• Rufsas

Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten

Som många andra har vi bett en restaurang/bar samla på sig alla tomma vinflaskor som vi sen kan få för att hälla över eget vin och göra egen ettiket till bröllopsfesten.

Hur försluter ni flaskorna? Finns det kork att köpa?

• Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten
  • KatjaB

Ha dem i diskhon med varmt vatten i, låt ligga ett bra tag så brukar det bara vara att dra av dem, och klistret lossnar lätt

• JustMeAndMyLove

Tack för tipsen, får prova mig fram när det är dags att hälla över vinet till flaskor, första gången vi gör eget vin, ska bli spännande :)

Var det nån som skrev att man kan köpa egna etiketter med? Vart gör man det ifrån i såna fall?

Och hur gör ni som köper korkar på coop eller liknande? Får man i korken utan problem eller måste man ha en sån där buljeteringsmaskin (om det var så den hette)

• KatjaB

JustMeAndMyLove skrev 2010-06-07 19:15:55 följande:
    Tack för tipsen, får prova mig fram när det är dags att hälla över vinet till flaskor, första gången vi gör eget vin, ska bli spännande :) Var det nån som skrev att man kan köpa egna etiketter med? Vart gör man det ifrån i såna fall? Och hur gör ni som köper korkar på coop eller liknande? Får man i korken utan problem eller måste man ha en sån där buljeteringsmaskin (om det var så den hette)

vi har gjort egna i photoshop som vi limmar på flaskorna

• Lantlolla

Rufsas skrev 2010-06-05 12:19:43 följande:
    Härligt med kommentarer som att det är märkligt, äckligt eller konstigt... Ni kan väl placera era fingrar på tangentbordet och skriva i andra trådar istället? Bidrar ni inte med konstruktiva idéer så är det väl skitsamma?
    Ursäkta att jag bryr mig men jag hade aldrig hört talas om detta! Därav märkligt. Nu tar jag mina fingrar till en annan tråd så du slipper mig. Lycka till.
  • jojjo in love

det lättaste och miljövänligaste sättet att ta bort ettiketer är att lägga flaskorna i blöt. skrubba sedan med disksvamp. är där klister kvar på glaset kan man ta en bit hushållspapper med matolja på och gnugga bort klistert. kan ta ett par minuter, men det fungerar även på envisa klisterfläckar.

glöm bara inte att diska bort oljan noga innan ni försöker sätta på nya etiketter, annars fäster de inte.

• JustMeAndMyLove
    jojjo in love skrev 2010-06-20 17:20:13 följande:
    det lättaste och miljövänligaste sättet att ta bort ettiketer är att lägga flaskorna i blöt. skrubba sedan med disksvamp. är där klister kvar på glaset kan man ta en bit hushållspapper med matolja på och gnugga bort klistert. kan ta ett par minuter, men det fungerar även på envisa klisterfläckar. glöm bara inte att diska bort oljan noga innan ni försöker sätta på nya etiketter, annars fäster de inte.
    Tack för tippset! Har ett annat klisterproblem här hemma så det där ska jag testa redan imorgon :D
  • ThereseR

Haha, jag letar också efter någon som svarat på din egentliga fråga;)
    vi kommer köra samma race men vi fyller upp dom allt eftersom så vi räknar inte med att försluta dom. Hoppas allt är bra med dig honey!
    KRAM

Svar på tråden Till er som tänker fylla på tomma vinflaskor med Bag-in-box-vin inför bröllopsfesten