• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Vickan: Du/ni är mer än välkomna! Ang föräldrautbildningen: vi gick den typ 3 veckor innan E kom och ärligt talat var den inte supermycket att hurra för, men ändå inte värdelös. Ni har ju trots allt ett tag på er innan bebisen är beräknad. Du tror inte att vaccineringshysterin hinner lägga sig och de får igång en kurs igen innan det är "för sent". Annars när det gäller boktips minns jag att jag läste Att föda av Gudrun Abascal och någon bok av Anna Wilsby. Jag vet inte om de är de bästa för en blivande far, men det finns mycket bra i dem, så du kan ju om inte annat läsa dem. Vi (jag) läste många bitar högt och sedan pratade vi om det. Mest för min skull tror jag, men maken lärde ju sen ett och annat på kuppen.

• Parnassia

Ego: Vi ska till Kalmar i helgen. Någon som har nåt tips på en trevlig restaurang, som funkar när barn är med?

Dessutom vill jag gärna ha tips på era bästa halsbränna tabletter. Har Rennie nu och de funkar så kort stund tycker jag...

Kram alla som behöver, jag tänker på er. Sov så gott ni kan och ligg nära den som ger tröst och/eller den som behöver tröst.
    God natt!

• Piggelin1

Gosnosen & Semptember -näääääääääe vad ledsen jag blir Världens alla kramar till er båda

PB - du är GRYM på att uttrycka dig - får jag ha dig som idol & förebild?

Välkomna nykomlingar!

Kramar till alla!

*smyger ut igen*

• Hattis

September - Jäkla skit. Att veta att man har något dött i sig och fundera på metod för att få ut det är inget man önskar någon. Jag försööökte vara yttepytte tacksam över att i alla fall inte behöva ställas inför att behöva ta någon form av beslut - jag fick ju veta vid KUB/NUPP och fick höra att det i de flesta fall är något större kromosomfel även om det abslolut inte syns. Jag funderar över det där med metod, även om fostret inte växt så kan ju moderkakan ha gjort det, jfr ofostrig graviditet. obs att jag bara spånar och inte är medicinskt kompetent alls. Jag frågade läkaren som gjorde ul direkt inför skrapningen och hon sade att infektionsrisken är större om man blöder en längre tid och därför rekommenderade hon skrapning eftersom det då i regel slutar blöda två veckor efter skrapningen. Då får man i regel ett slut vilket är osäkrare om man bara tar tabletterna. Efter skrap var det inte ens återbesök. Det är nog bäst att lyssna på den läkare som gör bedömning utifrån UL och som har sett hur mycket som faktiskt ska ut. Kraaam!!!

Muggels - Vad jag inte fick höra var att det skulle bli svårare att bli gravid efter skrapning, sa din läkare ngt om varför? Stort grattis till budgivningen vad skööönt. Kram till dig med!

Gosnosen - NEJ inte ett minus också Kanske bra i alla fall om maken är upprörd och ledsen nu istället för att lagra känslorna inom sig så de kommer ut i ngn underlig form i framtiden. Kraaam!!!

Snigeln och Mugglan - Håller tummar för plus stället för BOM. Någon måste vända trenden i tråden.

Piggis - Hej!

Lappis och Tinga - efter att ha sett nästan hela SYTYCD så är min reflektion: få killar, för "amerikanskklippt" för att jag ska hålla intresset uppe - det är alldeles för korta klipp för min smak. Men det kanske blir annorlunda när de är framme vid topp 20? Har aldrig följt programmet tidigare men sett trailers som verkar vara fantastiska och jag har alltid tänkt att jag ska kolla in det.

• Hattis

Har nu läst lite mer noggrant och håller tmmar som sjutton för att Snorkfröken också ska plussa istället för att BOMMA snart. Det känns som om det vore troligt. Plusvågen kommer!

PB - jisses vad hårt att läsa det sonen skrev om fritiden, men nog verkar den inte så tom som det kanske kändes just när han skrev det. Om ett år (känns långt förstås) så kommer du troligen titta på det och dra en suck av lättnad över hur bra det har blivit, med tanke på vad sonens lärare, tränare och ni själva ser redan nu!

Telis - även jag blev nostaligisk av det trådnamnet! Tänk att det rullar på fortfarande här.

• Hattis

PLUSSA ska förstås stå med stora bokstäver Snorkfröken. Jag är nog för trött för att skriva märker jag. Hoppas på en bra dag i morgon med raketbudgivning för muggels lägenhet.

• kängu

Vickan, min make tyckte den Dick Sundevall boken var rätt så dålig, men rätt komisk Men jag har hört många som gillar den! Jag rekommenderar som ngn innan "Att föda" av Gudrun Abascal, den tyckte maken var bra!

• kängu

Mugglan, va skönt att budgivningen kommit igång, äntligen!

EGO, petitesser i sammanhanget, men FAN vad jag är trött. Måste få en bra natt snart...

September & Gosis, tänker på er båda. STORA STORA kramar!!!

• kängu

Just det, minns nu att maken läste högt ur den Dick Sundvall boken, vissa passager som han tyckte var extra komiska. Minns att det var mycket om bröst Men det finns säkert mkt bra info där i med, tror maken fastnade på att han är lite stenålders i sitt sätt att uttrycka sig ibland!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter