• Rufsas

Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten

Som många andra har vi bett en restaurang/bar samla på sig alla tomma vinflaskor som vi sen kan få för att hälla över eget vin och göra egen ettiket till bröllopsfesten.

Hur försluter ni flaskorna? Finns det kork att köpa?

• Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten
  • lovis80

Vilken utormodentlig ide, att använda flaskorna som karaffer. Ska absolut överväga det till vårat eget bröllop. Onödig kostnad med karaffer menar jag.

• Janqvist

jättesmart idé detta! de ska ja absolut lägga på minnet :)

• Rufsas

Okej, jag vill bara flagga för att visst, flaskorna blir fina. Men fy fan vilket jobb. Vi har inte använt bensinsprit som vissa föreslagit och om det har tagit tid! Vissa etiketter sitter som berget verkligen. Men som sagt, resultatet blir fint. Mitt tips är dock att börja samla och rengöra flaskorna i tid.

• KatjaB

vi hade helt vanligt skrivarpapper som vi skrev ut på, och sen limmade vi dem med limstift på flaskorna. Funkade alldeles utmärkt :-9

• Rufsas

Det har vi också gjort, men jag pratar om att ta bort etiketterna som var där från början.

• lunagarden

Går det inte att låta dem ligga i blöt i tex en hink några dagar?

• Rufsas

Vi har provat det. Funkar inte på de etiketter som har Karlssons Klister under sig.

• lunagarden

Rackarns, men några vändor i diskmaskinen då?

• Rufsas

Vill inte riskera klister i avloppen, men tanken har funnits där.

• Flotten

Ren bensin i en liten flaska, kostnad ca 40:- sedan är klistret ett minne blott.

Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten