• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

muggles, jag älskade bilderna på den dör sajten du länkade till häromdagen! Jag har tittat lite på barnrumstapeter med djungeldjur på men inte hittat en sån som jag har tänkt mig men nu när jag såg dom där bilderna känns det som det funkar precis lika bra med vita väggar och så fina tavlor istället.

• Telis

"dör" ska ju förstås vara "där" ...

• viktualia

mugglan - jag tog ett span på den där filmen om profylax... och tror att jag återgår att att stoppa ner huvudet i sanden.... men men.. jag lär bli uppdragen en stund när jag ska till bm på fredag...

• porchez

hallå?

en smygläsare som gläntar på dörren...
    Vågar mig in och säger ett Hej! Har läst här lite till och från under åren, nästan ändra från början tror jag. Skrev aktivt ett litet tag då jag själv var i barnkarusellen ett tag. Tyvärr slutade det med skilsmässa istället :( Men det är en helt annan historia som vi inte behöver dra nu.

För nåt år sedan så var jag så nyfiken då hur det gått för er alla härinne så jag var tvungen att leta upp er tråd och läste till stor sorg att vissa fortfarande kämpar i motgångar. Nu har jag börjat fått lite dåligt samvete att jag smygläser här dagligen så jag måste väl komma ur garderoben, så här har ni mig:

skostorlek: 38/39
    Favoritchoklad: Marabou Frukt&Mandel även om jag älskar all choklad, även mörk till kaffe eller ett glas rött... Mmmm...
    Bor: tror jag bor närmst Viktualia av er här inne, även om det är en bit till hennes stad. (eller ska jag kalla det håla?)
    Barnfabrik: Nej inte alls då jag lever singelliv nu, men har försökt i ett årstid tidigare. Är man välkommen ändå?

• fru AM

Hej Porchez! Kul med en ny garderobsläsare! Välkommen!
    Tråkigt dock att höra att resultatet av ert år i barnkaruselllen blev en skilsmässa.

• viktualia

Porchez - välkommen!! Men nyfikna Vickan kan ju inte låta bli att undra om du hade samma nick "förra gången" du syntes i tråden?!?

Och bor närmast mig... då blir jag ju ÄNNU mer nyfis.... jag vet att jag ställer grymma krav på en nyoutad smygis.. men kan du inte inboxa var du bor?!?

Måste beklaga skilsmässan - för oavsett anledning och oavsett hur du mår av den idag så måste det vara ett tungt nederlag....

*kram och välkommen*

• passionsblomman

porchez-Tjaba! Välkommen!
    Vad coolt att det finns folk som läst den här tråden så himla länge!

Själv har jag bara hängt på BT i drygt ett år.

Vad tråkigt med skilsmässa! Hoppas du mår bra i det beslutet idag?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter