Har Vickan inte varit inne på forumet???
Såååå många gånger det här har diskuterats i just det här forumet. En so uppenbarligen inte varit här och diskuterat är våra kära kronprinsessa. Suck!!!
Såååå många gånger det här har diskuterats i just det här forumet. En so uppenbarligen inte varit här och diskuterat är våra kära kronprinsessa. Suck!!!
Jag kan försäkra dig om att jag är helt allvarlig. Dessutom vill jag påpeka att är det några som inte "gör som de vill" så är det kungahuset. Det vet nog Vickan och Daniel bättre än de flesta. Och ska de stå som representanter för mig och mitt land så föredrar jag en symbolik som dels redan finns och är en del av vår gudstjänstordning, och som dessutom står för jämställdhet och frivillighet i relationen mellan de som ingår äktenskap.
Jag anser att det är hennes rätt att välja sin man och jublade när hon väl fick sin kärlek, men som representant för mig så är hon också skyldig mig något. I det här fallet att stå som en självständig och modern kvinna i dess sanna bemärkelse.
Det är ingen av oss som kan göra saker bara för oss själva och strunta i vad symboliken egentligen står för. men i en Kronprinsessas fall blir det ännu mer tydligt.
Hoppas innerligt att detta är ett sätt att överskugga skandalen med prinsessan Madelene och Jonas Bergström. Det har ju varit ganska mycket rapportering kring kronprinsessbröllopet de senaste dagarna just för att flytta fokus...
Jag är monarkist tills Kronprinsessan genomför detta att bli överlämnad av Kungen på sitt bröllop, sen får det gärna bli republik!
Får väl tillägga att varken Victoria eller Daniel är väl kända för att vara dom skarpaste knivarna i lådan. (Blivande) Prins Danne af Ockelbo kläckte 0.1 på högskoleprovet och Victoria är väl känd för att ha ungefär samma begåvning som sin far (kombinerat med målmedvetenheten hos sin mor, vilket antagligen räddat henne)
Vill inte låta elak, men den som inte fattat att Kungen är smått klent begåvad kan ju inte ha hängt med i många sammanhang. Kungens barn verkar ju fått en släng av samma sak i kombination med även sin fars dyslexi (ja, jag är medveten om att dyslexin och begåvningen är olika saker ja och nej, jag anser inte att det är deras fel eller skriver det heller för att vara elak).
Undantaget är väl Madeleine som verkar släkta på sin mamma rakt av...
Med bakgrunden i detta så kan jag bara konstatera att jag inte är förvånad. Det är inte två djuptänkande människor vi har att göra med och dom vill göra som dom sett och lärt, inte genom att läsa kyrkohistoria eller genusvetenskap utan genom det dom sett i olika sammanhang, säkert TV i första hand.
Hade Kungen inte varit kung utan en vanlig Svensson hade han antagligen semestrat på All Inclusive-hotell på Mallis där dagarna hadlar om poolen, mat, öl och underhållning modell ballongdansen på kvällarna.
Så tja, vem är egentligen förvånad ...
Ursäkta min franska, men det skulle väl vara ett otroligt korkat sätt att göra det på? Blä, är bara så irriterad efter att ha läst artiklarna att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Morr.
Nä, något snille kan man väl inte påstå att han verkar vara. Han gör ju bort sig då o då, som när han tyckte att Bruneis diktator hade sån närhet till folket.. hehe
hahah
Nja, jag är väl inte nåt fan av kungahuset direkt själv. Som liten blev man väl fascinerad av klänningarna, nu har man ju mer polistiska och ideologiska värderingar, och eftersom smaken vad gäller klänningar och hattar inte är densamma som när jag var 5, så blir det inte många rätt där heller
Säger inte att jag är för/mot kungahuset men att Kungen är rätt skön. Han gör det bra med dom handikapp han faktiskt har.
Får bli mitt sista inlägg innan jag tar forumpaus på obegränsad tid.