• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Ja visst var det gulligt!

Man får ju ha ett hjärta av sten om man inte smälter inför sådant bemötande av en liten katt.
    Och jag-som faktiskt fäst mig äldigt mycket vid just den här kissen, fick ju lov att bara konstatera att hon förtjänar att bo hos dem och få all uppmärksamhet och kärlek.

Tur att jag inte hade sagt det, eftersom jag isåfall inte minns det alls.. Lätt demensvarning här ibland känner jag!

• Ore

Nenne: Jag har inte blivit veligare av min graviditet iaf Snarare mer beslutsam, särskilt nu på slutet. Litet "jaja, måste bestämma mig för något medan jag fortfarande orkar hålla mig på fötter" och "nej, jag orkar inte gå till den affären också, så det här blir jättebra"

• Telis

Jag önskar att jag sov. Jag har blivit sjuk IGEN, både näsan och hjärnan är helt igenproppade och halsen kliar. Bara inte hostan kommer tillbaka, jag tror att min man kommer att flytta hemifrån i såna fall. Som lök på laxen vaknade jag kl 2.28 i natt och efter det var det helt omöjligt att somna om.

*ynk, ynk*

• Telis

Ore, jag läste i en förlossningsbok att man inte ska glömma att packa partnerns väska också. Han behöver mat, ett ombyte kläder och en tandborste (om den födande kvinnan klagar på någonting hos sin partner så är det i 9 fall av 10 på hans andedräkt ).

• Lapinette

Stackars dig!!! Det blir ju lätt så när man väl har börjat bli sjuk på hösten så håller det i sig hela vintern (till och ifrån) och sen har du dessutom lägre immunförsvar som gravid. Peppar, peppar så har vi klarat oss rätt bra hemma förutom förkylningen jag fick när vi var i Berlin (typiskt)!

Förresten, hur gick det med budgivningen. Var det någon ny som kom in i slutet eller vann den som ville ha lägenheten från början?

• Telis

PB, grattis till ett sånt fint hem till kattungen. Jag förstår att det skär i hjärtat att se henne åka men det måste vara en tröst iallafall att det verkar vara en sån bra familj!

• Telis

Nej, nu är jag trött på att vara sjuk, den förra förkylningen satt i i fem veckor så det känns som om jag knappt hann bli frisk emellan.

Det blev dom som varit mest på hela tiden.

• Lapinette
    Skönt att försäljningen är klar men trist med förkylningen .
  • Lapinette

Själv kände jag neeeeej, är det måndag när klockan ringde imorse. Så brukar jag faktiskt inte känna.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter