• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

Parnassia, jag åt Losec Mups. Superbra!

• Lapinette

Hattis - uttagningarna är ju lite som Idol man får se vissa bra, vissa dålig och så några livsöden. Det gör m a o inget om man missar denna del av serien. Dock lite skoj för en annan som sett nästan alla avsnitt tidigare då gamla "kändisar" dyker upp igen.

Det är när topp 20 är samlade som det blir riktigt, riktigt, jäkla ooootroligt bra. Då ska de dansa olika stilar i olika parkonstellationer. Latindansare som får en partner som är hiphopare och ska dansa modern jazz tillsammans osv. De är så duktiga! Har flera gånger suttit och gråtit av lycka för att de är så bra.

• _koko_

PB - Nä ingen katt. Nu har det gått 3 veckor och vi börjar ge upp hoppet. Vågar fortfarande inte snudda vid vad som kan ha hänt henne, är för bräcklig för att kunna hantera det...

vickan - Min sambo har jag för mig tyckte sundevall-boken var rätt stereotyp och "grabbig", däremot fick han en massa bra information om förlossningen på profylaxkursen. Sen får man ju en bok av bvc där det mesta om hur man sköter en nyföding står. Sen kanske du får pusha honom lite så han sätter ord på sina tankar.

kängu - När conny var ca 5 månader var jag helt färdig, och då hade vi ändå bra nätter. Jag talade om för min sambo att jag inte klarade av att ta hand om honom om jag inte fick sova ikapp lite, och under de följande 5 nätterna sov jag i källaren och sambon tog conny hela nätterna och gav ersättning. Det var vad som behövdes för att jag skulle bli människa igen.

telis - Det är ju i princip EXAKT samma ts som fruLlans andra (den första hade ju GRAVID först vilket vi tyckte var besvärligt eftersom det syntes i startraden )!

parnassia - Har nog aldrig ens varit i kalmar... :-0

piggis - Hej!!

• Lapinette

Och efter programmet igår satt jag och chattade med våra kompisare som har adopterat från Ryssland. Skönt att ha ett par i vår närhet som kan och känner till adoptionssvängen.

• _koko_

lappis - Har fortfarande de avsintten som gick när du var bortrest inspelade, tänk att jag aldrig fick ordning på det!! Jag är hopplös...

• _koko_

snaily - om man har gett sin katt första vaccinationssprutan, men sen liksom glömt att ge den andra inom 3-4 veckor, är det kört då? Kom på att nytillskottet bara fått en spruta och det är nog 7-8 veckor sedan nu...

• Lapinette

kokisen - maken har nu fixat så vi kan spela in avsnitt och se på HD-tv (heter det så). Och bara en vecka han inköpt detta så fick vi en lapp från vår brf om att de funderar på att byta leverantör. Hoppas nu inte det blir så för då är dessa tusenlapper slängda ut genom fönstret . Nåja, än så länge kan vi spela in.

Förresten, konserten var heeelt underbar! Så bra! Har lagt en länk i FB.

• Lapinette

kokisen - vad trist med katten !

Känner ju inte till några att bli pappa böcker men inom adoptionsvärlden finns det en uppsjö med böcker. Vår handledare har alltid med sig en massa som hon både läser ur och rekommenderar på vår kurs. Tänkte att jag skulle beställa några i helgen. Fick även veta igår att våra vänner ska vara med i en bok i Ryssland beträffande hur lyckade adoptioner från Ryssland kan vara samt att hon överväger att själv ge ut en bok om adoption.

• _koko_

lappis - Visst är det praktiskt! Fast inte om föreningen byter leverantör förstås... Hoppas inte!

Åh, jag visste att det skulle vara bra!! Såg som sagt förra, och är det någon som kan bjuda på en show är det hon...

• Lapinette

Hon slog Madonnas konsert, som för oss var en besvikelse, med hästlängder. Maken har redan köpt dvdn från konserten i Australien på CDON.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter