• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

Och jag tänker bjuda på "Nyförälskade kräftstjärtar" därhemma. Tjafset till trots

• Daa

God morgon!

Fru Sy: så skönt att det såg bra ut. Heja, ägget!
    Men så surt med vattenläckan.

Sonja: vi får hitta nån bra tid för fika. Det kan ju gå bra även utanför semestertid. *kramar*

*vinkar till alla*

Hmm... just nu känner jag mest för att sova en stund till. Men vänta nu. Det kan jag ju, för jag har semester!

• Sonja68

Daa skrev 2010-06-29 08:09:39 följande:
    God morgon!Fru Sy: så skönt att det såg bra ut. Heja, ägget! Men så surt med vattenläckan. Sonja: vi får hitta nån bra tid för fika. Det kan ju gå bra även utanför semestertid. *kramar**vinkar till alla*Hmm... just nu känner jag mest för att sova en stund till. Men vänta nu. Det kan jag ju, för jag har semester!

Härligt Daa, sov du vidare!
    Ja, vi får styra upp en fika i augusti kanske?

• Fjällbruttan

Daa, härligt med semester
    Jag har lyckats inboxa dig idag.. skrev igår men glömde posta
    Liiiite rost i hjärnan!

Vet ni, det var SOL här igår, JA, det är sant!!! Vi var ute i massor och åt tillochmed míddag ute!!! JAAAAA... lite sommar har jag sett
    Jag dundrade runt på åkgräsklipparen så nu har en golfgreen, maken satte upp förtältet til husvagn (kände att vi ville ha koll INNAN vi stod på en camping och gjorde bort oss) och äldsta tjejen kloppte också gräs och fick ett ryck och ville lära sig baka matbröd, så då gjorde hon det

Maken som förövrigt hade ett fantastiskt dåligt samvete i söndags, men som hävdade att jag betett mig oaccpetabelt som inte umgåtts med våra gäster....
    Ja, ta konsekvensen av ditt handlande svarade jag...
    Sen har vi bara släppt det, skönt!
    Jag har ju dessutom pratat med gästerna som tyckte att det var helt ok

Lite skönt är det att grävmaskinisten som skulle gräva på hans jobb är sjuk så han är hemma och skrotar så vi hinner massor just nu!

Ninnis, låter underbart skönt att ha maken och vovven hemma permanent, njuter du lika mycket fortfarande? Hoppas det

Fru Sy, hoppas kläderna krymper till hösten
    Härligt med en blåsa!

Sonja, hoppas din vecka blir bättre och att tvättmaskin sköter sig!!
    Maken också!

Kram till er alla andra, nu ska jag passa på att äta medans Signe gurglar och kollar på hängande leksaker, hon växer så det knakar!

• Sonja68

Maken hade lagat middag när jag kom hem igår.
    Sedan när jag skulle gå ner och bättringsmåla i tvättstugan, så kom han ner och började härja att jag målade slarvigt, hade lämnat på flera ställen och att det råkat komma nån blå prick på det vita taket. Bla, bla, bla. Jag hade jättedålig pensel så det gick alltså inte så bra. Men helt okej tyckte jag själv. Men tydligen inte han. Så var den kvällen förstörd.
    Känner mer och mer att allt bråk verkligen tar på mig nu, förut kunde jag rycka på axlarna och tralla vidare efter en stund, men nu fastnar allt och ligger kvar inombords någonstans Jag känner mig inte respekterad liksom.
    Ja, ja, vi får se vad som händer framöver.
    Jag överväger allvarligt att ta in pris på vad det skulle kosta att låta en målare måla färdigt i pannrum och förråd. Kan vara värt de tusenlapparna för att bevara den äktenskapliga lyckan faktiskt!

• Ninnnis

Sonja, kraaaaaam på dig! Jag tycker det låter som en bra idé att kolla upp målare, det kan det absolut vara värt. Jag önskar att jag hade kunnat ta bort det som fastnar och ligger kvar och gnager. *kramar*

Bruttan, effektiv som vanligt hör jag!

Jag njuter faktiskt mer nu än vad jag gjorde de första två veckorna han var hemma. Vi har ju trots allt levt isär (till största delen) i två år, så vi har båda skapat våra egna rutiner och blivit vana vid att inte ha någon annan att tänka på i vardagen. Det tar naturligtvis lite tid att hitta nya gemensamma rutiner som fungerar och det tycker jag vi börjar göra nu. Storhandla två gånger i veckan, planera + laga middag varannan dag var osv. De första veckorna var jag mest otålig (nähä? ) och förväntade mig att allt skulle bli guld och gröna skogar på en gång. Nu har vi kommit in i det nya livet, och jag tycker mig kunna se guldet skymta och de gröna skogarna börja frodas

• Ninnnis

Sen har maken jobbat ganska mycket (vilket är planen nu i början) och haft svårt att planera och förutse sina arbetsdagar, vilket jag måste stålsätta mig med tålamod för att inte irritera mig över...

• Sonja68

Låter som ett bra upplägg ni har Ninnis
    Klart att det tar lite tid innan man synkat ihop sig när man vant sig att leva som särbos. Jag vet...

Här skiner solen ute, inne är det fortfarande lite mulet.
    Ska åka förbi och köpa en finare pensel efter jobbet och måla färdigt den där jäkla skiten så jag får det ur världen. Det är små hål som ska lappas igen på väggar och tak.
    När vi kommer tillbaka från semestern ska jag ringa målaren och be att få ett pris.
    Maken kommer bli sur, tycker att det är för mycket pengar när vi kan göra det själva. Men, det kanske inte behöver bli så himla dyrt. Och fort går det och blir inte så grisigt som när vi gör det själva. Då behöver vi bara  koncentrera oss på att rensa ur förrådet på grejor, vilket kan vara nog så stor källa till tjafs och gnabb.

Och så får målaren tapetsera om i T:s blivande rum Vi ska köpa tapeter nu när vi åker till det stora landet i öster.

Ninnis, jag mejlar dig en artikel med fina bilder från midsommarafton!

• Daa

Sonja: kraaam. Jobbigt när det fastnar. Kolla målare kan man ju alltid göra.

Bruttan: skönt att ni har kunnat släppa det.
    Skriva, men glömma att posta... det kan hända vem som helst. Kram.

Ninnis: hurra för nya och gemensamma rutiner! Hurra för de frodande gröna skogarna och det skymtande guldet!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...