• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

PB
    jag flyttade också i den åldern och det var _jättejobbigt_ så jag förstår honom. Men det blir ju bättre bara man kommer in i det nya livet. Du gör ju allt du kan för att det ska bli bra, han spelar i lag (finns ingen bättre ingång!) och eftersom du är medveten om att det är tufft så känner ju han säkert att han har ditt stöd. Jag önskar jag hade haft dig som mamma då.

• nennesjuttioåtta

BS
    Åååh blir man så av graviditeten?!? Jag blri bara veligare och veligare, särskilt kläde. Att gå och handla efter jobbet är inte tal om för då kommer jag aldrig hem och så hinner de stänga ändå och på kuppen er jag säkert jävligt urblåst ut. Späs det på med en graviditet så måste jag nog dela ut kopior till alla affärer att de måste be mig gå eller köpa det jag håller i om jag fastnat.

• nennesjuttioåtta

Vi kanske kan handla tillsammans och peppa varandra. Klart du ska köpa den där, den är skitsnygg på dig!

• nennesjuttioåtta

Eller: Det är bara pengar, det kommer nya!

• nennesjuttioåtta

Eller: Äh, köp en av varje färg om det är svårt att välja.

• nennesjuttioåtta

Eller: Fan vilken tid du tar på dig, hur svårt kan det va?!?!

• nennesjuttioåtta

nä, nu ska jag kela i soffan med man och katt!

Ha en skön söndag!

• passionsblomman

Herregud vad gulligt sagt! *börjar omedelbart gråta*

nennesjuttioåtta skrev 2009-11-01 21:04:11 följande:
    PBjag flyttade också i den åldern och det var _jättejobbigt_ så jag förstår honom. Men det blir ju bättre bara man kommer in i det nya livet. Du gör ju allt du kan för att det ska bli bra, han spelar i lag (finns ingen bättre ingång!) och eftersom du är medveten om att det är tufft så känner ju han säkert att han har ditt stöd. Jag önskar jag hade haft dig som mamma då.
  • passionsblomman

SA jag förresten att min sista lilla kissekattonge åkte idag? Ända till Öland har hon flyttat nu och de hade fallit pladask för henne när de såg henne i min annons. Jag undrade ju lite försiktigt hur det kunde komma sig att de inte tog en av alla andra förtiarton som både är yngre och ligger öovanför min annons.

Men det var just henne de ville ha. OCH lilla tösen gick rätt fram till tjejen, gjore åttor runt hennes ben, kröp upp i knät på henne och tryckte nosen mot hennes bröst och S-P-A-N-N så hela hon vibrerade.

Saken var biff!

-Jag hade kanske redan berättat allt det där... *minneslucka*

• Ore

aaaahhh, vad sött PB! Och du hade inte nämnt det tidigare, inte i den här tråden i alla fall. Kul att tjejen och katten fann varandra så direkt

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter