• Trasan99

Har Vickan inte varit inne på forumet???

Såååå många gånger det här har diskuterats i just det här forumet. En so uppenbarligen inte varit här och diskuterat är våra kära kronprinsessa. Suck!!!

www.aftonbladet.se/brollopet/article6999626.ab

• Svar på tråden Har Vickan inte varit inne på forumet???
  • Fru Kopparskiöld

Ja jag todde inte man skulle få den responsen för att jag sa som jag tyckte. Jag säger inte vad som är mer rätt än något annat men jag har däremot full rätt till min åsikt.

• Sebastiána

Det är extra speciellt när det gäller just kronprinsessan eftersom vigseln är offentlig och dessutom inte bara kan ses i Sverige. Ska vi inte passa på att stå upp för och visa världen att vi har ett jämställt samhälle där man själv får välja vem man gifter sig med. Det är tyvärr inte alltför vanligt på denna jord!

...och som sagt en svensk prinsessa bör följa svenska seder, så länge hon inte gifter sig helt privat, utan TV-kameror, och betalar middag och fest själv.

• passionsblomman

Fam Lundqvist skrev 2010-04-23 12:29:00 följande:
    Ja jag todde inte man skulle få den responsen för att jag sa som jag tyckte. Jag säger inte vad som är mer rätt än något annat men jag har däremot full rätt till min åsikt.

Vaddå för respons? Ingen har väl hindrat dig från att framföra din åsikt? Du undrade ju varförman blir upprörd...jag har bara för egen del svarat på vad det är som gör att kyrlklig vigsel och brudöverlämnin inte stämmer ihop.
    Vad är det för respons du fått som känns jobbig?

• Jessika81
    Sebastiána skrev 2010-04-23 11:55:14 följande:
     Någon på DN:s etikettspalt - i kommentardelen - kommenterade att det kändes lite "White trash" med brudöverlämning och jag fick lite såna känslor när jag hörde nyheten. Jag tycker inte att kungahuset ska nedlåta sig till sånt här.
    Håller med.
  • Fru Kopparskiöld

Passionsblomman - Jag tycker inget är jobbigt, det vet jag inte var du fick det ifrån. Jag har heller inte sagt att någon hindrat mig från min åsikt. Kort och gott, alla får tycka precis som dom själva önskar.

• passionsblomman

Fam Lundqvist skrev 2010-04-23 13:45:15 följande:
    Passionsblomman - Jag tycker inget är jobbigt, det vet jag inte var du fick det ifrån. Jag har heller inte sagt att någon hindrat mig från min åsikt. Kort och gott, alla får tycka precis som dom själva önskar.

Men vad menar du då med att "du inte väntat dig sådan respons"? Det lät som att någon varit otrevlig på något sätt...

• Fru Kopparskiöld

Passiosblomman- Du missförstår mig, och jag säger det igen, jag tycker alla får tycka som dom vill men det jag menade med respons är att jag förvånas över att en sådan allmän diskussion kan bli så stor. Inte mellan oss utan allmänt menar jag.
    Jag tycker alla ska tycka som man vill, det som är rätt för mig kan ju vara fel för en annan och tvärtom.
    -The end-
    :)

• Duchess

Fam Lundqvist skrev 2010-04-23 13:55:44 följande:
    Passiosblomman- Du missförstår mig, och jag säger det igen, jag tycker alla får tycka som dom vill men det jag menade med respons är att jag förvånas över att en sådan allmän diskussion kan bli så stor. Inte mellan oss utan allmänt menar jag. Jag tycker alla ska tycka som man vill, det som är rätt för mig kan ju vara fel för en annan och tvärtom. -The end- :)

Frågan om brudöverlämning (rent generellt) har varit en het potatis både här på forumet och inom andra sammanhang - t ex Svenska Kyrkan - i många år.

Jag tror att brudöverlämning, kuvertavgifter och barnfria bröllop toppar listan över de mest kontroversiella ämnena här på forumet. Nån som vill säga emot?

• passionsblomman

Okej, du menar inte personlig respons på ditt egna inlägg, utan hela själva diskussionen alltså. Då är jag med.

Jo, det här är faktiskt ett ämne som berör ganska många känslomässigt, både fenomenet brudöverlämning i sig och i fallet med kronprinsessans bröllop.

Diskussionen har pågått länge på forumet och eftersom det inte är ovanligt med personer som känner sig väldigt förorättade ville jag kolla av så du inte kände dig påhoppad på något vis. Men det verkar du ju inte göra. Fint!

• Fru Kopparskiöld

Nej nej, känner mig absolut inte påhoppad på något sätt =)
    Jag är inte en person som blir "knäckt/tar åt mig" av sånt här =)

• sun moon
    GabbiW skrev 2010-04-22 20:45:27 följande:
    Om jag inte minns helt fel så följdes Mary (Danmark) av sin far till altaret för att mötas upp av sin blivande och Mette-Marit gick in själv har jag för mig? Kan ju inte svära vid detta men jag tyckte att jag noterade det när jag satt och kollade på "Det kungliga bröllopet" häromveckan. Har tom för mig att i Norge diskuterades det i om Mette-Marits son skulle få överlämna henne men de ville inte sätta en sådan press på den lille. Är det någon som har koll på läget? (mest nyfikenhet:) )

Mette-Marit gick med sin blivande man Haakon i kyrkan, Mary däremot blev ledd av sin far. Mette-Marit och Haakon träffades utanför kyrkan, de åkte inte dit tillsammans.

Jag tycker också att det är väldigt tråkigt att Victoria och Daniel gör såhär.. samma med förlovningsringarna. Hoppas att de ändrar sig. Sedan att hon har "valt" att ha brudöverlämnng.. och det är fri vilja bla bla bla Är de inte två som gifter sig? 

Svar på tråden Har Vickan inte varit inne på forumet???