• PHE

Om att vara MAN på bröllopstorget

Tjejer/kvinnor/damer och ni andra 2 killar/män som finns på Bröllopstorget - lystring! Några frågor:

1) Hur kommer det sig att många tjejer förstärker stereotypen av den svaga kvinnan som vill vara en liten liten prinsessa på sitt stora stora stora sagobröllop med en stor stor karl som tar henne med storm? Varför blir det bara så när det är bröllopsplaner och varför blir det inte så en sur vanlig måndag när det ekar i kassan.

2) Varför är det så populärt att svara - känns det rätt för dig så är det rätt?

3) Varför tror de flesta tjejer här att deras killar INTE finns med som medlemmar men under nicknames? Vi är fler än ni tror.

Till alla er tjejer där ute - jag finns här och jag vet att ni vet att jag finns här för om jag inte fanns här skulle ni inte finnas här och om ni inte fanns här så vore hela Bröllopstorget precis som allt annat manssluskeri - ett stort korvparty.

Grattis tjejer till en helt egen site, utan testosteronstinna alfahannar som vill bjuda på drinkar.

Sist men inte minst - håll ett öga öppet på vad era m2b egentligen gör när ni inte ser...

KEEP IT REAL!

• Svar på tråden Om att vara MAN på bröllopstorget
  • Imma

Strålande! Inlägget har allt (och lite tlll).

Dock tror jag att du måste ge BT-medlemmarna lite mer cred än att de faktiskt kommer att gå i den fällan. Den är lite väl... hur ska jag säga... överdriven. Du måste göra ett lite mer osäkert intryck om du vill skapa ett riktigt troll-inlägg. Annars förstår folk att du bara är ute efter att provocera.

PHE skrev 2009-12-11 10:29:58 följande:
    Imma - bra! Vad tror du om följande fråga i så fall?Hej tjejer, jag håller på att planera mitt och kärringens bröllop och har lite frågor. Vi tänker gifta oss i kyrkan. Vi båda är satanister men vi tycker ändå att det skulle vara fint att gifta sig i en kyrka. Då kan vi ju samtidigt håna Gud liksom. Visst ligger det helt rätt i tiden med att hennes far lämnar över henne nu när patriarkatet återtagit sin makt i samhället? Vi är så sjukt trött på alla satans ungar så tom syrrans spädbarn får stanna hemma. Eftersom vi varit tillsammans jättelänge (vi har det mest seriösa förhållandet man kan tänka sig) så ville vi verkligen gifta oss fort efter frieriet men för att det ska funka så har vi bestämt oss för att gästerna får finansiera bröllopet som deras present till oss. Vi har bestämt oss för att köra alkoholfritt - DET ÄR JU TREVLIGAST SÅ! Vem vill inte ha helt klara minnesbilder från VÅR dag - hello! För att dessutom gå med vinst tänker vi oss att alla gifter även betalar en entréavgift på 150 kr. I baren kommer vi också tjäna pengar eftersom vi kör betalbar. Jag ser såå mycket fram mot min speciella dag. Fat det är klart, man bangar ju inte ett vänsterprassel på bröllopsnatten(brukar ju finnas ganska sköna ladies på bröllop). Håll utkik efter vårt unika bröllop!XO XO
  • PHE

Såklart den är och nu är det bara för er att fylla i med era fantasier!

• Allez

Tyvärr är jag ganska fantasilös just nu. Jag tror jag blivit kvävd av allt fluff och pyssellim.

• PHE

Hur många procent av alla medlemmar här tror ni är killar/män?

Vore kul att veta. Ibland känner man sig onekligen förhållandevis ensam som kill här. Å andra sidan kan man ju snubbla över en del mystiskt fluff också. Lite som att kika in i ett rum som man inte får vara i.

Allez - har du fluffat upp dig för din comeback?

• Blivande Mrs Berg

HAhhahahahaha uppfriskande inlägg! var lite orolig där ett tag att jag skulle hamna bland alla bridezillas! ;)

• Hammerman

PHE skrev 2009-12-14 23:02:26 följande:

Hur många procent av alla medlemmar här tror ni är killar/män? Vore kul att veta. Ibland känner man sig onekligen förhållandevis ensam som kill här. Å andra sidan kan man ju snubbla över en del mystiskt fluff också. Lite som att kika in i ett rum som man inte får vara i. Allez - har du fluffat upp dig för din comeback?
    Fast du luras. Parfoto + könsneutralt användarnamn = kvinna som postar på BT.
  • Allez
    PHE skrev 2009-12-14 23:02:26 följande:
    Hur många procent av alla medlemmar här tror ni är killar/män? Vore kul att veta. Ibland känner man sig onekligen förhållandevis ensam som kill här. Å andra sidan kan man ju snubbla över en del mystiskt fluff också. Lite som att kika in i ett rum som man inte får vara i. Allez - har du fluffat upp dig för din comeback?
    Jag tror jag återhämtat mig, det var vårt vigselsamtal med prästen som hjälpte. Vi fick prata mycket svett, lera, vurpor och ärr med honom.

Och nej, det var inte äktenskapet som han varnade för utan vi diskuterade mountainbikekörning.

För övrigt kan man ibland känna sig rätt ensam som tjej här också.
  • PHE

Hammerman, du får tro vad du vill. Tjejen hittar du till höger på vårt foto och det är inte jag. Däremot skrev hon ett inlägg om brudklänning från Garamaj med min signatur vilket hon fick lite onda ögat för. Sånt kan ju onekligen skapa viss förvirring.

• SposaRoma

Jag kan väl säga direkt att min framtida inte finns här, då hans svenska är obefintlig. Dyker det däremot uupp inlägg på engelska eller italienska kan ni väl hojta vill va? ;)

Han är väldigt engagerad. Vi var överens om hur vi ville ha det, och det mesta av vår planering hittills har faktiskt varit fokuserad på våra gäster, inte så mycket oss. Mina gäster kommer från Sverige och USA till Rom där vi bor, och jag har funderat mycket på planering för dem med bussar och guidade turer och komfort. Mina tärnor har en klänning osm går att ha på sig i 10 olika varianter så de väljer modellen de trivs med bäst. Mottagningen är ute på en agriturismo vid havet (b&b), vi sover alla över där (så slipper folk oroa sig för att köra hem etc)och äter lunch tillsammans dagen efter.

Men mannen ifråga fick 2 bröllopstidningar, han gick igenom dem noggrant och öronmärkte sidorna med klänningar han gillade, och en av dem var precis samma klänning jag ville ha. Hans mamma syr upp klänningen åt mig, hon är gammal sömmerska, och vore det inte för att han vill att det ska vara en övrraskningen på dagen (jag med), skulle han följa med till tygaffären och välja tyg. Alla detaljer pratar vi om tillsammans, han sade att han vill vara delaktig för det är ju "självklart". Jag vet att jag har tur, men å andra sidan, det finns ju en anledning varför jag gifter mig med denna man. ;)

Håller inte heller med om "MIN dag, JAG vill, JAG ska ha.." eller "äh jag bryr mig inte, jag behöver bara vara brudgum och dyka upp"..men wtf.

Svar på tråden Om att vara MAN på bröllopstorget