• Rufsas

Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten

Som många andra har vi bett en restaurang/bar samla på sig alla tomma vinflaskor som vi sen kan få för att hälla över eget vin och göra egen ettiket till bröllopsfesten.

Hur försluter ni flaskorna? Finns det kork att köpa?

• Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten
  • Rufsas
    ThereseR skrev 2010-06-20 19:05:24 följande:
    Haha, jag letar också efter någon som svarat på din egentliga fråga;)vi kommer köra samma race men vi fyller upp dom allt eftersom så vi räknar inte med att försluta dom. Hoppas allt är bra med dig honey!KRAM
    VI fyller upp dem? Jaså, du ska inte njuta av din bröllopsmiddag?

Ska kolla med vår cetringfirma om de kan tänkas göra det åt oss.

Kram

• Augustivigsel

Vi tänker som ThereseR ungefär. Vi använder flaskorna som om de vore karaffer och helt enkelt fylla några som står på borden och ha några fyllda att byta med. Sedan fylls de på allt eftersom, men det ska finnas några extra så det går snabbt att byta. Serveringspersonalen fixar med detta, och skillnaden mot karaffer är ju bara utseende- och kostnadsmässig. Tror inte det tar så mycket längre tid att fylla en flaska än att korka upp den?

Lycka till!

• Fiara

Vi ska också samla vinflaskor och sätta på våra egna etiketter. Vilket är det bästa pappret att använda när man skriver ut? Jag vill inte betala för få etiketterna upptryckta. Går det att ta vanligt papper och sedan limma på med spraylim på flaskorna?

• Rufsas
    Fiara skrev 2010-06-21 21:41:06 följande:
    Vi ska också samla vinflaskor och sätta på våra egna etiketter. Vilket är det bästa pappret att använda när man skriver ut? Jag vill inte betala för få etiketterna upptryckta. Går det att ta vanligt papper och sedan limma på med spraylim på flaskorna?
    Vi kommer nog att ta vanligt papper och testa på en flarra. Orkar inte hålla på att vara petig med precis allt. Gjorde massor av seating cards igår, servettringsprojektet och har påbörjat bordsplaceringen. Orkar inte bry mig om vinflaskornas etiketter just nu.
  • Augustivigsel

Vi kommer skriva ut på vanligt skrivarpapper men fästa dem med transkarent bokplast. Då sitter hela ettiketten fast ordentligt och kan inte heller bli kladdig.

• xaniara
    Augustivigsel skrev 2010-06-22 09:29:58 följande:
    Vi kommer skriva ut på vanligt skrivarpapper men fästa dem med transkarent bokplast. Då sitter hela ettiketten fast ordentligt och kan inte heller bli kladdig.
    Smart! Så får det nog bli för min del!
  • Rufsas
    Augustivigsel skrev 2010-06-22 09:29:58 följande:
    Kör ni plasten runt om eller precis utanför kanten på etiketten? Matt eller blank plast?

Tycker et låter som en bra idé! Därav mina frågor.

• Orsakullan

Något helt annat... Gör ni bröllopsprogrammen själva eller har ni toastmasters till det? Vi ska inte ha toastmaster eftersom det blir ett litet bröllop men ett litet program med en del lustigheter och allsång är ju kul. Min syrra har erbjudit sig men det lutar åt att jag gör det själv - vill inte riskera för pinsamma påhopp eller att behöva sjunga solo! Hur gör ni?

• Orsakullan

Det inlägget hamnade fel - sorry!

• Augustivigsel

Vi valde en plast som var mer blank än matt eftersom flaskan är blank.

Alla våra flaskor är inte likadana, så det varierar lite hur vi fäster ettiketterna. På de flaskor som har en cylindrisk form gjorde vi plasten lika stor som cylinderdelen. När plasten slutar där flaskan byter form för att smalna av mot halsen syns den knappt alls. På mer oregelbundna flaskor sätter vi den bara precis utanför etiketten. Huvudsaken är att plasten inte bubblar sig. Jag kan tänka mig att det kan variera lite med hur stor etikett man har också.

Lycka till!

Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten