Tantvarning för 7:e gången
Kolla mitt hus
www.willanordic.se/Vara-stilgrupper/Romantiskt/
Kolla mitt hus
www.willanordic.se/Vara-stilgrupper/Romantiskt/
Fjärde raden, 1.a från vänster. Ljusblått med torn
Aleta; Har ingen koll på priser i nuläget, m eftersom mycket verkar bygga på kundens designe så kostar det säkert några miljoner. Men jag är jättekär .....men var ska jag placera det. Haha, Lasses hus är fint och megastort, får väl försöka övertala honom att kapa banden till Kullavik. Måste väl finnas nått annat havsnära ställe, med egen brygga och båten kan han ju flytta. Eller?
Precis vad är det för pussel, väntar med spänning på svaret.
Blomman; Vad skönt att sonen har en sådan mamma. Herre jösses jag minns då jag jagade hem en flicka som alltid var på min dotter, för att inte tala om då jag stormade in hos en grabb o hans mamma som varit taskig med äldsta sonen o hans kompisar. Skämmigt ganska strax efteråt men det blev oxå slutpunkten för tramserierna. En arg mamma är som en tiger, morr.
Vad otäckt med sånna vindar, får se om de kommer hit. Nu är det iaf -8 grader, mörkt o bara tant Liz är vaken. Ska skriva på mitt manus idag, så ska det bli storm så ligger jag i lä
Ska kolla det där m länsstyrelsen idag, härligt med all vetskap som finns i vårt gäng.
Morgonkramar till alla!
Hej i snyöran!
Klart du ska söka jobbet Heloise, du är för fasen rena rama drömbibliotikarien
Usch, vad otäckt att det finns tanter i bil i detta oväder. Kör försiktigt o lyd blommans råd ang grus, snöskovel, varma kläder etc.
Vi har marknad i stan, så jag virvlade runt bland stånden ett par timmar. Snögubbe, javisst En del hade vart kloka nog att täcka sina varor, men mestadels såg knallarna ut att sälja just det,snö.
Har nån hört ifrån troll1? Skulle behöva hitta tvättäkta kärleks-symbolen.
Nu har jag badat, sonen har fixat middag .......... så jag ska bara må gott. Kramar.
Hej, hej ....... smyger in till värmen från goda vänner. Ja, hos mig är det inget vidare. Lasse har tagit ordet svartsjuka till nya höjder ........ damn it. Jag förstår inte vad det handlar om förutom att han ser spöken mitt på ljusa dan, typ. Han ringer mitt i natten, skickar sms om att han önskar mig lycka till men den ?andra? mannen. Jag mår pest och pyton ......... gråter för att jag blir så ARG.
Dessutom har jag varit till tingsrätten idag ang ett tvistemål gällande mitt bostadsbolag. Det verkade sätta fart på en el annan kontorsråtta därborta ........... halleluja moment.
Sonja; Vilken skön känsla (men pirrig såklart) att bli tillfrågad att sjunga på kompisens bröllop. Det där fixar du gulledej.
Blomman; Oj, min minsta sprang in i en dörr då han var 3 år, vi låg på sjukan ett dygn. Ge sonen en äkta varm tantkram, o säg att han har gett tant Liz hopp om barns självkänsla. Min äldste var stark som en björn även som lite mindre. Du får inte slåss blev ibland till bara i rent självförsvar, o bara en gång. Då han blev utsatt av några nytillflyttade kids från annat land. Jimmy blev såklart förbaskad då en stövel landade i huvet på honom där han fridfullt gick med sina kompisar ute på skolgården, och klippte till stövelägaren. Rektorn kom, och min 10-åriga son myntade meningen. - Jag slog bara en gång mamma. Hmm ...... nästa gång det hände var han 20 år. Sedan dess har det varit lugnt
Jag har bara hastläst alla sidor i tråden, men skickar Krya på dig, tycker om dig och fan vad du är bra- hälsningar till alla tantkompisar ute i landet Sweden.
Föresten jag och Robin såg tv-programmet om han som bara åt Donken-mat, bläääääääääääääääääääääääääääääääääää.
/ Liz
Haha ............ vad tycks om den meningsuppbyggnaden??
Skickar kramar från ett Örebro där solen skymtas över hustaken, termometern visar -10. Alltså härligt vinterväder på G, längtar precis som Solde nu efter extra extra vår.
Jag nobbar konsekvent Lasses inbjudningar ang diskussioner om andra män, sin rädsla för att bli besviken ..... bla, bla, bla. Pust och phu, det är ett jäkla heltidsarbete
Jag betraktar mitt status som förväntansfull singel, byter telnummer, mail, o har börjat blogga för bloggproffs Ni får såklart karta till min nya färska blogg strax. Kramar. Trots ett tufft beslut känner jag mig lättad ................
Heloise; Jag lyssnar på Sara Kardefors, Borta bäst, rekommenderas. Den handlar om en medelårig-kvinna som tar meningen; Gratis är bäst på fullt allvar.
Nu ska jag äta resterna av gårdagkvällens hallonpaj med härligt kaloriberikad vaniljsås till frukost. Men imorgon börjar jakten på de kilon som hoppat på mig de senaste åren
Krama, kramar, kramar.
Tack för alla goa tankar. Yepp, nu har sista spiken spikats ..... det känns som om jag suttit i en centrifug, el nått annat som snurrar fan så fort Lite mörbultad och ont i håret
, men 100% redo att gå vidare. Finns så många möjligheter därute, och jämfört med att gnabbas om imbicilla påståenden så .......
Jag hoppas finna lugnet, o samtidigt bara ge mig hän.
Aleta; Usch vad tråkigt för er Jag tror att det är plåtslagare som sysslar med sånt. Hoppas det går bra för er.
Fjällbruttan: Kramar om dig, fixar fotmassage, te på sängen, o kommer med fräscha skvaller och modetidningar. När är det dax? Mitt 2.a barnbarn håller på att drivas ut av ivrigt snöskottande Beräknat till den 17/2, men Zandra har det så besvärligt, foglossning samt värk. Men än så länge har bebben inte synts till. Alla inblandade längtar så ............
Det är alla hjärtans dag- söndag idag. Jag funderar på om jag borde inviga min hjärtstekpanna och steka ägg i, kanske baka en kladdkaka i hjärteformen och sen frossa i de gelé+nougat hjärtan jag förvarat i skafferiet.
Nu i veckan har jag iaf fixat mig riktiga vårfönster, m ljusa vårlika gardiner. Rotade bland mina prydnadsprylar och lyckades matcha dem till temat; VÅRLIKT. Så jag är synbart nöjd m resultatet. Hängde t.o.m ett litet rött hjärta i murgrönan
Lasse har skickat mig så många hintar om evig kärlek, att jag funderar, å ena sidan och å den andra sidan. Jaja, det reder sig säkerligen och jag känner mig lugn i sinnet.
Mittiprickbrud; Jag vet vad du går igenom, o har inga andra råd än att du aldrig ska sluta tro på dig själv. Kramar om dig.
Bobou; Mmmmm, hoppas allt är bra nu.
Sonja; Undrar var sådana chefsfasoner kommer ifrån? Någon borde förmodligen ryta till; GHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAA. Och hur sjutton kan sånna personer överhuvudtaget bli chefer?
Jag såg schlagerns meloditävling igårkv. Jösses, så många nobar det finns i den branshen
Jag funderar på att ställa upp nästa år, ni hakar väl på kära tanter. En fråga till vår egen sångstjärna Cantaton. Skulle du medverka i denna tävling, krälandes på golvet, iklädd något korsettliknande och framföra en urusel låt?? Jag undrar över, hjärnans förmåga att mala sönder och dissa vissa göranden, kontra tanken på att bli en ny "upptäckt/återupptäckt" sångfågel i meloditävlingar. GE MIG STYRKA!!!!
Det här var allt från Örebro-tanten Liz tankestuga. Alla ni finns i mitt hjärta. Ha en bra dag!!!!