• PHE

Om att vara MAN på bröllopstorget

Tjejer/kvinnor/damer och ni andra 2 killar/män som finns på Bröllopstorget - lystring! Några frågor:

1) Hur kommer det sig att många tjejer förstärker stereotypen av den svaga kvinnan som vill vara en liten liten prinsessa på sitt stora stora stora sagobröllop med en stor stor karl som tar henne med storm? Varför blir det bara så när det är bröllopsplaner och varför blir det inte så en sur vanlig måndag när det ekar i kassan.

2) Varför är det så populärt att svara - känns det rätt för dig så är det rätt?

3) Varför tror de flesta tjejer här att deras killar INTE finns med som medlemmar men under nicknames? Vi är fler än ni tror.

Till alla er tjejer där ute - jag finns här och jag vet att ni vet att jag finns här för om jag inte fanns här skulle ni inte finnas här och om ni inte fanns här så vore hela Bröllopstorget precis som allt annat manssluskeri - ett stort korvparty.

Grattis tjejer till en helt egen site, utan testosteronstinna alfahannar som vill bjuda på drinkar.

Sist men inte minst - håll ett öga öppet på vad era m2b egentligen gör när ni inte ser...

KEEP IT REAL!

• Svar på tråden Om att vara MAN på bröllopstorget
  • Summer2010

Jag vet att min kille inte är här för han:
    1) pratar engleska
    2) tycker det är jättelöjligt med ett bröllopsforum

Han lägger själv mesta planeringen till mej för han vet hur mkt jag gillar det. Men däremot så pratar vi alltid igenom alla tankar jag har och jag bestämmer inget utan att fråga honom. Är helt enkelt mer mitt intresse än hans.

• PHE
    Rufsas skrev 2009-12-04 21:30:55 följande:
    PHE: Förstår inte alls var du vilka komma med denna tråden.
    Jag vill föra fram hur det kan vara att vara en liten liten liten katt bland 100 000 stycken bridezillas.

Ni som känner lite dåligt samvete för att ni tagit över planeringen / låtit honom släppa taget lite för lättvindigt -

ENGAGERA HONOM OCH GÖR DET IDAG!
  • Lyckliga013bruden

Hur??

Jag tänker inte tjata eller krusa med honom för han är vuxen nog att inse att vill han vara med och planera och tycka saker får han engagera sig. vill han inte så vill han inte och jag tänker inte tvinga honom.

Jag bokar och beställer inget utan att jag frågat om hans åsikt.

PHE skrev 2009-12-06 10:33:27 följande:
    Jag vill föra fram hur det kan vara att vara en liten liten liten katt bland 100 000 stycken bridezillas. Ni som känner lite dåligt samvete för att ni tagit över planeringen / låtit honom släppa taget lite för lättvindigt - ENGAGERA HONOM OCH GÖR DET IDAG!
  • shakynose
    Hammerman skrev 2009-12-04 21:01:22 följande:
    1) Du menar att det bara gäller vid bröllop?
    2) Kvinnodominerat och därmed egocentrerat forum.
    3) Större delen av klientelet har ingen forumvana.
    1) Jag tycker inte heller att det verkar bara gälla vid bröllop! Många tjejer har någon slags prinsessimage att leva upp till konstant. Tyvärr, för det är inte särskilt hett alls!

2) Jepp, och det hör väl ihop med ettan? Världen kretsar ju kring en prinsessa och hennes känslor, och alla måste ju hjälpas åt så att hon blir glad.

3) Det stämmer att de flesta iaf inte verkar ha någon vidare forumvana, men: Är vi verkligen så blåögda som TS antyder? Hur vet du det?
  • Sebastiána
    Allez skrev 2009-12-04 21:21:25 följande:
    Vad ska min pojkvän på det här forumet att göra, det är trots allt mitt bröllop?
    Hoppas och antar att detta var ironiskt. I så fall
  • Sebastiána
    Heloise skrev 2009-12-04 21:33:06 följande:
    Sen vill jag tillägga att jag rent generellt vänder mig emot att se bröllopsdagen som DEN bästa dagen i livet. Det skapar en enorm press och vilken dag kan leva upp till att vara klimaxet på ett helt liv? En jäkligt underbar och fantastisk dag, ja visst. Men jag hoppas ju att vi har flera sådana dagar framför oss, och jag är rätt övertygad om att få barn slår att gifta sig vilken dag i veckan som helst.
    [/citat]

Precis! Om bröllopsdaegen är den mest fantastiska dagen i en hela liv, vad har man då för anledning att leva efter bröllopet? Vi gifter oss för att vi tycker att det är det rätta för oss att göra. Vi behöver ingen bröllopsfest. Men å andra sidan är det kul att åtminstone ha en riktigt stor fest i livet och då kan man ju lika gärna ha den när man gifter sig.
  • Sebastiána
    Fjosok skrev 2009-12-04 13:04:02 följande:
    Personligen är jag ju designfreak och lite retsticka, därför jag är här. Men jag förvånas många gånger över männens bristande initiativ. Vad skulle hända om en man VISADE initiativ lika mycket som henne? OCh ville nått annat "Nä, jag vill ha en brud i bakelse och inte sjöjungfru, sorry men du får byta"Otänkbart va?Men man lsäer hela tiden "Han ska inte ha frack som han ville utan kosym med väst matchande färgtemat för det blir mycket bättre".Kanske männen ska säga ifrån snart
    Jag kommer inte att lägga mig i vad han, och hans söner, ska ha på sig. Det får han sköta. Jag vet att han kommer att välja något som är snyggt och som han passar i - även om han annars inte är så intresserad av kläder. Nu kommer vi inte att ha något färgtema. Det verkar urlöjligt tycker jag. Möjligen att vi har ett tema när det gäller dukningen, och ett annat när det gäller allt tryckt material*. Jag jobbar med layout och formgivning och kommer att göra det själv, vilket min kille är jätteglad för eftersom han dels tycker att jag är duktig, dels har sett att vi sparar en rar slant på det!

*Det blir inte direkt ett tem men eftersom det är en och samma person (jag) som designar inbjudningar, program osv blir det ju indirekt ett tema.
  • Allez
    Sebastiána skrev 2009-12-06 16:43:51 följande:
    Hoppas och antar att detta var ironiskt. I så fall
    Sjäklart ironiskt. Att planera vårt bröllop tillsammans har varit ett helt underbart projekt. Ett tillfälle att få lära känna nya sidor av varandra, att njuta av styrkan i att vara två, att gemensamt ta beslut men också kunna lägga över beslut på den andra parten och lita på att de blir bra. Det handlar om att utnyttja varandras styrkor och stödja varandra i de svaga stunderna, precis som i det vardagliga livet.
  • Sebastiána

Något jag verkligen ogillar är när bruden verkar tycka att alla andra på bröllopsdagen är någon sorts statister som hon ska regissera... och kyrkan är inte ett heligt rum utan en kuliss. Om hon inte är religiös vill hon helst att prästen inte pratar om Gud under vigseln och blir upprörd över att man faktiskt måste ha med minst två psalmer på ett kyrkligt bröllopet.

• Sebastiána
    Sebastiána skrev 2009-12-06 17:02:41 följande:
    Något jag verkligen ogillar är när bruden verkar tycka att alla andra på bröllopsdagen är någon sorts statister som hon ska regissera... och kyrkan är inte ett heligt rum utan en kuliss. Om hon inte är religiös vill hon helst att prästen inte pratar om Gud under vigseln och blir upprörd över att man faktiskt måste ha med minst två psalmer på ett kyrkligt bröllopet.
    Allstå en bridezilla. Det finns en högre andel bridezillas på BT är i "verkligheten". Hoppas jag i alla fall.
Svar på tråden Om att vara MAN på bröllopstorget