tipset att tejpa ALLA plastlister på bilen innan jag vaxade, så de inte skulle bli vita. De är nu fulla med klister sen en månad tillbaka :P )

• KatjaB

Motorbruttan skrev 2010-08-22 11:28:42 följande:
    Och jag antar att syskonbarnen tyckte det va roligt en stund?

hehe, de var faktiskt riktiga hejjare på det där. Tog dem en timme att få rent alla flaskor, själv skrubbade jag som en dåre när jag gjorde det själv.
    Men jag hade först blött upp dem och fått bort nästan hela etiketterna så att det mest var klister och då hade jag skållhett vatten med diskmedel i baljan och alla flaskor i, detta över natten och då gick det kanske lättare.. eller så var de helt enkelt bättre på det där än jag

• Flotten

JustMeAndMyLove skrev 2010-08-22 20:10:32 följande:
    Synd jag inte får plats med bilen i badkaret :/   ( Fick tipset att tejpa ALLA plastlister på bilen innan jag vaxade, så de inte skulle bli vita. De är nu fulla med klister sen en månad tillbaka :P )

Kör till macken och få ett medel, använd INTE bensin eller den där Limtvätten (fattar inte att jag aldrig hört talas om detta undermedel ändå jobbar sambon i branschen)

• JustMeAndMyLove
    Flotten skrev 2010-08-22 22:54:12 följande:
      Kör till macken och få ett medel, använd INTE bensin eller den där Limtvätten (fattar inte att jag aldrig hört talas om detta undermedel ändå jobbar sambon i branschen)
    Bensin hr jag testat redan, funkade inte  vilket fall, och en massa andra saker har testats.

Vad är det de har på macken?

Dyrt?

• Flotten

JustMeAndMyLove skrev 2010-08-24 06:26:19 följande:
    Bensin hr jag testat redan, funkade inte  vilket fall, och en massa andra saker har testats. Vad är det de har på macken? Dyrt?    

Antar bara att de är duktiga på lackade ytor.

• KatjaB

Flotten skrev 2010-08-24 21:51:22 följande:
      Antar bara att de är duktiga på lackade ytor.

fast det är väl inte lackat utan det är väl plast va?
    I så fall borde det ju gå med limtvätt eller nåt och sen köpa "bumper shine" som är svart "kräm" man gnor in på plastdetaljerna med trasa.. ser ut som nytt efteråt

• JustMeAndMyLove
    KatjaB skrev 2010-08-24 22:12:04 följande:
      fast det är väl inte lackat utan det är väl plast va? I så fall borde det ju gå med limtvätt eller nåt och sen köpa "bumper shine" som är svart "kräm" man gnor in på plastdetaljerna med trasa.. ser ut som nytt efteråt
    Ja det är plastlister och gummilister. Vi har en jättebra vättska som gör dem som ny men jag måste få bort limmet först. Verkar vara gnugga som gäller bara. Ska testa nån ta-bort-lim-rester-vättska från biltema tänkte jag, hoppas det hjälper :P
Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten