• Heloise

    Tantvarning del 8

    passionsblomman skrev 2010-06-14 12:13:44 följande:
    Hello tanter!Jag har vedat, varit på fotboll, minglat med folk i byn på ICAS 1-årsjubiléeumsfest i lördags och lite sånt. Det har varit en bra helg. men nu är det dag 28 och de där välbekanta känningarna "nu-kommer-indianerna-när-som-helst" har infunnit sig. Det innebär att trots att det är en vecka kvar till mitt testdatum så går man ju nu och väntar sig rött hela tiden. Fram tills igår har jag faktiskt knappt tänkt på hela grejen... ...men nu börjar den där Vidriga Väntan Veckan, så nu övergår väl toabesöken i vanlig ordning från vanligt lättande på diverse tryck, till pappersanalys och överdriven torkning...Nu måste jag ut och fortsätta bygga vedstapel. Min arma rygg!
    Gör som Daa och kramar om Blomman!
  • Heloise
    Soldemor skrev 2010-06-15 09:27:19 följande:
     
    People watching, jag försökte köra ltie cool internetlingo

    Julle är snart 15 v och jag ser ut som en valross, hur fan ska det här sluta?


    Tankinin har kommit och den satt som en smäck, vilket ju var tur eftersom den kostat sina modiga slantar :-S


    Nu ska Panzer och jag sticka till Valbo( köpcentrum) för han vill ha ngn bok, och jag skulle kunna köpa ett par( fast jag vet inte om jag borde när jag just hämtat ett stort bokpaket ifrån adlibris).


    Sen ska vi åka och fika hos Panzers lillasyster, det är möjligt att de hade andra planer men jag är fika och sällissugen, och tar inte nej speciellt bra nuförtiden


    Puss på er tanter!

  • Heloise
    passionsblomman skrev 2010-06-16 10:50:13 följande:
      DET kan jag aldrig tänka mig att han gjorde. Han var nog i tockholm och jobbade som han brukar!Panzer: GRATTIS till jobbet!EGO: jag väntar och mår skit och tror inte det gått vägen. Men jag vet inte än. Under tiden vedar jag.
    Jag tänker på dig/ er och håller alla tummar jag kan! Måtte det gå vägen!
  • Heloise

    Men Daa, vilken underbar nyhet, vad glad jag blir för er skull!

  • Heloise

    Hej hopp i lingonskogen!


     


    Nu är vi hemma igen, det var trevligt i gbg, men jag kom hem tröttare och fattigare än när vi åkte( hur kan det vara möjligt?)


    Jag såg bröllopet, och tyckte att det var jättefint, grät lite hormontårar och tog ett bad  under kungens tal!


    På söndagen var jag på Pier Pressure och såg en massa bra band, grämer mig över att jag vale HIM( som sög) över Johnossi( som tydligen var helt grymma) menmen man kan inte göra rätt jämt.


    Dessutom kände jag Julle röra sig för första gången i hissen på Universeum igår runt 11:30. Så häftigt.


    Hoppas du får ha en bättre helg nästa helg Sonja!


    Ha en trevlig sememster Cantaton


    Det här var min semester, nu är jag inte ledig förrens v 33. Jag vet inte vad ajg tänkte på om jag ska vara ärlig, men nu är det försent iaf, och jag ser att klockan är jättemkt och jag måste till jobbet om 20 minuter

  • Heloise

    Glad midsommar!


    Vi jobbar ikväll och imorgon, i vanlig ordning, jag kan inte komma ihåg när jag var ledig midsommar sist


    Sen kommer Panzers syrror och en pojkvän samt ett kompispar till oss hem för fotboll, och grillat. Jag är mest trött och vill sova men det ser dåligt ut på den fronten.


    Äta på båtarna Solde?


    Glada midsommar kramar

  • Heloise

    Ibland vill jag bara flytta långt ut i obygden, där ingen kan hitta mig, Panzer och missarna får följa med men that's it.
    Vår lilla trevliga 4 manna midsommar har växt till en 9 manna affär, det betyder att jag kommerr att serva 8 pers imorgon, gravid och supertrött efter en hård arbetsvecka, det ser ut som fan hemma så vi måste städa ikväll runt 21, för vi jobbar imorgon och måste gå upp vid 6:30. Nä men det är kul ibland, verkligen...

    Ibland skulle jag vilja att någon kunde bjuda hem mig, säga åt mig att sitta still och serva mig, men det händer  aldrig. Det är alltid vi som ska hålla i allt.

    Men på nyår då ska jag och julle och panzer vara själva, jag skiter i om folk vill vara med oss, jag skiter i om Panzer vill vara med andra, vill han det går det bra att åka hemifrån. Jag och julle ska äta hämtmat i morgonrock!

    Sorry för egoinägg, men jag är lite ynklig och ledsen just nu, Mest för att jag är så himla trött, helt slut i huvudet, i fötterna och i själen. Jag vill bara få vara ifred!

  • Heloise

    Jag är inte lika tjurig längre, och önskar alla en underbar midsommar!


    Panzer gjorde allt det jobbiga och så köpte vi en potatisskalarmaskin, små knort färskpotatisar blev skrubbade på nolltid


    Nu ska vi sussa sängen


    Kramar till er alla!

  • Heloise

    Stressar in och säger hej och hej då. Jag jobbar hela tiden och när jag itne jobbr så måste jag hålla på med toastmadame grejjer, åkte på att arrangera en sista minuten möhipppa också...


     


    Men idag har vi hunnit med en snabbvisit på stranden och jag har invigt fina tankinin


    Puss på er och ha det bra

  • Heloise

    Oj vilken fin tjej Solde!


    Det låter som ni haft en härlig vecka Blomman! Men det skär ju i hjärtat mitt när jag läser om eskimån *skickar många kramar som säkert inte hjälper, men jag skickar dem iaf*


    Idag har jag varit på ansiktsbehandling, och även om det var skönt så var det jobbigt, herregud var rastlös jag blev av att ligga still i 1½ timme, men nu är hyn mjuk som en barnrumpas och inte en por fylld så långt som ögat ser, Tydligen hade jag fantastisk hy, tacksamt och i väldigt bra skick. Kul att nått är i bra form på en liksom


     


    Har inte Känt Julle nå mer, men det stod att det var normalt att inte känna på ett par veckor i början, för de kan sparka mot ryggraden eller nått. Jaja snart är det RUL 14 dagar kvar!


    Om 10dagar går stora bröllopet av stapeln och det ska bli kul, klänningen är på väg och Panzer kommer vara snygg som attan i ny kostym, kan nog bli tvungen att dra iväg med onom i nån vrå och hångla upp honom. Kan alltid skylla på hormonerna

  • Heloise
    Sonja68 skrev 2010-07-04 22:54:26 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article7412046.ab' Jag blir alldeles matt och illamående...
    Det är så sjukt att det inte finns ord för det. 

     


    Kul att det går bra för Siena, Solde. Det måte ha varit hemskt med värmen i lördags, usch inte avundsjuk alls. I lördags och igår var det helst sanslöst varmt, runt 33 grader och inte en vindpust så långt ögat kunde se. Jag gillar ju värmen men bara om jag får vara på en strand, det fick jag inte vara i lördgas då jag i vanlig ordning jobbade. Funderar på om jag ska ställa in en tältsäng  vid toapapperet för övernattning, jag är ju ändå bara hem och vänder


    Snart är det dags för UL, spännande.


    På fredag sticker vi ju till det stora fina bröllopet i Gnesta och sen är det slut med "plikter" för mig. Då ska jag bara jobba och klappa på magen. Det händer itne så mkt intressant i mitt7vårt liv atm, mest jobb och så gnäll, det är inte direkt något att hänga i julgranen


    Ha det så bra kramkram

  • Heloise

    Nu är vi hemma ifrån det stora fina slottsbröllopet som varade i dagarna tre. Jag är om möjligt ännu tröttare än när jag åkte, och känner mig som en urvriden disktrasa


    Det var för det första fruktansvärt hett hela helgen och noll moln eller vind, vilket är trevligt när man kan ligga på stranden etc, mindre kul när man måste ha balklänning på sig...


    Allt gick ju bra, jag klarade mitt toastmadame jobb utan några större fadäser, men jag är lite ledsen över att det vart väldigt mkt på mitt bord och jag satt ner ett par minuter mellan 10 och 02. Alla frågade mig, och alla tidsscheman sprack, fotografen hade fått hör att jag skulle fixa allt, men ingen hade sagt det till mig, så jag fick springa runt som en skållad rått och leta ungar, hundar, folk etc. Nä ärligt talat jag var gråtfärdig, och det underlättar verklingen inte att vara gravid. Så kl 2 efter tårtan och första dansen så gick jag och la mig. Känns lite surt att jag missade allt det roliga, men det är inget man kan göra ngt åt. Bruden var vacker som en dag och maten gudomlig. Vi vart verkligen bortskämda( eller de andra som inte höll om magen med ena handen och upp klänningen med den andra )


    På fredagen var det för st sillbuffé som förrätt, sen grillbuffé till varmrätt och pecanpajer till efterrätt, live band( country) och fri bar så klart.


    Lördagen börjades med frulle, sen lunch, sen vigsel, snittar och champagne, 3 rätters, kaffe och avec, tårta och ännu mer champagne och så vickning, på Söndagen var det brunch


    Dessutom fanns det massor med aktiviteter för alla på lördag förmiddag, lerdveskytte, ridning, guidad tur till stockholm etc.


    140 gäster var det.


    Jag kommer nog tycka att det var underbart, så fort tröttheten har lagt sig.


     


    Bruttan- helt rätt vi har nära till furuvik, ska kolla schemat idag b Klart vi vill träffa er om det går!


     

  • Heloise

    Usch jag låter å gnällig, det var ett jättehärligt bröllop, men jag hann liksom inte med nått, jag hade oxå velat prata med folk eller slappa, men det gick inte. Nåja jag fick träffa en mkt trevlig herre vid namn Mr Bond Hade en baron till bordet( panzer och jag har en stående inbjudan till hans hem i Budapest) fått kindpussar av vackra franska adelsdamer och blivit kysst på handen av en italiensk gentleman, värre har det kunnat vara

    Bruttan- Jag är ledig på tis 20/7, panzer jobbr fm, sen den 21/7 är panzer eldig och jag jobbar em, så då kan vi kanske få in en träff på fm, vi bor ju bara runt 15 min ifrån furuvik.

  • Heloise

    Ha en härlig semester Sonja!


    Solde och Cantaton får också ha det så bra på sina äventyr.


    Här jobbas det bara på i hettan, så j-vla less på värmen just nu så jag kan DÖ! Men Panzer och jag ska åka iväg och bada lite idag innan jobbet och imorgon är det äntligeb dags för UL, jag längtar så jag är tokig efter att se Julle igen! Vi har bestämt oss för att ta reda på könet, om det går. Fast vi kommer inte att säga ngt till våra vänner och vår familj, eftersom flera av dem inte vill veta. Jag tror att det faktiskt är en julle därinne, Panzer tror ingenting. Skulle det vara en Jullan så är vi naturligtvis överlyckliga över det med! En frisk och fin bebis är alt vi vill ha!


    Än så länge har jag inte gått upp i vikt utan bara ner, 5kg sen registreringen i v 9.


     


    Nu ska jag göra lite mackor och koka kaffe till badutflykten!


    Puss på er

  • Heloise

    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle inte vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som jag var till för VUL och menar att han inte kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

    Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

    Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

    När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

    Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!

  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-07-15 14:14:32 följande:
      Säger som Bruttan; kärringj-vel!! Uppenbarligen kan hon inte sitt jobb och det på många plan. En charmkurs borde hon gå....Vaddå vad ni gör där för tidigt, det är väl MVC som skickar "remiss" om RUL? Så gör de iaf här i Sthlms län.Vad ARG jag blir! Tycker också att du vid nästa ul ska säga till hur ni blev bemötta för sådär får det faktiskt inte gå till! Har man frågor tycker man ju att de borde svara på dem....Hoppas det blir bättre den 27:e!
    Ja men precis, jag sa det till henne, att det är minbm som bokat tiden! Sen så ringde jag bästa H och hon sa att den här sköterskan tydligen var ökänd för att vara lite"udda", då undrar jag bara i mitt stilla sinne varför hon får vara kvar?

    Flyttar min inte en sådan som henne till en avdelning med mindre kundbemötande då?


    Ibland fattar jag mig verkligen inte på hur kommuner etc fungerar, har man en anställd som alla vet är otrevlig då avskedar man eller omplacerar. LAS i all ära men ibland suger det!


    Jag måste ringa imorgon och ordna en ny tid, flr jag jobbar ju naturligtvis den dagen


    det går säkert inte, men jag ska iaf påpeka att den sköterskan vi hade inte var speciellt trevlig, alltså jag menar inte att de ska gulla med en, men det här är ju vårt första barn, alla ser framemot ul, och att då få den upplevelsen så totalt misshandlad känns så där!

Svar på tråden Tantvarning del 8