• PHE

Om att vara MAN på bröllopstorget

Tjejer/kvinnor/damer och ni andra 2 killar/män som finns på Bröllopstorget - lystring! Några frågor:

1) Hur kommer det sig att många tjejer förstärker stereotypen av den svaga kvinnan som vill vara en liten liten prinsessa på sitt stora stora stora sagobröllop med en stor stor karl som tar henne med storm? Varför blir det bara så när det är bröllopsplaner och varför blir det inte så en sur vanlig måndag när det ekar i kassan.

2) Varför är det så populärt att svara - känns det rätt för dig så är det rätt?

3) Varför tror de flesta tjejer här att deras killar INTE finns med som medlemmar men under nicknames? Vi är fler än ni tror.

Till alla er tjejer där ute - jag finns här och jag vet att ni vet att jag finns här för om jag inte fanns här skulle ni inte finnas här och om ni inte fanns här så vore hela Bröllopstorget precis som allt annat manssluskeri - ett stort korvparty.

Grattis tjejer till en helt egen site, utan testosteronstinna alfahannar som vill bjuda på drinkar.

Sist men inte minst - håll ett öga öppet på vad era m2b egentligen gör när ni inte ser...

KEEP IT REAL!

• Svar på tråden Om att vara MAN på bröllopstorget
  • Fjosok

Bröllop är brudens show sedan långt tillbaka.

Tyvärr kan man tycka ...

• Imma

Det märks inte minst i alla trådar där man hela tiden uttrycker sig i jag-form. "Jag tänkte göra si eller så på bröllopet". Jag kan inte annat än att tycka synd om dessa män som uppenbarligen inte får vara med alls och tycka till om SIN stora dag.

Fjosok skrev 2009-12-04 12:52:15 följande:
    Bröllop är brudens show sedan långt tillbaka.Tyvärr kan man tycka ...
  • Fjosok

Personligen är jag ju designfreak och lite retsticka, därför jag är här. Men jag förvånas många gånger över männens bristande initiativ. Vad skulle hända om en man VISADE initiativ lika mycket som henne? OCh ville nått annat "Nä, jag vill ha en brud i bakelse och inte sjöjungfru, sorry men du får byta"

Otänkbart va?

Men man lsäer hela tiden "Han ska inte ha frack som han ville utan kosym med väst matchande färgtemat för det blir mycket bättre".

Kanske männen ska säga ifrån snart

• Korallbruden

Hos oss så önskade jag mig Ekotempel, brännboll ock knytkalas.

Mr Korall ville ha slott, vit stenkyrka samt häst och vagn...

Vi har fått jämka.

" Vem vill vara prinsessa när man kan få nocka Silvia och vara DROTTNING för en dag"

• KatjaB
    Fjosok skrev 2009-12-04 13:04:02 följande:
    Men man lsäer hela tiden "Han ska inte ha frack som han ville utan kosym med väst matchande färgtemat för det blir mycket bättre".Kanske männen ska säga ifrån snart
    ja gud vad hemskt att folk inte får bestämma själva.. ungefär som alla stackars tärnor som "måste" ha en viss färg eller är taskiga som inte har lust att lägga ner mycket pengar på kläder som de dessutom inte fått välja själva.

Min sambo har som tur är egen vilja, han ska prompt ha plommonstop och käpp till sin kostym. Jag funderar lite på om han kommer vara väldigt lik charlie chaplin även fast jag förstås tror att han kommer vara snygg iallafall
  • kece

Jag som kille har mina åsikter om hur saker o ting ska vara.. eller hur jag vill att det ska vara.. dom viker jag inte ner i första taget.. det kan jag säga..
    men det jag inte har någon åsikt om så får ceke bestämma hur hon vill ha det.. såvida jag inte anser att det är käpprätt åt h-e..

vi är väldigt överrens om hur vi vill ha det.. undantag på ett par punkter.. men jag kommer nog få min vilja igenom där också :)

• lillalyckan
    Fjosok skrev 2009-12-04 13:04:02 följande:
    Personligen är jag ju designfreak och lite retsticka, därför jag är här. Men jag förvånas många gånger över männens bristande initiativ. Vad skulle hända om en man VISADE initiativ lika mycket som henne? OCh ville nått annat "Nä, jag vill ha en brud i bakelse och inte sjöjungfru, sorry men du får byta"Otänkbart va?Men man lsäer hela tiden "Han ska inte ha frack som han ville utan kosym med väst matchande färgtemat för det blir mycket bättre".Kanske männen ska säga ifrån snart
    Var och provade klänning med min blivande. Tar fram en jättefin skapelse med spetsdetalje. "Nej den kan du inte ha, den ser ut som gardin." Tar fram nästa, "Nej men du kan ju inte se ut som nån lampskärm på bröllopet!" säger han bestämt och plockar fram vad han tycker att jag ska ha.

Vi är två mycket starka viljor men har hittat balansen hur vi ska kompromissa

• Lyckliga013bruden

Jag försöker inkludera honom och vill att han ska engagera sig mer men det är svårt. Därför blir det mycket jag-tänkte tänkande, det är lite lättare att få en åsikt ur honom om jag har en klar färdig idé. Musiken ville han ta ansvar för, och tekniken, och tårtfyllningen. men bara tårtfyllningen, att leta bageri och hitta modell och utseende på tårtan det får jag göra. han hade en vilja om brudparet på tårtan som jag ska försöka förverkliga. Annars är väldigt mycket upp till mig.

• PHE

Han hade en vilja om brudparet på tårtan som du ska försöka förverkliga???

Känns det inte som att den tanken SKA förverkligas om det nu är en av de få saker som han vill engagera sig i?

Jag bara undrar, tror ni att det är ngn slump att det är så mkt kvinnor på BP? Känner ni när ni planerar att ni ger honom tillräckligt med utrymme eller tar ni över för vad som är ER fantasi om dagen D?

Oavsett kan jag bara beklaga alla dessa sluskar som sitter i detta avlånga rike och gör sig själva till statister när de låter den bästa dagen i livet närma sig utan att själv lägga ner krut i det. Om inte annat kan man ju se det som att man aldrig tidigare eller senare kommer planera en så stor fest som det är fråga om.

Jag hoppas bara inte att ni kuvar er karlar där ute och att de inte får bestämma för att ni har det yttersta vetot.

Kom ihåg att det finns ett liv efter bröllopet också - kanske låter patetiskt men så är det ju.

It takes two to tango.

XO XO

• David i sthlm

Hej! Tänkte bara säga att jag måste vara en av de två andra som du pratar om, i alla fall så är jag karl, och hänger här på forumet en del. Både jag och min W2B (Tomlinn) finns här, och ibland skriver vi i samma trådar (till och med oberoende av varandra då och då)...

Svar på tråden Om att vara MAN på bröllopstorget