• Bettygumman

Linköpingsbrudar 2010

Hej alla Linköpingsbrudar! För visst finns det fler än jag där ute?

• Svar på tråden Linköpingsbrudar 2010
  • jeami174

Vi körde faktiskt förbi Sålla kvarn idag och kikade på utsidan och det verkar jätte mysigt. Vår dröm är att ha något logliknande då vi båda är uppvuxna på landet med logdanser. Har kikat runt på hela internet efter bygdegårdar i trakten men det verkar inte finnas så många. Svårt beslut tycker jag då det sätter "tonen" för resten av bröllopet

• Lyckliga013bruden

jag blev hippad idag/imorgon.....lördag iaf=)
    min festis svensexad inte hemma än......ingen vet riktigt vart han är oroligt. Ja os sjutton,m full det med

• Carstef2010

jeami174: Just logliknande är kanske svårt om man inte själv har en loge..... Men jag kom på att Sandviks Herrgård som ligger jättefint i Stjärnorp precis vid Roxens strand har både ett magasin, lada och ridhus som de hyr ut som festlokal. Kolla på www.sandviksherrgard.se, kanske kan det vara något??

lyckliga013bruden: Härligt att bli hippad! Hur var dagen? Vad fick du göra??

• Lyckliga013bruden

Dagen var bra, jag är nöjd. Trodde inte det skulle bli något eftersom killarna kom och stal festisen för att ha svensexa, vid kl 10 på förmiddagen. Så jag väntade och trodde att mina tjejer skulle komma också men klockan gick och hoppet slocknade. De kom inte förrens vid kl 14, och då blev det snabb packning och ombyte till gympa kläder. Först blev det afrodans på worldclass och sen ett par timmar i deras relax avdelning. Afrodans är speciellt jag har svårt att gå idag, och igår var det svårt att hänga med, ingen av oss dansade likadant som varandra eller ledaren =)
    Sen satt vi i relaxen varm bubbelpool och slappade, det var skönt. Men jag saknade champagne och frukt eller liknande det hade varit trevligt och gjort det hela mer speciellt. Men det bjöds inte på något.....
    Sen gick vi till åbacka cafe som de hade hyrt speciellt åt oss, så vi satt där och åt och drack och lekte lite. SNälla lekar ska tilläggas. Frågesport om äktenskapet, jag fick ballonger med exens namn på och smälla dem en efter en och berätta vad jag lärt mig, jag fick även måla en tavla. Tavlan ska bli spännande att se i dagsljus, jag fick måla i stearinljussken....
    Fram dit var det väldigt skoj sen gick vi och mötte upp grabbarna på krogen och då gick det utför. Allt vin slog till och jag blev så dålig att jag ville hem. De klädde ut min festis så han hade liten klänning och såg ut osm en älva. Ingen mobil, inga pengar inga nycklar hade han, hem nycklarna hade en i killgänget hand om. Vi samlade ihop gänget och skulle dra oss hem, vi hittade alla utom festisen, det var inte så kul. Men jag åkte hem eftersom jag hade nyckel hem och om festisen hade tagit sig hem och väntade där. Tärnan blev osams med marsalken för man super inte ner någon i tunn klänning utan nycklar, plånbok, mobil mm och tappar bort honom. Marsalken tyckte inte vi behövde leta utan kunde åka hem och sova, så jag tror tärnan pratade med polisen och organiserade hitta festisen planen. Han kom hem 2tim efter mig fick skjuts av polisen hem. Stackarn har minnesluckor från dess att de kom till krogen tills han sitter i polisbilen på väg hem, det är ganska många timmar det. Jag är ju så nyfiken på vad han gjorde de drygt 2timmarna som han var borta å det kommer jag nog inte få veta.....

• fibobs

Men gud va tråkigt slut!!!
    Tur att man inte blir hippad kan jag känna :oP

• Lillaria

Jag och min tärna har diskuterat och kom fram till att varken jag eller som har kul om jag är asplakat så för mycket drika blir det inte. Jag tror inte m2b kommer få i sig för mycket heller men man vet ju aldrig...

Va bra att din tärna var i närheten känns det som...

• Lyckliga013bruden

Det finns skäl till varför är min tärna.... Jag gillar att hon skällde ut marsalken också, för det var helt rätt att göra.

Jag drack inte mycket 6-7glas vin under lika många timmar. Iof så åt jag otroligt lite och dåligt för jag inte var hungrig och att dansa och svettas och sen bubbelpoola i en varm pool kanske inte är det bästa det heller ur en klara alkohol synpunkt =)

Min festis kom ju hem men han var borta i 2tim och ingen vet riktigt var han varit eller vad han gjort.

• Lillaria

har nu lämnat in om offert på vigselring och så har jag beställt brudbuketten, tärnans bukett och blommor till dekoration...

Du får göra en efterlysning i Corren =) Någon måste ju ha sett honom och han var väl ganska synlig i sin klänning med vingar

• Lyckliga013bruden

Jag vill veta vad han gjorde när han var borta men samtidigt tror jag det är bäst om jag inte får veta.
    Å jag är glad över att min hippa var lugn och slapp
    Skulle inte vilja bli utklädd och nersupen så pass, jag led med honom när han gick hemifrån på morgonen i dem kläderna.

Har ni fått möhippa och svensexa erfarenheter än??

Lillaria skrev 2010-04-19 13:21:00 följande:
    har nu lämnat in om offert på vigselring och så har jag beställt brudbuketten, tärnans bukett och blommor till dekoration... Du får göra en efterlysning i Corren =) Någon måste ju ha sett honom och han var väl ganska synlig i sin klänning med vingar
  • fibobs

Oh men vännen, nu kanske jag läser mellan raden och fel, men det låter som du tror att han vänstrats...eller har jag fel?

Och inte för att vara elak, men tror du det, så kan du nog vara lugn att så inte är fallet, för vem vill ha en one night stand med en Drag Queen?? ;o) (ler)
    Det är säkert coolt. Gå inte och bekymmra dig vännen.
    kram på dej

Lyckliga013bruden skrev 2010-04-19 13:32:25 följande:
    Jag vill veta vad han gjorde när han var borta men samtidigt tror jag det är bäst om jag inte får veta.
    Har ni fått möhippa och svensexa erfarenheter än??
Svar på tråden Linköpingsbrudar 2010