• gumzan
    Äldre 8 Nov 20:23
    12510 visningar
    80 svar
    80
    12510

    Vi ska säga ja MEN handen på hjärtat vad är det med din M2B som retar dig bara lite grann :)

    Som sagt, vi älskar våra M2B och vi ska säga ja. Men ingen man är perfekt (ingen kvinna heller för den delen), så handen på hjärtat.... vad retar du dig på hos din blivande man? En liten olata han har, vad han gör eller inte gör kanske?

    Jag kan ibland reta mig galen på att min M2B är petnoga med vissa saker. Jag kan leva i organiserad kaos, medans han är sååå organiserad och logisk i sitt tänk :)

  • Svar på tråden Vi ska säga ja MEN handen på hjärtat vad är det med din M2B som retar dig bara lite grann :)
  • jojann­a
    Äldre 10 Nov 21:04
    #61

    Vad är det för melodi? vill lära mig den låten!!

  • Mirey
    Äldre 10 Nov 22:16
    #62

    Hahaha d e juh ganska sött ändå!!


    JustMeAndMyLove skrev 2009-11-10 18:25:15 följande:
    Haha, M visslar jämt MEN hon är helt TONDÖV när hon visslar!Sjunga gör hon okej, men när hon visslar låter det som om hon är... ostämd :P
  • Mirey
    Äldre 10 Nov 22:18
    #63

    Men jag hatar sånt! Att låtsas som om inget har hänt lixom!!
    Jag hade ba påmint honom att jag fortf e sur o att situationen inte e löst!!


    källerudd skrev 2009-11-10 19:20:18 följande:
    Jag stör mig inte på mycket hos min J det skulle vara att han har mer städmani än vad jag har, men det är nästan lite bra..Däremot så är han grymt irriterande när vi blir osams om något då vägrar han prata med mig. Han sitter som en mussla utan att säga ett ord.. Det är grymt irriterande och jag har försökt att säga att man måste prata med varandra för att reda ut saker och ting men icke. Jag blir ju tyvärr bara ännu argare. Sen kan han komma någon timme senare och vara precis som om ingenting har hänt.. hur tror ni jag är då??? Någon som vet hur man löser sånt här??? =)
  • Mirey
    Äldre 10 Nov 22:20
    #64

    Vem orkar ens lyssna på musik o va på topp humör kl 6.30????!!!


    Chris24 skrev 2009-11-10 20:39:59 följande:
    Hahahahaha, känner igen det där, jag är problemet Det är skönt o få ut det, brukar komma in på jobbet med Mp3-spelaren på högsta, tiden är omkring halv 7 o jag är själv för jag öppnar, sätter på kaffet o går runt o skriker (sjunger det vill säga) meddans jag startar upp allting.Tur ingen är på jobbet..
  • Mirey
    Äldre 10 Nov 22:20
    #65

    Hahaha va sött!


    gumzan skrev 2009-11-10 20:54:40 följande:
    Appropå sång, jag nybliven mamma fick barn i mars och jag sjunger nästan hela tiden. Även när min lilla prinsessa inte är i närheten så lallar man på barnsånger som: vi är ett stim som simmar omkring och vi ser ingenting o kanske vi pruttar det är ingen som ser ;) i mataffärs kön!!!
  • Chris2­4
    Äldre 11 Nov 06:49
    #66
    gumzan skrev 2009-11-10 20:54:40 följande:
    Appropå sång, jag nybliven mamma fick barn i mars och jag sjunger nästan hela tiden. Även när min lilla prinsessa inte är i närheten så lallar man på barnsånger som: vi är ett stim som simmar omkring och vi ser ingenting o kanske vi pruttar det är ingen som ser ;) i mataffärs kön!!!
    gud vad gulligt! tack! kvart i 7 på morgonen behöver man skratta, lyssnade precis klart på min egna sång som jag sjöng med in på jobbet alldeles ensam
  • Chris2­4
    Äldre 11 Nov 06:52
    #67
    Mirey skrev 2009-11-10 22:20:03 följande:
    Vem orkar ens lyssna på musik o va på topp humör kl 6.30????!!!
    Jaaaaag
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 11 Nov 16:20
    #68

    Jag sjunger hela vägen till skolan i bilen (ca 1 h resa) för att inte somna bakom ratten :P
    Hjälper faktiskt! Känns som att man kan inte skrika (läs sjunga) och somna samtidigt, haha


    Mirey skrev 2009-11-10 22:20:03 följande:
    Vem orkar ens lyssna på musik o va på topp humör kl 6.30????!!!
  • Mirey
    Äldre 11 Nov 16:34
    #69

    Hehe bra taktik!!


    JustMeAndMyLove skrev 2009-11-11 16:20:02 följande:
    Jag sjunger hela vägen till skolan i bilen (ca 1 h resa) för att inte somna bakom ratten :P Hjälper faktiskt! Känns som att man kan inte skrika (läs sjunga) och somna samtidigt, haha
  • gumzan
    Äldre 11 Nov 19:04
    #70

    Nästa gång ni står vi ex rödljus, kolla in folket i bilarna runtomkring och småfnissa lite åt hur kul man ser ut när man sitter o gapar som en fisk..

  • käller­udd
    Äldre 11 Nov 19:39
    #71
    Chris24 skrev 2009-11-10 20:08:21 följande:
    Oh herre gud.. välkommen till min klubb,min värld Lösa? Går det? Jag har tagit det som om det är han helt enkelt o hur man ska komma in o förändra någons personlighet?Däremot har jag sagt till på skärpen, att jag tycker det är grymt jobbigt att han beter sig på detta vis o jag kan inte bara "släppa o gå vidare" för att han ÄR glad nu liksom, det funkar inte så för då är skadan redan skedd.Numera så brukar han komma till mig när vi har bråkat faktiskt, han tar en 30min - 1h ibland på sig att lugna ner sig o sen kommer han för att be om ursäkt o förklara sig, så han hajar det hela med att "prata" ut liksom..Sen får jag acceptera att han är inte som mig, vill gärna lösa saker o ting NU PÅ DIREKTEN liksom, vissa vill va i fred helt enkelt ibland i en viss tid o sen prata.Blev det nåt vettigt sagt där?
    wow så det finns fler..trodde bara det var han som va på det viset =) Nä jag tror inte det går. Men det va ju skönt att höra att man inte va ensam... Jo men det blev lite tydligare..För jag är oxå en sån som vill lösa allt just NU. Så får väl kanske försöka få honom att förstå att vi måste prata men att vi kan göra det senare. Men att han inte kan komma tillbaka och vara glad som en lärka..för det är inte jag.

    tack!!
  • käller­udd
    Äldre 11 Nov 19:42
    #72
    Mirey skrev 2009-11-10 22:18:23 följande:
    Men jag hatar sånt! Att låtsas som om inget har hänt lixom!! Jag hade ba påmint honom att jag fortf e sur o att situationen inte e löst!!
    Jo så blir det ju, behöver inte påminna honom det märker han själv...fast det blir lite av en ond cirkel av det..För då blir han sur för att jag fortfarande är sur osv osv..Så vi måste liksom prata, men men någon gång kanske han förstår =)
  • Chris2­4
    Äldre 11 Nov 20:03
    #73
    källerudd skrev 2009-11-11 19:39:02 följande:
    wow så det finns fler..trodde bara det var han som va på det viset =) Nä jag tror inte det går. Men det va ju skönt att höra att man inte va ensam... Jo men det blev lite tydligare..För jag är oxå en sån som vill lösa allt just NU. Så får väl kanske försöka få honom att förstå att vi måste prata men att vi kan göra det senare. Men att han inte kan komma tillbaka och vara glad som en lärka..för det är inte jag.tack!!
    Oh, herregud ja.. gissa vilka problem jag hade med det i början du! Som sagt, du måste säga till honom annars kommer han att fortsätta för han tror det är OK o du får till slut ett STORT utbrott (som jag fick tyvärr av evig tystnad kändes det som) och då hade inte hade han fattat att det var så pass illa o att han "fick" göra som han ville o jag verkade "ok" med det ju, hör du? Så nu vet han hur jag är och jag vet någorlunda hur han är, är han oftast på dåligt humör så lämnar jag honom i fred tills han kommer omkring, det sjuka är att jag är tvärtom, om jag är på dåligt humör o han märker det så VILL jag att han ska komma o prata med mig. Han vill absolut inte det, låt mig va i fred är hans grej.. Men, vi är ju olika just där o det respekterar jag, hade sääääkert klagat om vi hade varit för lika också eller han som mig tror jag!

    Så nej,du är absolut inte ensam..

    Du,skriv gärna mail eller i min gb, öppet forum här om du inte vill dela med dig om just allt förstås, jag skriver nog lite här o lite i din inbox isf om vi fortsätter så du vet

    Tack själv!
  • Mirey
    Äldre 11 Nov 22:07
    #74

    Kommunikation e ooootroligt viktigt för att kunna leva ett lyckligt liv!

  • gumzan
    Äldre 13 Nov 14:49
    #75

    Är era M2B engagerade i bröllopsplaneringen?

    Min är verkligen på sparlåga känns det som, men påpekar gärna om det är något som inte han tycker passar, fast han själv aldrig kommer med förslag känns det som...

  • kikel
    Äldre 13 Nov 15:41
    #76

    Nä min finns inte ens i landet så jag får göra allt själv


    gumzan skrev 2009-11-13 14:49:03 följande:
    Är era M2B engagerade i bröllopsplaneringen?Min är verkligen på sparlåga känns det som, men påpekar gärna om det är något som inte han tycker passar, fast han själv aldrig kommer med förslag känns det som...
  • gumzan
    Äldre 13 Nov 20:15
    #77
    kikel skrev 2009-11-13 15:41:57 följande:
    Nä min finns inte ens i landet så jag får göra allt själv
    Läste på din sida vart han befann sig, hoppas allt är bra med honom, Min M2B har varit iväg på samma ställe för något år sedan, Så när det kommer sådana nyheter som det är på tv om nu så får jag fortfarande ont i magen. Dessa karlar det är något speciellt med dem som ger sig ut på såna äventyr.
  • Chris2­4
    Äldre 16 Nov 09:05
    #78

    Jag stör mig på att frågar man honom "Vad tycker du" så säger han "mm, jo men det är bra" och inget mer, frågar man igen så rycker han på axlarna o säger "du gör som du vll älskling" aaaarrhh och sen undrar han VARFÖR jag alltid tar med mig min bästa polare ut o får hennes åsikter istället?!

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 16 Nov 09:17
    #79

    det finns inte så mycket att störa sig på men några saker kand riva mig till vansinne!

    Jag kan föreslå en jättesmart sak, och verkligen tjata mig blå (ganska ansträngande med min hudfärg, som synes). T ex. "Åh, kan vi inte köpa en KOMODOVARAN! Jag har hört att de är jättebra att ha, och jadajadajada." Detta kan jag upprepa i veckor. Måttligt intresserad svarar han jo ja mmhmmm men vi åker aldrig till den där komodovaranbutiken (och jag fattar ju att han inte vill ha en komodovaran till slut). Sen kan han komma hem och säga: "Vet du, *valfritt namn* har köpt en KOMODOVARAN, vore inte det jävligt coolt! Vi kollar på en nu direkt *svänger in på komodovaranbutiken*!!" Och när jag då säger, jamen jag har ju SAGT att det vore en jättebra grej så kommer han aldrig ihåg att jag ens nämnt något om en komodovaran. Efter 14 år börjar han dock bättra sig....

    Sen är han jävligt långsam ibland. Men hallå, ÖKA!!!!!

    men å andra sidan så stör han sig på mig med, så det är väl jämnt antar jag.

  • Mirey
    Äldre 16 Nov 09:50
    #80

    Men guuuud jag kan relatera mej till detta så mkt!
    Jag kan säga en grej typ: jo vi kommer att räcka på altanen med alla gäster o så. Så tvekar han. Lr joo vi kan lära våra barn flera språk samtidigt, tvekar igen. TILLS nån i hans närvaro säger samma sak, som t ex hans mamma sa samma sak om gästerna o farbrorn som talar 3 språk hemme o hns barn har lärt sej sa samma sak då ska d bannemej va OK!! Fastän jag sagt flera ggr. Aaahhh. Händer dock inte ofta men man känner juh sej som en idiot om han inte kan tycka att d jag säger e smart no för o va sant. Har sagt åt han o han menar juh verkligen inte att jag inte e smart men vill ha råd från andra med. Men ska se till att han ändrar sej... Fy!


    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-16 09:17:35 följande:
    det finns inte så mycket att störa sig på men några saker kand riva mig till vansinne!Jag kan föreslå en jättesmart sak, och verkligen tjata mig blå (ganska ansträngande med min hudfärg, som synes). T ex. "Åh, kan vi inte köpa en KOMODOVARAN! Jag har hört att de är jättebra att ha, och jadajadajada." Detta kan jag upprepa i veckor. Måttligt intresserad svarar han jo ja mmhmmm men vi åker aldrig till den där komodovaranbutiken (och jag fattar ju att han inte vill ha en komodovaran till slut). Sen kan han komma hem och säga: "Vet du, *valfritt namn* har köpt en KOMODOVARAN, vore inte det jävligt coolt! Vi kollar på en nu direkt *svänger in på komodovaranbutiken*!!" Och när jag då säger, jamen jag har ju SAGT att det vore en jättebra grej så kommer han aldrig ihåg att jag ens nämnt något om en komodovaran. Efter 14 år börjar han dock bättra sig.... Sen är han jävligt långsam ibland. Men hallå, ÖKA!!!!! men å andra sidan så stör han sig på mig med, så det är väl jämnt antar jag.
Svar på tråden Vi ska säga ja MEN handen på hjärtat vad är det med din M2B som retar dig bara lite grann :)