• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • ingenjörsbruden

Fru Sy: Låter som ni har en härligt fulltecknad vecka! Vill gärna höra lite om balklänningen....modell o färg o så....lite inspiration typ!

• Fru Bygg

Bruttan och Leksi, vilka fina magar ni har!

• Fru Bygg

I fredags fick vår bustjej sin första lilla tand. Nu får man akta fingrarna!

• Fru Bygg

Hej Ingis! Allt är bara bra med familjen. Maken har varit sjuk, men Ella och jag klarade oss, skönt. Nu är det full fart hemma, känns som om de små växer och lär sig nya saker varje dag.
    Är det bättre med er förkylning?

• Fru Bygg

Låter spännande med balklänning, fru Sy. Härligt med påsklov!
    Är så imponerad över din skicklighet att sy. Önskar att man var så duktig, så kunde man ju sy lite egna kläder..

• Sonja68

Lanovia: Det där med att lämna sitt barn, jag vet precis hur du känner det. Jag är/var likadan. Just att lämna lilla knytet. Jag minns så väl känslan, kallsvettig, hjärtat bankade, det var något som jag inte kunde styra, en nedärvd instikt. Människobäbisen ska vara nära människomamman. Plötsligt förstod jag hur vår schäfertik känt sig när vi plockade upp någon av hennes nyfödda valpar. Hennes oro och stress och hur hon höll koll på exakt var alla åtta befann sig. Ångesten om någon saknades. Hur hon spetsade öronen vid minsta lilla pip från de sina... Plötsligt så var jag inte så olik henne. I det fallet är vi inte så långt ifrån djurmammorna, vi människomammor. Punkt.

• ingenjörsbruden

Ballans näsa rinner, dock verkar hon rätt pigg o glad! Undrar om det är min förkylning som till slut har smittat henne eller det är mer tänder på gång......

Apropå snor...någon som provat "Näs-frida"....har en otrivin nässug...men där ska man ha engångs sugtrattar....o är man förkyld så blir det jäkligt många engångstrattar som går åt...suck.....

Syrrans ovanvåning är snart klar....målades sista gången i går, nu ska dörrar, fönsterbänkar o golv på plats.......syrran är en fighter, stark som få o ensvis så det saknar motstycke.....dock så tror jag i frågan om hennes man att hon inte skulle vara så envis o kämpa på....tycker hon kan få det mkt bättre....men ja...än är det inte riktigt bra.....

Min systerdotter hjälpte mig i lördags....barnpassning under storhandling, hon är duktig! O så såg vi New Moon....hehehehe blev ju tom sugen på lite lamkött där....hehehehehe...väldigt bra film!
    O så fick vi tillfälle att prata lite.....jag berättade att jag osså tyckte högstadiet var pest....bättre på gymnasiet o allra bäst på universitet......kändes som att hon tyckte det var skönt att höra att någon vuxen osså har mått skit o tyckt allt var pest o inte bara behöva höra..." det blir bättre ska du se".
    Kändes bra att ha stumpan här ett par timmar!

• ingenjörsbruden

Idag är det öppet hus för att få svininfluensa-vacc t busan.....har fortfarande inte riktigt bestämt mig....suck.....men det är väl lika bra.....

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan