• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

Daa: Ääääät!!! Och så härligt med semester... och en massa tantfika runt om i landet

Jag och flickorna var som sagt hemma i byn på traditionellt midsommarfirande på midsommarafton. Jättemysigt. Sedan uppvaktade vi tillsammans med brorsan mormor o morfar som hade 55-årig bröllopsdag. Jösses, 55 år!!
    Flickorna blev kvar hos mormor o morfar och jag o maken var hos goda vänner på kvällen och åt fantastiskt gott och drack gott och umgicks.
    Sen på natten blev det rejält tjafs, som så ofta när maken är utarbetad och intar starka drycker. Så jag sov inte många timmar den natten. Och nästa dag gick vi på sparlåga. Men fram på eftermiddagen tog vi oss samman och åkte ut till brorsans stuga. Där var mor o far med flickorna och vi grillade gott där hela familjen och åt glass o jordgubbar. Mums!
    Igår skulle vi röja upp i källaren efter renoveringen. Vad händer?? Jo, tvättmaskinen börjar läcka vatten. Behöver jag säga att maken var galen?
    Han skruvade isär den och vi rengjorde slangar som täppt igen och sen satte han allt på plats och nu har jag tvättat två maskiner och den verkar inte läcka. Däremot har ett litet knirrande ljud som inte fanns förut kommit till...
    Men, men, den går så länge den går!

Så ikväll ska jag städa upp det sista i källaren och sen är det bara att börja röja på övervåningen, där allt kommit efter.

Ha det gott allesamman!

• Sonja68

Förresten Daa; kollegorna säger att mina flickor var i Kurren idag! Kommer du över den, så kolla

• Daa

Åh, typiskt. Hade jag varit på jobbet skulle jag ha haft tillgång till den. *surfar in på nätupplagan*

Sonja68 skrev 2010-06-28 09:00:29 följande:
    Förresten Daa; kollegorna säger att mina flickor var i Kurren idag! Kommer du över den, så kolla

Men Sonja, allvarligt, nog borde väl du och jag kunna styra upp lite Norrbottens-trådfika? Det är ju inte våldsamt långt. *viftar med ögonfransarna*

• Daa

Oj, Sonja. Nu läste jag om tvättmaskinen! Så typiskt. *håller tummarna för en för evigt hel och fungerande tvättmaskin*

• Ninnnis

Sonja, typiskt med krånglande tvättmaskin när ni äntligen blev färdiga med renoveringen!

*kramar lite*

• Sonja68

Daa: konstigt nog finns inte bilden i nätupplagan! Dåligt.

En tantfika borde gå att styra upp, men vi blir ju borta hela semestern.
    Måste gå på möte nu!
    Kram

• Daa

*glider in igen och viftar med ögonfransarna åt Skåne-tjejerna*

Har försökt kolla på nätet om sevärdheter i Skåne, men det är så omfattande att jag blir alldeles matt.
    Om man har några dagar i Skåne, finns det några "måsten", förutom att träffa och krama så många trådvänner som bara möjligt? Vi har fått norrbottningars tips om Österlen och Simrishamn. Någon sade att vi givetvis måste åka över till Danmark för en fika.
    Vi skulle vilja ha ett base camp, någonstans där vi bor sisådär en tre nätter varifrån vi kan utgå när vi ska se alla dessa måsten. Var är det smart att boka? I mitten?

• Ninnnis

Oj, vad svårt Daa! Det finns som sagt massor att se i Skåne. Jag är ju inte infödd skåning, men har trots allt bott här ett tag.

Österlen med Ale Stenar, Stenshuvud och Haväng är fantastiskt. Simrishamn och Åhus är mysigt. Malmö så klart (Turning Torso, Västra Hamnen), Skanör/Falsterbo med sina fina stränder. Mölle är också jättefint. Bor ni i Malmö har ni relativt nära till det mesta. Det är kanske lättare att hitta boende där också?

Hvidis, Ingis, Fru Bygg, EA, Ankan mfl har kanske fler tips?

Och trådkramarna slipper du nog inte undan!

• Daa

Det där lät som riktigt bra förslag, Ninnis! Lite mys, lite strand och lite storstad också.
    Tack.

Trådkramarna tänkte jag väl inte slippa undan. Ni skulle bara våga smita!

• Sonja68

Mölle är så fint och Ystad, Österlen och så det där mysiga kaféet som systrarna har på Skäret, vad heter det nu igen (skåningar, hjälp mig).
    Jag brukar alltid vilja åka förbi Höganäs också. Älskar Höganäskeramiken

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...