Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
dfk, du och jag kan promenera istället - eller inte alls förresten, Vi tar en kopp te istället!
Fjällbruttan - det tänkte jag inte på, det där med tvättmedlet, jag skulle ha hållit upp burken och sagt att vi testade produkten.
Soldemor, försår att du längtar efter lilla nystanet. Inga sura miner där åtminstone.
Hej hej tanter!
Här har svininfluensan däckat mig några dagar... mår inte bra än, men är på väg åt rätt håll nu i alla fall.
Tänker på er! Kramar till alla
Kjell Präst; Låter alldeles underbart med Pippis visdomsord i en predikan. Bra tänkt av dig!!!!!!!! Jag vill oxå gå på sånna högmässor, har så lätt att falla i dvala just under predikningsmomentet
Kom att tänka på nått som Astrid Lindgren sa; Älska barnen, älska dem mer, och ännu mer. Folkvettet får de på köpet.
Kramar till alla supergoa tanter.
En vaktmästare sa till mig att den här domssöndagspredikan var den bästa han någonsin hört, för den innehöll ljus och inte mörker (Jag vågar skriva detta utan att skryta eftersom orden jag sa ju inte var mina utan Astrid Lindgrens...)
En gång under utbildningen läste jag om Nalle Puh i självaste Uppsala domkyrka... fast den berättelsen hade jag hittat på själv...
Solde, vad skönt för dig att få hem kissarna! Du ska se att det kommer att värma stämningen hemma!
(Fast han blir kanske sur först, för att hålla på sin ståndpunkt. Men på lite sikt tror jag det blir bra!)
Du var jättefin Cantaton!
MV; usch och fy för svininfluensan! Krya på dig snart!
Kramar till alla andra goa tanter!
Om tre timmar är vi på väg t Helsingborg, till min lilla Siena. Nu skall jag försöka montera ihop nya transportburen och dammsuga lite, så man inte förväxlar henne med en dammråtta eller så...och ikväll avgörs väl vår framtid...