• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-03-29 10:25:33 följande:

Hej Ingis! Allt är bara bra med familjen. Maken har varit sjuk, men Ella och jag klarade oss, skönt. Nu är det full fart hemma, känns som om de små växer och lär sig nya saker varje dag. Är det bättre med er förkylning?
    Skönt ni slapp bli sjuka!
    Här har maken osså varit förkyld....o HAN fick sovmorgon...för det var ju SÅ synd om honom....nu i efterhand är jag lite sur....va fan då då?....Jag tog ju hand om Busan OCH var förkyld...INTE fick jag någon jäkla sovmorgon!
  • Ninnnis

Sonja, usch ja, jag läste imorse om det hemska som hänt i Moskva, och tänkte direkt på er... Hoppas innerligt att svärmor är ok!

• Ninnnis

Ingis, skönt att få rå om systerdottern lite. Det gjorde nog henne gott

Jag är faktiskt ledig på skärtorsdagen. Om vi har tur är övervåningen klar till påsk, i så fall kommer våra sängar att levereras på torsdagen så jag blir kanske uppbunden då... Jag ska ringa sängföretaget snart, förhoppningsvis får jag veta närmare då. Återkommer i frågan!

• Daa

Sonja: Ååh, så jobbigt att inte veta hur det gått för svärmor! Har du fått tag i henne ännu?
    *hoppas*

• Daa

Ingis: skönt att du fick ha systerdottern hos dig och att ni fick ett bra samtal. Hoppas hon ska få må mycket bättre snart.

• Daa

Härligt med underbar helg! *hjärtar Ninnis lilla plutt*

Ninnnis skrev 2010-03-29 09:51:44 följande:
    Jag har haft en underbar helg med en massa hundaktiviteter. I lördags var det hundträning (i ösregn, vind och 5 grader...) och igår var det hunduppvisning med tränaren och ca 50 andra ekipage. Plutten var så duktig! Som belöning satte vi upp hans nyinköpta agilitybana igår, han tyckte det var jättekul! Fast det var nästan lika kul att springa bredvid/under hindrena eller under/ovanpå tunneln... Killarna är på väg till Sthlm nu, de kommer hem på torsdag sen är det långhelg igen
    Maken var inte hemma i helgen, så jag var ensam i snöandet. När han kom hem lite senare fick jag några välbehövliga kramar. Det är jobbigt att ingen av oss klarar av att hoppas att den här förtvivlade plusjakten någonsin kommer att ge oss en bebis. Vart tog det positiva tänkandet vägen? Var är hoppet? *gnäll*
  • Fru E

Tack för alla kramar

Hittar tillbaka lite varje dag men än är det en bit kvar.

Vi är hemma hela påsken men har besök av brodern med familj, men de ska säkert iväg några timmar dessa dagar så kan nog smita ifrån. Skärtorsdagen ska vi ägna åt att måla vårt vardagsrum så då har jag svårt att komma ifrån ev sen eftermiddag med risk för färg överallt

• Sonja68

Stor kram till EA *kramar hårt*

Vi har inte fått tag i svärmor, men min make sa att hon nog inte åker till den stationen. Nu är det dock så att jag känner till Moskvas tunnelbana bättre (särskilt den linjen) än min man, för han har inte åkt tunnelbana på en sisådär 20 år... Det har däremot jag. Jo, han åkte en gång för 3 år sedan när bilen gick sönder mitt i Moskva. Han fick ringa till sin pappa och fråga hur man köper biljetter och vart han skall åka
    Hur som helst så sa han att svärmor oftast åker buss eller så skjutsar svärfar henne. Så jag hoppas verkligen hon är okej.
    Makens bror åker också aldrig tunnelbana och hans jobb ligger åt ett annat håll.

• Ninnnis

Daa, kram! Jobbigt med deppdagar och ännu jobbigare när man är ensam... Men du, lova att säga till nästa gång du närmar dig ett dike!

Sonja, hoppas hon inte åkte tunnelbana idag!

EA/Ingis, sängarna kommer någon gång mellan kl. 10-12 på tordsdag. Resten av dagen förväntas jag nog städa och fixa på övervåningen, men om det passar er så kan jag säkert smita iväg en stund på eftermiddagen.

• Sonja68

Daa: kramen till dig också. Förstår att det känns depp-depp-depp, men hav förtröstan. Jag känner i magen att jag förr eller senare kommer att få skicka gratulationshälsningar åt ert håll. Men allt har sin tid.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan