• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Telis
    men vadå, har alla kvinnor som ska föda barn en man som inte kan packa sin egen väska?

• nennesjuttioåtta

Telis igen
    trist med förkylningen hoppas du kryar på dig snabbt!

Här har jag och min kompanjon fått höra av chefen att vi ska vara hemma så fort vi känner oss det minsta sjuka för hon vill INTE bli smittad. Gissa vem som är här idag med halsfluss? Så önskan om att inte smitta andra gällde bara oss anställda.

• Telis

Sorry, nenne, jag skriver som en kråka, får skylla på förkylningen. Jag menade inte att man skulle packa väskan ÅT honom, bara att om man gör en lista över det som ska med till sjukhuset så ska man inte glömma mannens grejer. Dom är liksom viktiga dom också.

• nennesjuttioåtta

hej Lappis!
    Äntligen måndag! *zzzzzzzz*

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2009-11-02 09:22:10 följande:
    Sorry, nenne, jag skriver som en kråka, får skylla på förkylningen. Jag menade inte att man skulle packa väskan ÅT honom, bara att om man gör en lista över det som ska med till sjukhuset så ska man inte glömma mannens grejer. Dom är liksom viktiga dom också.
    Nä, jag trodde inte att du menade det men att de som skrev instruktionen menade det kanske? Fast det är nog sant, fokus ligger ju på annat så det är lätt att glömma att ta med såna saker.
  • muggles

Avslaget var väl inte speciellt äckligt?! Det är ju bara som en maffig mens. Det är ju inte som att det luktar speciellt äckligt el så...?
    Jag tyckte inte heller att moderkakan var speciellt intressant men det verkar BM tycka Hon visade att den var hel och så. Nä äta den - där snackar vi äckligt!!!

PB: Moa blev 2 år i augusti.

• Lapinette

Ikväll har vi kurs igen. Trevligt men attans vad måndagarna blir lång (inte hemma förrän 21.30). Zzzzzzzzz

• Lapinette

Och ikväll ska vi bl a disktuera varför vi vill adoptera och ofrivillig barnlöshet. Ska bli intressant och höra de andras berättelser.

• muggles

Lappis: kul med kurs! Själv ska jag på sång och rytmik med Moa. Men hon ser nog mest fram emot youghurten som hon får innan

Nenne: vilken fin tapet ni hade i klädkammaren - vad heter den? Jag tänkte inte på det där med samma lakan faktiskt...

Telis: grattis till försäljningen! Skönt att det är över.

Själv får jag lite ont i magen så fort jag tänker på lägenheten - det är som ett orosmoln som hänger över en. Man försöker tänka på annat men så kommer tankarna på den in och omedelbart så kniper det till i magen. Jobbigt som fan.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter