• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • porchez

Tack vad snälla ni är! Skilsmässa kanske är fel ordval då vi inte var gifta, men så väl förlovade och det har varit en tung period, men nu, snart två år senare är det så skönt att för första gången står på egna ben :D

Nej hade ett annat nick senast, så ni behöver inte försöka komma ihåg mig, tror knappt själv jag minns vad jag hade då? Nu blev jag själv nyfiken ;)

Vickan - vi bor samma län (tror jag) med helt olika städer. Kan inboxa dig när/om jag känner mig mer varm i kläderna!

• porchez

ser att jag inte har fått till gubbarna än.
    Det måste jag öva på

• porchez

ah det var alltså en "näsa" som behövdes

• viktualia

Porchez - jag bor i en håla på K i ett län på Ö... håhåjaja... så hemlig jag är.. fniss fniss..

dags att sussa - men som sagt; känn dig välkommen!

• porchez

Tack åter igen.

Det gör jag med men det är inte samma håla vi bor i. hihi..
    Men jag är mycket bekant med din håla, jag har tillbringat många sommrar där, då jag har släkt i närheten

God natt på er alla, kanske vågar mig in en sväng imorgon också!

• Ore

Hej och välkommen hit porchez! Själv har jag bara varit med i tråden i drygt ett år, så jag är nästan nybörjare

gosnosen: Jag kände mer i brösten vid vanlig ÄL än strax innan plusset... Så jag skriver under på att man verkligen inte har någon aning... Men jag håller tummarna stenhårt!!!

Bädda vaggan har varit skojigt. Nu tror jag att allt är klart för bebis ankomst. Litet mer städning och litet bakning och matlagning skulle iofs inte skada, men det är inget måste

Det är en släktvagga, tror makens farfar tillverkade den, så det är tredje generationens barn som ligger i den. Jättefin, ska se om jag kan få in en bild på den i galleriet när jag har en bebis i den också

Muggles: Tack för länkarna, ska kolla in dem imorgon.

• passionsblomman

Ore din gamla feminist, raka armhålorna, ta på dig en BH och läs ikapp brudöverlämningstråden. Jaglovar att du kommer att hinna både se ut som en fågelholk OCH skratta till slut mitt i eländet. Det var länge sedan det blev så här illa. För att inte säga aldrig...

• kängu

Godmorgon tråden!

MSW; Hoppas OP går bra! Det tror jag absolut!!

Porchez, välkommen!

Ore, snart snart snart!!!

STORA kramar till EA!!!!

Tummar hålls hårt för alla som behöver dom!

Här har vi haft en eländig natt med en förkyld Ru. Nu är han hur glad som helst och jag är helt död... Blir till att hålla ett konstant kaffeintag idag!

• kängu

Just det!
    Tummarna hålls självklart EXTRA hårt för Gosnosen just nu!!!

Nennelainen, hur gick det med tanten? Måste ni skjuta upp nästa IVF start nu? (förlåt om jag inte riktigt hängt med).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter