• PHE

Om att vara MAN på bröllopstorget

Tjejer/kvinnor/damer och ni andra 2 killar/män som finns på Bröllopstorget - lystring! Några frågor:

1) Hur kommer det sig att många tjejer förstärker stereotypen av den svaga kvinnan som vill vara en liten liten prinsessa på sitt stora stora stora sagobröllop med en stor stor karl som tar henne med storm? Varför blir det bara så när det är bröllopsplaner och varför blir det inte så en sur vanlig måndag när det ekar i kassan.

2) Varför är det så populärt att svara - känns det rätt för dig så är det rätt?

3) Varför tror de flesta tjejer här att deras killar INTE finns med som medlemmar men under nicknames? Vi är fler än ni tror.

Till alla er tjejer där ute - jag finns här och jag vet att ni vet att jag finns här för om jag inte fanns här skulle ni inte finnas här och om ni inte fanns här så vore hela Bröllopstorget precis som allt annat manssluskeri - ett stort korvparty.

Grattis tjejer till en helt egen site, utan testosteronstinna alfahannar som vill bjuda på drinkar.

Sist men inte minst - håll ett öga öppet på vad era m2b egentligen gör när ni inte ser...

KEEP IT REAL!

• Svar på tråden Om att vara MAN på bröllopstorget
  • Chris24

Jag håller ju självklart inte med om allting här inne men 2 saker jag dock håller med om väldigt mycket, är just det här med tärnorna, som jag skrev i en annan tråd om just tärnor, så tycker jag vissa brudar blir för jävla hysteriska och bossiga över sina tärnor och om allt runtomkring där.
    Jag har fått höra om hur tärnorna som är ens bästa vän, som sen är din tärna, säger upp vänskapen med bruden pga så mycket skit som sker, men hallå ja?! Värt det eller?

Skulle aldrig få för mig och behandla min tärna, som också är min bästa polare för den delen men även om hon inte nu skulle va det, aldrig behandla någon sådär! Det är ju så respektlöst!

Sen att din bröllopsdag blir ALLT, det fattar jag inte? Finns väl andra glädjedagar? Det blir för mycket för vissa, som om man inte har grepp, tappar då greppet ännu mer och blir den här "bridezilla" too much kan jag tycka. Är det då värt och förlora en vänskap för det?

Låter väldigt absurt i mina öron tyvärr.

Är dem människorna likadana när din bästa polare skulle råka och döpa sitt barn efter det namnet som du alltid drömt om tex? Ojojoj..

• PHE

Kan tjejerna inte bara erkänna att ni vill dominera hela bröllopet?

• Heloise

Varför erkänna nått, som i vårt fall inte är sant?
    Jag dominerade inte vårt bröllop, jag pluggar heltid och jobbar 75%, för att vi överhuvudtaget skulle kunna gifta oss, så var vi "tvugna" att dela på ansvaret, det är svårt att dominera ett delat ansvar.

PHE skrev 2009-12-09 21:49:25 följande:
    Kan tjejerna inte bara erkänna att ni vill dominera hela bröllopet?
  • CeKe

Hehe, jag försöker verkligen få med min käre Kece i alla beslut, men han säger rätt ofta att :gör som du vill, bara jag får dig... men när det sen till slut gäller att fatta beslut om saker visar det sig att han har rätt fasta åsikter och de är orubbliga! Så ärligt talat är det nog han som för tillfället har bestämt hela vigselakten, sånger, efternamn, att bara jag ska ha en vigselring, lite hur han vill att ringen ska se ut (som han inte alls brydde sig om haha, eller han vill inte va med o välja, men när jag sen visar olika ringar för honom så säger han Nä fy och ja, den tycker jag), att vi ska ha bordsplacering (hade tänkt leka fram den´från början) och så säger han lite fint. Att men gumman, du får ju bestämma allt annat. Skratt.. finns inte så mycket mer än mat o tårta och småsaker att bestämma

Så i vårt fall är nog min käre sambo som bestämmer det mesta och använder kvinnlig list till att få mig att känna att jag regerar över allt *ler*

• CeKe

Och just ja.. maten =) Den skulle jag också bestämma, men där är han också och petar. skratt... Men ärligt talat tycker jag det är underbart att han är engagerad, tycker det är kul att planera (även om han aldrig skulle erkänna att han vill va med och planera småsaker etc) och att vi är två om det hela! Det är ju vår gemensamma start på resten av våra liv, så vore ju trist om han inte brydde sig i detaljer!

• Sebastiána
    PHE skrev 2009-12-09 23:18:57 följande:
    Ni dominerar med märkliga medel.
    Hur?
  • Imma

Ni? Du menar ALLA tjejer?

Naturligtvis. Vi har en stor, hemlig plan att ta över världen. Det börjar naturligtvis med att vi tar över och dominerar våra egna bröllop. Efter det ligger världen för våra fötter.

Oups, nu avslöjade jag oss....

PHE skrev 2009-12-09 23:18:57 följande:
    Ni dominerar med märkliga medel.
  • MsMinelli

PHE: du har ju uppenbarligen insett att du blir "dominerad med märkliga medel" av din flicka, så antingen accepterar du det faktumet och går vidare eller så gör du något åt det. Simple, no?

Sen säger det ju också mer om den som säger det än om det kvinnliga könet att ni baserat er kunskap om tjejer på de gånger ni haft en flickvän som sminkar sig länge eller som gjort att ni känner er manipulerade...

Min sambo har blå ögon, men jag vet också att inte alla killar har det

• Sebastiána
    MsMinelli skrev 2009-12-10 08:40:25 följande:
    PHE: du har ju uppenbarligen insett att du blir "dominerad med märkliga medel" av din flicka, så antingen accepterar du det faktumet och går vidare eller så gör du något åt det. Simple, no? Sen säger det ju också mer om den som säger det än om det kvinnliga könet att ni baserat er kunskap om tjejer på de gånger ni haft en flickvän som sminkar sig länge eller som gjort att ni känner er manipulerade...Min sambo har blå ögon, men jag vet också att inte alla killar har det
    Precis. Jag sminkar mig nästan aldrig till vardags numera, och om jag sminkar mig när vi ska ut tar det en kvart. Jag har ju sminkat mig förut, jag vet hur jag ska göra
Svar på tråden Om att vara MAN på bröllopstorget