• Rufsas

Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten

Som många andra har vi bett en restaurang/bar samla på sig alla tomma vinflaskor som vi sen kan få för att hälla över eget vin och göra egen ettiket till bröllopsfesten.

Hur försluter ni flaskorna? Finns det kork att köpa?

• Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten
  • KatjaB

hmmm.. alltså flaskor borde väl gå att skrapa ihop av vänner o bekanta .. hur ofta tömmer man glasinsamlingen? de flesta har väl ett par tomma flaskor står i skåpen, bara att diska ur

• Sebastiána
    JustMeAndMyLove skrev 2010-06-04 18:31:14 följande:
    Gör det? :O Det måste jag kolla, ska göra eget rabarbervin till bröllopet men har lite svårt att hitta flaskor och korkar till rimligt pris :)
    Rabarbervin. Låter smarrigt!
  • Sebastiána

Vi hade tänkt fylla gamla tomflaskor vi också (med hjälp av vänner och bekanta, be dem spara), men jag köpte 10 flaskor liknande dessa: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50108908 för 16:- styck. Serveringspersonalen ska fylla på dem efter hand. En del får vi säkert nytta av även efter bröllopet (jag tänker göra saft nästa sommar) och resten kan säkert svärmor och min mamma dela på när de gör saft.

• Sebastiána

... de rymmer drygt 12 dl.

• JustMeAndMyLove
    Sebastiána skrev 2010-06-04 23:24:40 följande:
    Rabarbervin. Låter smarrigt!
    Ja, det är inget direkt matvin, väldigt sött :) Men oh så gott!
  • workoutgirl

varför inte använda karaffer istället? Tycker faktiskt det låter lite äckligt med använda vinflaskor

• Gladiolus

Håller med föregående

Varför inte karafer ? Mkt jobb att hitta flaskor diska ur och få dem ordentligt rena för att sedan hälla på ett annat vin.
    Använd då karaffer eller köp det vin ni vill ha på flaskor i stället.
    Karaffer är alltid trevligt.

Min åskit men  smaken är som baken ;)

Det jag menar är att man lätt tar på sig för mkt jobb och onödiga "pill" saker som tar mer tid än vad man tror och som man egentligen inte skulle sakna.
    Visst vill man ha små finnesser och detaljer men det är lätt  att man gör för mkt detaljer och inte hinner med att njuta av resan till den stora dagen.

• hjärtat74

vi skippade korkarna.folk ser ju ändå att vi har fyllt på ,men hela charmen är ju att brudparet har egna etiketter:)vi knöt vita sidenband runt halsen på flaskorna ,blev jättefint:)

• hjärtat74

Och vi ringde förresten till en nattklubb i samma ort som vi bor i och bad dem spara alla vin/rödflaskor om dem hade möjlighet:) vi fick ihop ca 200st på en enda helg,vi fick dem gratis och sparade säkert in 2000kr på en sån liten sak.O jag tycker ej det är äckligt,vi diskade ur dem :) Hur många människor tror ni inte pillar på alla karaffer på ikea??lika mycket bakterier där;)

• Rufsas

Härligt med kommentarer som att det är märkligt, äckligt eller konstigt... Ni kan väl placera era fingrar på tangentbordet och skriva i andra trådar istället? Bidrar ni inte med konstruktiva idéer så är det väl skitsamma?

Att köpa 100 karaffer på IKEA är inget alternativ då vi redan skridit över vår budget rejält. De billigaste karafferna kostar 15 kr vilket gör att vi ska köpa karaffer för 1500:-. Känns duktigt onödigt när vi bara vill ha dem en kväll. Men om någon gärna vill donera pengar till mig och min blivande så går det alldeles utmärkt. Messa mig privat så får ni kontonummer.

Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten