• Trasan99

Har Vickan inte varit inne på forumet???

Såååå många gånger det här har diskuterats i just det här forumet. En so uppenbarligen inte varit här och diskuterat är våra kära kronprinsessa. Suck!!!

www.aftonbladet.se/brollopet/article6999626.ab

• Svar på tråden Har Vickan inte varit inne på forumet???
  • 23maj2009

Är ni allvarliga? Symboliska handlingar gör vi hela tiden utan att vi tänker på det och utan att veta vad det står för..
    Vill hon bli förd till Daniel av sin far så får hon väl bli det.. idag handlar det ju inte om att man överlämnar sig från en man till en annan..suck..
    Vi är väl fria att välja hur vi vill ha det?

• Lina_K

23maj2009 skrev 2010-04-22 22:19:33 följande:
    Är ni allvarliga? Symboliska handlingar gör vi hela tiden utan att vi tänker på det och utan att veta vad det står för..Vill hon bli förd till Daniel av sin far så får hon väl bli det.. idag handlar det ju inte om att man överlämnar sig från en man till en annan..suck..Vi är väl fria att välja hur vi vill ha det?

Tror inte att du förstått vad det handlar om. Hon är en förebild och borde uppträda som en sådan.

• Sörön10

Ja, är man en förebild borde man tänka lite längre än näsan räcker! Hon kan avsäga sig sin titel om hon tycker det är jobbigt att folk har henne som förbild. Hon har ju accepterat det.

Visst, vi gör många saker utan att tänka på varför, men en sån här grej som görs offentligt borde man tänka lite extra på. Vad signalerar hon liksom! Och det är ju jättemärkligt att hon isf vill vara i kyrkan när kyrkan som den är är emot det hela. Vissa präster låter ju hysteriska brudar få som de vill, vilket är helt förkastligt!

• Pärlis

23maj2009 skrev 2010-04-22 22:19:33 följande:
    Är ni allvarliga? Symboliska handlingar gör vi hela tiden utan att vi tänker på det och utan att veta vad det står för..Vill hon bli förd till Daniel av sin far så får hon väl bli det.. idag handlar det ju inte om att man överlämnar sig från en man till en annan..suck..Vi är väl fria att välja hur vi vill ha det?

Håller verkligen med dig. Trodde jag var den enda som tyckte så.. Tycker folk här på forumet gör för stor grej av det hela.
    Låt henne göra som hon vill.

• Zephiennia

Länk till debattartikeln i DN: www.dn.se/debatt/victoria-maste-tanka-om-nar-det-galler-brollopet-1.1081597

Herre min je vad det blåser om hovet just nu... Hoppas verkligen någon sätter ner foten, om inte kungen gör det så hoppas jag verkligen att biskopen gör saken klar för kronprinsessan, för det finns gränser för vad som är acceptabelt.

Jag är både kristen och aktiv inom kyrkan och blir bara arg när jag ser sånt här. Det är ett tecken på bristande respekt för det som Svenska kyrkan är och står för, och för den människosyn de jobbar med att förmedla.

Det är på samma låga nivå som någon pappa som ville att kyrkan skulle låna ut sina lokaler eftersom det fanns för dåligt med bra lokaler för namngivningsceremonier för barn. (Han ville alltså inte döpa sitt barn, men ändå ha någon slags ceremoni i kyrkan. Snacka om att båda käka kakan och ha den kvar...)

• Sebastiána
    Pärlis skrev 2010-04-22 22:40:42 följande:
      Håller verkligen med dig. Trodde jag var den enda som tyckte så.. Tycker folk här på forumet gör för stor grej av det hela. Låt henne göra som hon vill.
    Då kan banne mig kungahuset betala bröllopet själva också!
  • Pärlis

Sen så behöver ni ju inte titta på bröllopet...ni som inte gillar brudöverlämning =P Så enkelt kan det vara =P

• Duchess

Man behöver ju inte vara inbiten rojalist för att tycka att Victoria, om någon, borde vara insatt i frågor som rör symbolhandlingar och traditioner... 

Svar på tråden Har Vickan inte varit inne på forumet???