• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Telis - jag kan få förkylningar som bara sätter sig i näsan (hade det när jag var i Berlin). Denna gång är det i halsen istället ... föredrar näsan då de förkylningarna normalt brukar gå över efter några dagar. Usch, har sådan träningsabstinens!

• _koko_

Jaaa, telis, gör det! Som gravid får man ta jättelånga luncher!

Tycker det verkar skitläskigt med smärtan efter sprutan, alla verkar få så ont! Min gravida granne beskrev det på samma sätt som du, telis.
    Fast jag ska ta den där jäkla sprutan iaf, har hellre ont än riskerar att smitta barnen som ju inte kan vaccineras (blir sur över att man inte ens kan välja det dyrare vaccinet och vaccinera conny iaf...)!

• nennesjuttioåtta

Koko
    gosnosen har ju gjort ÄD!

• nennesjuttioåtta

jag fick ont av fästingsprutan så jag antar att det kommer kännas lika. Telis! Du får limma fast en liten badring i miniatyr på armen så att det inte tryckavlastar.

• _koko_

nenne - Men SHIT vad jag är förvirrad, det VET jag ju! 2 månaders sömnbrist börjar visst sätta sina spår...

• _koko_

nenne - Mmm, skickar du över de där solglasögonen är du snäll, de kan behövas för att dölja ringarna under ögonen...

• Lapinette

Usch, det är bara början av vintern och jag saknar redan sommaren!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter